Dodge praten
#41
Posted 14 February 2009 - 07:53
#42
Posted 14 February 2009 - 08:01
Ja, ser jo at det ikke stemmer, men jeg liker disse gamle Ram'ene... Har lyst på et oppussingsobjekt selv og har kikket litt etter disse brannbilene. Står jo en og annen rundtomkring. Ikke er de dyre og ikke har de gått langt og ikke er det rust på de da de har stått innendørs hele sitt liv..
ja de er kjempegode. Den bilen du ser på de bildene er til en som jobber på volvo bilia på jessheim. har sett på bilen og det er en kjempefin bil men den passer ikke sammen med seg selv..
#43
Posted 14 February 2009 - 08:14
Blir nok skakk etterhvert vil jeg tro, Dave sa at den veide ca 70 pound så da er vi nok helt oppe på vektgrensa på flyet.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#44
Posted 14 February 2009 - 21:08
#45
Posted 18 February 2009 - 02:14
#46
Posted 23 February 2009 - 02:03
Ikke så mye med Dodge å gjøre annet enn at det er fra Amerika, men måtte bare skryte litt
Utrolig hvor stor prisforskjell det er på et slikt sett, USA-Norge. Selv med frakt og toll... Ikke selger de disse største settene i Norge heller
#47
Posted 26 February 2009 - 00:31
#48
Posted 26 February 2009 - 01:44
Hva slags batterier er det på DeWalt pakka di? NiMh eller Li-ion?
#49
Posted 26 February 2009 - 10:16
Edited by El Duce, 26 February 2009 - 11:06.
#50
Posted 25 March 2009 - 00:41
#51
Posted 25 March 2009 - 16:08
#52
Posted 25 March 2009 - 17:02
#53
Posted 25 March 2009 - 18:41
#54
Posted 25 March 2009 - 18:48
#55
Posted 25 March 2009 - 22:12
Men det er nokon som har kjingsa litt med koblingane på ekstralysa så dei lyser ikkje, så må finne ut av det tenker eg.
Bilen har forøvrigt fått skikkelig pusterom, så det jomer godt med litt pådrag
#56
Posted 26 March 2009 - 22:31
#57
Posted 27 March 2009 - 16:03
Gidde opp å finne manuellgir, er jo forsåvidt greit med automat og.
#58
Posted 27 March 2009 - 21:49
Det ble tid til et litet besøk hos Rip Rook på Source Automotive, fant ut at jeg måtte ha meg ny fødepumpe og da fikk jeg dratt med meg en Fass gitt. Var ikke lett den heller, men du verden så solid den virker.
Akkurat den dagen var Rip mer ivrig en vanlig også. Han drev nettopp og lastet opp et betaprogram på Smartyen sin. De skulle avgårde å bremse "firmabilen" en 08 Megacab med nye 6,7l som hadde "mistet" alt av nymotens eksosrensing. Nå var det twinturbo og masse godsaker. De hadde vist bremset 650hk og 2000ft/lbs på bakhjula sist, om jeg da ikke missforstod helt. Rip var veldig ivrig, og pratet som en foss nemlig Tror jeg må ta et studieopphold der noen uker, den mannen har masse erfaring og kunskap om Dodge og Cummins som jeg gjerne skulle tatt del av gitt. Det siste nå var at han hadde kjøpt opp Dunrite Converters og kan nå levere automat-oppgraderinger. Dunrite og Goerend samarbeider veldig mye vist og Rip påstod det var Dunrite som fortsatt bygde ventilhusa til Goerend.
Uansett så gleder jeg meg til å få montert alt av godsaker som ligger på hyllene her hjemme. Første pri er kassa og få på Fass'en. Så står den store vårpussen og montering av styringsstabilisator og DSS 3.gen trackbar og ikke minst rompegrillen slik at jeg ikke fryser på den digre ræva mi neste vinter. Så håper jeg at bilen varer i 50 år, det burde den synes jeg siden oppgraderingene har blitt nesten like dyre som bilen kostet i innkjøp for noen år siden.
Jeg kjøpte med litt ekstrasnacks også som kommer hjem etterhvert i de bilene som ble kjøpt underveis. Får nok litt +4 olje, lyspærer og ikke minst slike AC-kit til å fylle opp systemt med for de som har mistet litt gass. Blir mye billigere å gjøre det selv en å ta full AC-service bare for den ikke blåser iskaldt fordi det mangler en 3 hekto gass. Så om det er noen som er intresert i slikt kan ta kontakt.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#59
Posted 29 March 2009 - 01:03
#60
Posted 29 April 2009 - 08:55