Gå til innhold



Foto

Dodge praten


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
194 replies to this topic

#41 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 07:53

ja hvis du skal ha en som tåler så har du jo noe å bæra på. Min veier 30-35 kg..... spørs om du ikke må betale litt extra for å få med den... god tur da..
thomas tømmerkjører

#42 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 08:01

[quote name='El Duce' date='12 Feb 2009, 13:23' post='1500648']
Ja, ser jo at det ikke stemmer, men jeg liker disse gamle Ram'ene... Har lyst på et oppussingsobjekt selv og har kikket litt etter disse brannbilene. Står jo en og annen rundtomkring. Ikke er de dyre og ikke har de gått langt og ikke er det rust på de da de har stått innendørs hele sitt liv..

ja de er kjempegode. Den bilen du ser på de bildene er til en som jobber på volvo bilia på jessheim. har sett på bilen og det er en kjempefin bil men den passer ikke sammen med seg selv..
thomas tømmerkjører

#43 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 08:14

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 14 Feb 2009, 08:53) <{POST_SNAPBACK}>
ja hvis du skal ha en som tåler så har du jo noe å bæra på. Min veier 30-35 kg..... spørs om du ikke må betale litt extra for å få med den... god tur da..

Blir nok skakk etterhvert vil jeg tro, Dave sa at den veide ca 70 pound så da er vi nok helt oppe på vektgrensa på flyet.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#44 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 21:08

jaja,bare å bæra med seg. en kompis av meg hadde med seg en shovelhead motor til thailand. kostet litt men det gikk da det også.
thomas tømmerkjører

#45 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 18 February 2009 - 02:14

Go gammel en

Road Warrior

#46 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 23 February 2009 - 02:03

Fikk en fiiiin pakke i posten her om dagen!



Ikke så mye med Dodge å gjøre annet enn at det er fra Amerika, men måtte bare skryte litt tongue.gif

Utrolig hvor stor prisforskjell det er på et slikt sett, USA-Norge. Selv med frakt og toll... Ikke selger de disse største settene i Norge heller huh.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#47 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 00:31

http://cgi.ebay.com/...RUB...:1|294:50

Hadde gjort seg på panseret cool.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#48 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 01:44

Rå! Tror jeg må gjemme visaen...

Hva slags batterier er det på DeWalt pakka di? NiMh eller Li-ion?
Road Warrior

#49 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 10:16

Det er NiMh. XRP heter serien og batteriene. Er ikke kommet slike 9-delers sett med Li-Ion enda tror jeg. Men uansett så skal Li-Ion batteriene passe på verktøyene mine, så når batteriene begynner å bli dårlig så kjøper jeg Li-Ion. Men det er mest pga vekt. Ytelsesmessig er det ikke store forskjeller. Er faktisk positive sider hos NiMh som du ikke får hos Li-Ion. Ta en titt her om du vil: http://www.dewalt.no...altour/battery/

Edited by El Duce, 26 February 2009 - 11:06.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#50 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 00:41

Sjekka selvangivelsen på nett i stad. Nå blir det iallefall oppgradering av girkassen når det nærmer seg sommern! tongue.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#51 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 16:08

Då har eg fått henta min, meget nøgdt! 2003 Mod



#52 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 17:02

Se der ja! Fin bil! Står den bøylen i vognkortet eller? Likte de stigtrinna. De var grooov! blink.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#53 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 18:41

Hehe, nai den er ikkje godkjent tongue.gif Men alt er lov til man blir bedt om å fjerne den wink.gif

#54 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 18:48

Helt sant! Har en selv, bare en ørliten tanke mindre tongue.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#55 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 25 March 2009 - 22:12

Hehe, synst den er litt voldsom stor eg og, men får berre våge seg, folk flytter seg ivertfall =P
Men det er nokon som har kjingsa litt med koblingane på ekstralysa så dei lyser ikkje, så må finne ut av det tenker eg.
Bilen har forøvrigt fått skikkelig pusterom, så det jomer godt med litt pådrag biggrin.gif

#56 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 26 March 2009 - 22:31

så det blei ikke noe manuell kasse på deg nei. Pussig det derre men det er ikke mange av dem her til lands.Ser det blei en godbil som er av samme model som min. gode biler med mye komfort i,Går veldig bra med smarty og stell i gierkassa fra cteck.Har prøvd opptil flere ganger nå og den bruker 1,3 på blandet kjøring på steg 5. Er det en 5 eller 6 seter du har kjøpt deg eller er det 1-15 med 3 seter du har fått deg??Pen bil..
thomas tømmerkjører

#57 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 16:03

Det er ein 5seter, men den er orginalt med 245hk? men den skal vere chippa vistnok til 305hk, går ivertfall rimelig greit synst eg hehe.

Gidde opp å finne manuellgir, er jo forsåvidt greit med automat og.

#58 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 21:49

Ja, nå er USA-turen over. sad.gif Sitter her blakk, men med fulle kofferter. Thomas fikk rett gitt, den converteren ble ikke med flyet hjem. UPS hadde veid kartongen til 70lbs (32kg) som også er det absolutt tyngste en kan ha med på flyet. Tok derfor ingen sjanser på å risikere at innsjekkingen veide den til 71lbs og dermed nekte å ta den med, derfor fikk den reise på egenhånd med FedEx. Fikk jo sjokk når jeg så stabelen med tre store kartonger fra Goerend, lurte jo litt på hvordan en skulle få med seg dette hjem. Løsningen ble å kjøpe en ekstra koffert og betale overvekt.

Det ble tid til et litet besøk hos Rip Rook på Source Automotive, fant ut at jeg måtte ha meg ny fødepumpe og da fikk jeg dratt med meg en Fass gitt. Var ikke lett den heller, men du verden så solid den virker.

Akkurat den dagen var Rip mer ivrig en vanlig også. Han drev nettopp og lastet opp et betaprogram på Smartyen sin. De skulle avgårde å bremse "firmabilen" en 08 Megacab med nye 6,7l som hadde "mistet" alt av nymotens eksosrensing. Nå var det twinturbo og masse godsaker. De hadde vist bremset 650hk og 2000ft/lbs på bakhjula sist, om jeg da ikke missforstod helt. Rip var veldig ivrig, og pratet som en foss nemlig smile.gif Tror jeg må ta et studieopphold der noen uker, den mannen har masse erfaring og kunskap om Dodge og Cummins som jeg gjerne skulle tatt del av gitt. Det siste nå var at han hadde kjøpt opp Dunrite Converters og kan nå levere automat-oppgraderinger. Dunrite og Goerend samarbeider veldig mye vist og Rip påstod det var Dunrite som fortsatt bygde ventilhusa til Goerend.

Uansett så gleder jeg meg til å få montert alt av godsaker som ligger på hyllene her hjemme. Første pri er kassa og få på Fass'en. Så står den store vårpussen og montering av styringsstabilisator og DSS 3.gen trackbar og ikke minst rompegrillen slik at jeg ikke fryser på den digre ræva mi neste vinter. Så håper jeg at bilen varer i 50 år, det burde den synes jeg siden oppgraderingene har blitt nesten like dyre som bilen kostet i innkjøp for noen år siden.

Jeg kjøpte med litt ekstrasnacks også som kommer hjem etterhvert i de bilene som ble kjøpt underveis. Får nok litt +4 olje, lyspærer og ikke minst slike AC-kit til å fylle opp systemt med for de som har mistet litt gass. Blir mye billigere å gjøre det selv en å ta full AC-service bare for den ikke blåser iskaldt fordi det mangler en 3 hekto gass. Så om det er noen som er intresert i slikt kan ta kontakt.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#59 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 01:03

nydelig med tom lommebok også da.. skal snart prøve det hadde jeg tenkt. Så bra at du får i hus converter.Hvem skal gjøre stand kassa di da?? jeg fikk maskinert in en chlutch til i chluchpakka inne i kassa og byttet alle de andre med noe bedre festestoff i puss at jeg fikk kjøpt det "gamle" ventilhuset fra sun coast og en ats five star fra tore på cteck. det blei som vanlig ole ringstad som fikk jobben med å sette dette sammen og han var ikke helt enig med meg når jeg sa hvoran det skulle bli men han var kjempe enig når han fikk prøve bilen etterpå. bilen girer som smør og sitter som bare pokker så jeg har fått i både pose og sekk. Det er jo min greie detta med automater så jeg syns det er kjekkt å høre andre som også vil ha det på stell.Det bor så inni gamperævva mye krefter i cummins motorene som ofte blir slura bort i dårlig maskinerte kasser/convertere så det nesten skummelt.Åhh,,, detta er noe jeg brenner skikkelig for..Har tenkt å prøve å få et lokalt reklametekst firma til å lage striper ala rumbelbee men med SRT 6 CUMMINS til meg..
thomas tømmerkjører

#60 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 29 April 2009 - 08:55

Jeg fikk nye orginale mopar skjermbreddere til 77 powerwagonen min i dag, stemplet dodge og greier, fra 70 tallet engang, aldri vært montert på bil, nesten samleobjekt smile.gif