TÜV godkjenning
#1
Posted 17 July 2007 - 21:36
Mener at jeg har lest en plass at det skal gå.
#2
Posted 17 July 2007 - 21:52
Blir bare gjetting i fra min side, men tipper det vil havne i flerehundretusenkronersklassen
#3
Posted 17 July 2007 - 23:20
Blir bare gjetting i fra min side, men tipper det vil havne i flerehundretusenkronersklassen
det var nu vell litt stiv pris
koster vell ikke 20.000 å godkjenne en bil
noen som vet om det går med sikkerhet??? ikke bare kanskje
#4
Posted 18 July 2007 - 03:10
Det hører vel til det sjeldne at privatpersoner utfører tuv-godkjenninger på kjøretøyene sine. Du må ikke glemme at slike tester er utført på en prototype, som gir en tüv-godkjenning på de som etterpå blir serieprodusert. Klart du kan ta med bilen din ned for tester og betale i dyre dommer for det. Da blir bilen din utsatt for all verdens av tester for å se om det holder både teknisk og sikkerhetsmessig.
Holder ikke bilen da, så koster det deg ennå mer. For det er jo ikke som at du som privatperson kan gå tilbake til tegnebordet og utrette feilene for så å få gjort en ny test. Får du først satt igang ett apparat som kan utføre denne testen for deg, så har du som regel bare det ene forsøket.
Hvis du da ikke er som jeg skriver i første post; "gjort av penger"
Også må du heller ikke glemme at det er forskjell på utvalgte verksteder godkjent av TÜV og TÜV's eget kontrollorgan.
Ett godkjent verksted kan ikke lage godkjenninger på ombygginger, det må du til hovedorganet for å gjøre.
#5
Posted 18 July 2007 - 11:30
#6
Posted 18 July 2007 - 13:08
TUV hadde bilen i 2 dager, er ganske sikker på at den ikke ble demontert..
Prisen er jeg litt usikker på men jeg tror det var sankk om rund 20000, inkl. reise....
er ganske sikker på at 250000 er litt oppe i skyene..
Men jeg ville tatt en prat med BT i norge først, det er ikke sikkert at de godkjenner bilen..
TUV papirene er faktisk bare en annbefaling...
Edited by Bjørnar K, 18 July 2007 - 13:15.
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no
#7
Posted 18 July 2007 - 13:41
Husker ikke akkurat hvilke tester det var, men mins å huske at det blant annet var noen mil på Nürburgring...
#8
Posted 18 July 2007 - 15:01
TUV hadde bilen i 2 dager, er ganske sikker på at den ikke ble demontert..
Prisen er jeg litt usikker på men jeg tror det var sankk om rund 20000, inkl. reise....
er ganske sikker på at 250000 er litt oppe i skyene..
Men jeg ville tatt en prat med BT i norge først, det er ikke sikkert at de godkjenner bilen..
TUV papirene er faktisk bare en annbefaling...
Var det jeg tenkte. nei viss man ikke får det godkjenn så takk å farvell til norge for godt.. Kjøper jeg heller hus her i fine sverige å blir svensk da
Skal ta å ringe BT når jeg klarer å rote fram litt ekstra tid.
#9
Posted 18 July 2007 - 21:57
Husker ikke akkurat hvilke tester det var, men mins å huske at det blant annet var noen mil på Nürburgring...
Værsågod : T_F_Blazer.PDF 1.23MB 1154 downloads
Fikk godkjent 33" uten heving med denne
TUV hadde bilen i 2 dager, er ganske sikker på at den ikke ble demontert..
Prisen er jeg litt usikker på men jeg tror det var sankk om rund 20000, inkl. reise....
er ganske sikker på at 250000 er litt oppe i skyene..
Men jeg ville tatt en prat med BT i norge først, det er ikke sikkert at de godkjenner bilen..
TUV papirene er faktisk bare en annbefaling...
Kommer helt ann på hva som finnes av papirer i fra før, og hva som er gjort med bilen.
Finnes det ikke noe av dokumentasjon og bilen må testes i fra "bunnen" så blir summen over her mer eller mindre ca. 10% av det du må ut med.
Er ikke første gangen dette er opp som tema på diverse forum, og konklusjonen er alltid at noen mener å ha hørt om noen og kjenner noen som igjen har en bror på Tolga, som har en bekjent på Mysen som for noen år tilbake gjorde dette for en lang billigere penge. Selv ikke når det kommer folk med innspill som faktisk har gjort dette og kan fortelle at det måtte ut med 200.000+ velger folk å tro på dette.
Det er inni gampe r*va dyrt å ta en TÜV godkjenning som privatperson.
#10
Posted 22 July 2007 - 20:18
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#11
Posted 22 July 2007 - 20:57
Fikk godkjent 33" uten heving med denne
Kommer helt ann på hva som finnes av papirer i fra før, og hva som er gjort med bilen.
Finnes det ikke noe av dokumentasjon og bilen må testes i fra "bunnen" så blir summen over her mer eller mindre ca. 10% av det du må ut med.
Er ikke første gangen dette er opp som tema på diverse forum, og konklusjonen er alltid at noen mener å ha hørt om noen og kjenner noen som igjen har en bror på Tolga, som har en bekjent på Mysen som for noen år tilbake gjorde dette for en lang billigere penge. Selv ikke når det kommer folk med innspill som faktisk har gjort dette og kan fortelle at det måtte ut med 200.000+ velger folk å tro på dette.
Det er inni gampe r*va dyrt å ta en TÜV godkjenning som privatperson.
Hadde man hatt blazer så
kjører suburban 88 mod.
#12
Posted 05 August 2007 - 20:38
Er ikke så lenge siden det ble solgt en Skyline på Finn svært billig fordi eieren hadde gitt opp å få skilter på den. Går en i nabolaget, men den er importert fra USA. Lurer på om det er en mulighet for å omgå regelverket den veien. Samme tror jeg gjelder Mitsubishi Eclipse, alle jeg har sett til salgs er USA-import.
Edited by Tjærand, 05 August 2007 - 20:39.
EX: 88 300GD STT 33"
Nøtterøy / Vestfold
#13
Posted 09 August 2007 - 09:20
Å få en generell TÜV godkjenning for et produkt som skal masseproduseres koster mye.
Har man en bil med skilt og typegodkjenning som det er gjort diverse ombygging på er det ikke så dyrt.
Jeg lurte på å godkjenne XJ'en for vei, og tok kontakt med et av de akrediterte selskapene i Tyskland.
Han snakket om en 20.000,- for de testene jeg trengte å gjennomføre. Ikke avskrekkende egentlig. Verdistigning på en godkjent bil er jo betydelig.
www.terrengbil.com
#14
Posted 10 August 2007 - 22:03
Hvem er disse?
#15
Posted 12 August 2007 - 01:07
Lista er over alle slike selskap som er akkreditert av EU, nesten alle var i Tyskland, og noen få i andre land.
Prøvde å søke etter den på nettet uten flaks. Kan se etter den på jobb mandag.
www.terrengbil.com
#16
Posted 15 August 2007 - 20:15
Lista er over alle slike selskap som er akkreditert av EU, nesten alle var i Tyskland, og noen få i andre land.
Prøvde å søke etter den på nettet uten flaks. Kan se etter den på jobb mandag.
oooh ka du fant ut?
va ikke så avskrekkanes pris nei.
#17
Posted 28 August 2007 - 11:16
va ikke så avskrekkanes pris nei.
Har lest masse rart her om TÜV her.
Her er det jeg har fåd besked fra japan import å SS Performance i Skien ( TÜV godkjenning )
Det koster ca 20-25.000 kr å få TÜV pairer på bilen.
BT er pliktig å føye seg etter TÜV. Så er bilen godkjent der så får du den godkjent her i Norge.
Å det med en skyline er bare tull. Dem demonterer ikke bilen å du må montere den opp.
Å få tüv papirer på skyline tar litt mer tid. Da dokumentasjon må fremlegges med fremmøte oss TÜV.
Ingen andre en TÜV i Tyskland kan godkjenne å gje deg papirene.
Personlig fremmøte og visning av bil må til!
Er det noe mer dere lurer på så ta kontakt med SS Performance så får dere alle svar dere trenger. Å dem kan ta på seg jobben før ca 25.000 kr + frakt å andre kostnadder dem måtte ha med å få den godkjent.
Håper dette kan være til hjelp før dere som vurderer å få TÜV papirer på bilen deres.
mvh
Tommy K
#18
Posted 28 August 2007 - 12:47
mvh
Tommy K
Dette er er tull Nå fant jeg linken til akrediterte selskaper i EU. 90% ligger i Tyskland, men noen i Italia, Østerrik og Spania finnes også. Jeg har mest tro på Dekra, et selskap eid av TÜV og med test-stasjoner over hele Tyskland.
Link til selskaper som er akkrediterte av EU
Edited by Frode, 28 August 2007 - 12:47.
www.terrengbil.com
#19
Posted 28 August 2007 - 15:21
Link til selskaper som er akkrediterte av EU
Tull? hmm rart. dette er noe det firmaer i norge som kan med dette sier. Dem har no mange år med erfaring. Så et TÜV papir får du nokk kun oss TÜV. Men andre lignende papirer kan du sikkert få oss andre ja, men da er det ikke TÜV å det er disse papirene man må vise frem oss BT.
Men er akurat det feil så skyt ikke meg, skytt julenissen som fortelte meg det å som jobber med det daglig
#20
Posted 28 August 2007 - 15:45
www.terrengbil.com