Gå til innhold



Foto

TÜV godkjenning


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#21 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 18 September 2007 - 22:54

Dekra. Ligger det ikke et slikt testlabratorium i sverige? syns det va snakk om dette tidligere på forumet?
Om det ikke var det, så var det nå hvertfall snakk om godkjenning i sverige? er dette noe som er mulig? bare spørr av intresse

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#22 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 06:46

Dersom du leser lista som jeg linket til her, så ser du at det ikke står noe om Sverige. Dvs at Eu ikke godkjenner det. BT i Norge kan likevel se på det som en seriøs nok innstans til at de godtar papirer derfra, men jeg tviler på at det vil dreie seg om de mest spektakulære ombygg.
IPB Image

www.terrengbil.com

#23 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 07:24

QUOTE(Frode @ 19 Sep 2007, 06:46) <{POST_SNAPBACK}>
Dersom du leser lista som jeg linket til her, så ser du at det ikke står noe om Sverige. Dvs at Eu ikke godkjenner det. BT i Norge kan likevel se på det som en seriøs nok innstans til at de godtar papirer derfra, men jeg tviler på at det vil dreie seg om de mest spektakulære ombygg.


Du har linket til tyske selskaper som er godkjent for diverse direktiver som har med bil å gjøre. http://ec.europa.eu/...al_services.htm viser resten av landene i EU. Det ser ut som om de fleste lab'ene i disse listene er godkjent for direktiver som ikke har noe med større hjul eller hevesett å gjøre. Man må derfor gå inn på hvert firma og se hva de er akkreditert for.
Hva BT godtar er en annen sak. men generelt sett kan de ikke godta en rapport fra ett akkreditert firma og så nekte fra et annet akkerditert firma. Så lenge de er akkreditert for de samme direktivene da selvfølgelig.

#24 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 08:10

Det er vel nettop det jeg sier? Finner du noen svenske selskaper som akkreditert på noen av listene? Jeg fant det iallefall ikke.
IPB Image

www.terrengbil.com

#25 sweden

sweden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 203 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 09:09

Biltilsynet i Sverige godtar ikke Dekra i Tyskland, Dekra regnes bara som biltilsyn i Tyskland. Prövde å importere en Terrano med oppjustert total vekt som var godkjent av Dekra. Glöm det! Men et lite brev fra Nissan fiksa det fort.

Kan ingen ting om TüV ellers! Men jeg husker en gammel reportasje i Vimenn. Det var noen som hadde bygd om en Merce noe så inn i gampen. Og de dro till Tyskland för godkjenning og så biltilsynet bare si ja.
Ja takk, begge deler!

#26 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 09:24

Hehe.. Typisk Norge, da.. Vi bryr oss mer om og er raskere til å ta i bruk nye direktiv enn noe EU-land. biggrin.gif
IPB Image

www.terrengbil.com