Arctic Tropy 2009
#1
Posted 15 October 2008 - 23:19
Ønsker med dette og innvitere med flere suki førere og ikke minst så vil jeg trenge en co driver. For å kunne delta her kreves det mye forbredelser og dette må gjøres i god tid. Ønsker innspill fra andre førere.
Håper at dette kan gjøre at flere kan stille og at vi kan lage en skikkelig guttetur på 14 dager i Russland i september neste år.
Dere kan få mer info ved å sjekke hjemmesiden: www.at4x4.ru
#2
Posted 16 October 2008 - 13:32
Ønsker med dette og innvitere med flere suki førere og ikke minst så vil jeg trenge en co driver. For å kunne delta her kreves det mye forbredelser og dette må gjøres i god tid. Ønsker innspill fra andre førere.
Håper at dette kan gjøre at flere kan stille og at vi kan lage en skikkelig guttetur på 14 dager i Russland i september neste år.
Dere kan få mer info ved å sjekke hjemmesiden: www.at4x4.ru
Hva er det snakk om i økonomiske kostnader? Bare runde tall?
Hvor mange km å kjøre?
#3
Posted 16 October 2008 - 13:59
Bensinpenger vil jo bli den største kostnaden. Ellers så trenger man å ha med en del reservedeler.
Totalt kjører man ca.450mil
Jeg satser på å kjøre bilen på henger fram til Russer grensa.
Når påmelding er i orden kommer jeg til å prøve å få tak i noen sponsorer til transportbil + GpS+ radio + dekk. Har jo en del kunder jeg kan bruke.
Det hadde vært moro om du også kunne blitt med.
#4
Posted 16 October 2008 - 15:04
Bensinpenger vil jo bli den største kostnaden. Ellers så trenger man å ha med en del reservedeler.
Totalt kjører man ca.450mil
Jeg satser på å kjøre bilen på henger fram til Russer grensa.
Når påmelding er i orden kommer jeg til å prøve å få tak i noen sponsorer til transportbil + GpS+ radio + dekk. Har jo en del kunder jeg kan bruke.
Det hadde vært moro om du også kunne blitt med.
September neste år vil jeg være i en kritisk fase i forhold til å gjøre ferdig substanskurs i doktorgraden men om det ikke er total kræsj så er14 dager absolutt mulig å få plass til der.
Men kan ikke si noe annet enn at det kunne sikkert vært morsomt. Hatt med en kasse med nøye utvalgt verktøy.
#5
Posted 16 October 2008 - 15:24
må bare spare litt penger og få sukien i tipp topp+++
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#6
Posted 16 October 2008 - 17:58
Vi har fortsatt god tid på oss, men så fort påmeldingslistene blir lagt ut må man melde seg på da det fort blr fullt. Jonas fortalte at i slutten av februar må man ha bestemt seg. Alle må ha co driver og jeg har allrede fått noen som er intreserte.
#7
Posted 16 October 2008 - 18:22
Jeg vil tro man må forvente mellom 50 og 100 i påkost pr bil, selv om bilen finnes fra før.
Det er en god del ganske dyre deler man trenger, sperrer foran og bak, vinsj ( er ) bra dekk, snorkel, reservedeler osv blir en god slant.
En vinsj til 6000kr koster jo minst 10K før den er ferdig montert.
Bare kjøring til / fra går løs på 5000kr i bensin, eller mer ( om det stemmer at det er 450 mil )
Men absolutt spennende.
Initium
Lost in Iceland.....
#8
Posted 16 October 2008 - 20:14
Det er bensin som blir den største utgiften. Det er ikke mye å bruke penger på i ødemarken der oppe.
Når jeg skal starte der oppe blir det først og fremst en opplevelsetur hvor det går ann å stoppe og nyte det som finnes av natur og fiske. Stress overlater vi til verstingene. Jeg tror også de andre Norske som skal delta heller ikke kommer til å stresse, men legge opp til en real guttetur.
#9
Posted 16 October 2008 - 22:43
Vi har fortsatt god tid på oss, men så fort påmeldingslistene blir lagt ut må man melde seg på da det fort blr fullt. Jonas fortalte at i slutten av februar må man ha bestemt seg. Alle må ha co driver og jeg har allrede fått noen som er intreserte.
Det var da godt at du var oppe i 1,3T:
- the weight of car must be not less than 1200 kg but not exceed 3500 kg.
- cars should have only pneumatic tires with diameter of not less than 31 inches (780 mm) but not exceed 38 inches (960 mm)
Edited by Bergum, 16 October 2008 - 22:43.
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#10
Posted 16 October 2008 - 23:13
#11
Posted 17 October 2008 - 07:52
Hva er riktig?
#12
Posted 17 October 2008 - 08:52
Hva er riktig?
31" ganger 25,4 er 787,4 mm
#13
Posted 17 October 2008 - 18:27
Eneste jeg mangler er vinsj bak og noen reservekanner med bensin og kansje en motor
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#14
Posted 17 October 2008 - 19:11
Håper å treffe dere der oppe neste høst! Blir morro å følge med på forberedelsene!
#15
Posted 19 October 2008 - 16:30
#16
Posted 19 October 2008 - 16:32
Håper å treffe dere der oppe neste høst! Blir morro å følge med på forberedelsene!
Håper vi kan bli en fin gjeng som kan kjøre og ha en kjempeopplevelse sammen. Gleder meg som en unge.
#17
Posted 19 October 2008 - 16:57
Product Description
Rated line pull: 10000LBS(4536kgs) single line Motor: 5.5hp/4.0kw 12V, 3.6hp/2.68kw 24V, Series Wound
Control: Remote switch, 12ft(3.7m)lead
Gear train: 3 Stage Planetary Gear reduction ratio: 148.2: 1
Clutch: Sliding Ring Gear
Braking Action: Automatic In-The-Drum
Drum Size: Φ64mmxL223.5mm
Cable: Φ8.3mm, 28m
Fairlead: 4-Way Roller Fairlead
Remote Control: Included
Battery: Recommended: 650CCA minimum for winching
Battery Leads: 2 gauge, 72"(183mm) Finish: Dark gray powder coat
Overall Dimensions: 21.1"x6.3"x8.6"(537mmx160mmx218mm)
Mounting Bolt Pattern: 254mmx114.3mm
Weight: N. W. 36kgs G. W. 38Kgs
#18
Posted 19 October 2008 - 18:51
#19
Posted 19 October 2008 - 19:00
#20
Posted 19 October 2008 - 19:54