4-dørs pickup`en
#41
Posted 21 September 2009 - 23:07
Framover nå blir det litt forbedelse til vinter, mere lys osv..
Ganske sikkert at en chevy-motor kommer i bilen lenge før jul også
Litt om oppsettet på bilen idag:
86 mod 300GD med turbo og intercooler 2,5" eksos. Innkortet tak bak, baksete på orginalplass. Snerten platt for og samle rot på kledd med aludørk på alle sider. Nett som "bakluke"
Hevet 5" på fjærer, med spacere og 3" bodylift. Castervikel endret i innfesting foran. Lengre dempere og stor styredemper!
10#15" stålfelger med 38#15,5" dekk. Seipet for bruk året rundt. Hjemmelaget frontfanger, med 4000kg vinsj og xenonlykter
463 baklykter, scoop på panser (intercooler under) akkurat passe store breddere, og skvettlapper. gps og cb-radio..
Driver nå og monterer takrack, bakfanger blir neste som skal lages, med firkantfeste og droppkrok..
Stian Overland 92258329
#42
Posted 22 September 2009 - 11:46
Framover nå blir det litt forbedelse til vinter, mere lys osv..
Ganske sikkert at en chevy-motor kommer i bilen lenge før jul også
Litt om oppsettet på bilen idag:
86 mod 300GD med turbo og intercooler 2,5" eksos. Innkortet tak bak, baksete på orginalplass. Snerten platt for og samle rot på kledd med aludørk på alle sider. Nett som "bakluke"
Hevet 5" på fjærer, med spacere og 3" bodylift. Castervikel endret i innfesting foran. Lengre dempere og stor styredemper!
10#15" stålfelger med 38#15,5" dekk. Seipet for bruk året rundt. Hjemmelaget frontfanger, med 4000kg vinsj og xenonlykter
463 baklykter, scoop på panser (intercooler under) akkurat passe store breddere, og skvettlapper. gps og cb-radio..
Driver nå og monterer takrack, bakfanger blir neste som skal lages, med firkantfeste og droppkrok..
#43
Posted 22 September 2009 - 13:08
Initium
Lost in Iceland.....
#44
Posted 22 September 2009 - 15:57
Initium
#45
Posted 22 September 2009 - 21:20
Fanger er laget av hovedsak 3" rør og bend.. en god del jobb og få alt til og stemme!! men setter du av 2-3 kvelder med vinkelsliper og sveisapparat har du en fanger
Ble ganske fornøyd med resultatet selv også (mange timer bak den bilen)
Stian Overland 92258329
#46
Posted 22 September 2009 - 21:32
Forrige eier monterte lengre fjærer uten å skifte demperne. Jeg har merket at disse går i endeslag når jeg kjører over fartsdumper. Dette gjelder først og fremst bak. Foran har jeg ikke sjekket enda.
Jeg satt et merke på demperen når bilen sto på bakken, løftet deretter bilen opp og demperen strakk seg ut HELE 2 cm.
Jeg har ringt litt rundt og har vel kommet fram til at Koni Heavy Track Raid er de som må brukes. Stemmer dette? Dette er en W463.
Mvh Christian
#47
Posted 22 September 2009 - 21:40
Forrige eier monterte lengre fjærer uten å skifte demperne. Jeg har merket at disse går i endeslag når jeg kjører over fartsdumper. Dette gjelder først og fremst bak. Foran har jeg ikke sjekket enda.
Jeg satt et merke på demperen når bilen sto på bakken, løftet deretter bilen opp og demperen strakk seg ut HELE 2 cm.
Jeg har ringt litt rundt og har vel kommet fram til at Koni Heavy Track Raid er de som må brukes. Stemmer dette? Dette er en W463.
Mvh Christian
Jeg bruker noen fra superlift. besilt fra usa, hører egentlig til 6" heving til ford f-350..
også sveiset om fester bak. Tror ikke dette er noe du begynner med på en 463
Ville gått for de koni demperene da, såfremt de er lengre enn orginale.?
Vet akkurat hva du mener med at de stopper utover ja, ikke akkurat behagelig, heller ikke bra for dempere..
Stian Overland 92258329
#48
Posted 28 September 2009 - 16:22
#49
Posted 28 September 2009 - 17:04
Toyota 046 tror jeg den het, litt gulere enn orginalfargen.. men synes det passer bedre med tanke på møkk å sånn
Stian Overland 92258329
#50
Posted 28 September 2009 - 22:39
Merk : TOYOTA
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no
#51
Posted 28 September 2009 - 23:05
Ja, fargekoder er vel omtrent det eneste bra de har lagd
#52
Posted 08 February 2010 - 00:10
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles
Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std
Edited by Bilkar, 08 February 2010 - 00:21.
Stian Overland 92258329
#53
Posted 08 February 2010 - 06:15
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles
Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std
Cooler: vil tippe rundt 1000hk. Mao burde holde.
Kasse: der vacuum kobles til finnes et lite t-handtak. Dette skrus utover for å øke trykket når den girer.
#54
Posted 08 February 2010 - 07:42
Kasse: der vacuum kobles til finnes et lite t-handtak. Dette skrus utover for å øke trykket når den girer.
så mye ja? tror du denne er like bra som luftkjøler? med tanke på lav hastighet i skogen..
Hvor mange runder ca?
Stian Overland 92258329
#55
Posted 08 February 2010 - 07:49
#56
Posted 08 February 2010 - 08:50
Hvor mange runder ca?
Tror denne er bedre i lav hastighet siden du magasinerer kulden i vannet. Dessuten setter du jo ei lita vifte på vannkjøleren.
Som rossi sier så prøv med et par hakk i slengen på kassa.
#57
Posted 08 February 2010 - 09:02
Er en sånn 20x20cm sak tilstekkelig, eller må den være større ?
Dette må da være mye mer plasseringsvennlig, siden man kan sette radiatoren foran grillen, og bare ha tynne vannslanger tilbake til intercooleren... ?
Lost in Iceland.....
#58
Posted 08 February 2010 - 11:34
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles
Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std
Her står det litt om hva de enkelte kassen tåler:
http://pointedthree....h...37&posts=19
Ex -97 G300DT LWB
#59
Posted 08 February 2010 - 13:33
http://pointedthree....h...37&posts=19
Hmmm.... sitter igjen med like mange spørsmål som svar etter å ha lest den diskusjonstråden. Det er jo også begrenset hva slags kasse man kan sette bak 617 uten å bygge om converterhuset.
Finnes det ikke kraftigere clutch, tro? Sinterplate må da gå an å finne ett eller annet sted? På traktorer går ofte sinterplater og organiske plater om hverandre på samme svinghjul/trykkplate.
Neste spørsmål er jo da om den manuelle girkassa holder. 4-trinns eller 5-trinns varebilkasse er trolig de mest skuddsikre. Glem i alle fall Getrag.
Edited by Østerklev, 08 February 2010 - 13:36.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#60
Posted 08 February 2010 - 13:44
Tror det var Oslo Brems & Clutch som laget denne. Prisen var ikke avskrekkende, tatt i betraktning at det hele var " custombygget ". Vil anta de kan lage spesialclutcher for mer effekt også, som i racingclutch med sinterbelegg ( av og på bryter.. )
Lost in Iceland.....