Gå til innhold



Foto

4-dørs pickup`en


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#41 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 21 September 2009 - 23:07

Litt oppdatering her også, bilen ble ferdig til treffet i Elvedalen. vertfall nesten!
Framover nå blir det litt forbedelse til vinter, mere lys osv..
Ganske sikkert at en chevy-motor kommer i bilen lenge før jul ogsåsmile.gif

DSC01620.JPG DSC01621.JPG

Litt om oppsettet på bilen idag:

86 mod 300GD med turbo og intercooler 2,5" eksos. Innkortet tak bak, baksete på orginalplass. Snerten platt for og samle rot påwink.gif kledd med aludørk på alle sider. Nett som "bakluke"
Hevet 5" på fjærer, med spacere og 3" bodylift. Castervikel endret i innfesting foran. Lengre dempere og stor styredemper!
10#15" stålfelger med 38#15,5" dekk. Seipet for bruk året rundt. Hjemmelaget frontfanger, med 4000kg vinsj og xenonlykter
463 baklykter, scoop på panser (intercooler under) akkurat passe store breddere, og skvettlapper. gps og cb-radio..

Driver nå og monterer takrack, bakfanger blir neste som skal lages, med firkantfeste og droppkrok..

Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#42 AndersW

AndersW

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 11:46

Hvor kommer den frontfangeren fra?




QUOTE(Bilkar @ 22 Sep 2009, 00:07) <{POST_SNAPBACK}>
Litt oppdatering her også, bilen ble ferdig til treffet i Elvedalen. vertfall nesten!
Framover nå blir det litt forbedelse til vinter, mere lys osv..
Ganske sikkert at en chevy-motor kommer i bilen lenge før jul ogsåsmile.gif

DSC01620.JPG DSC01621.JPG

Litt om oppsettet på bilen idag:

86 mod 300GD med turbo og intercooler 2,5" eksos. Innkortet tak bak, baksete på orginalplass. Snerten platt for og samle rot påwink.gif kledd med aludørk på alle sider. Nett som "bakluke"
Hevet 5" på fjærer, med spacere og 3" bodylift. Castervikel endret i innfesting foran. Lengre dempere og stor styredemper!
10#15" stålfelger med 38#15,5" dekk. Seipet for bruk året rundt. Hjemmelaget frontfanger, med 4000kg vinsj og xenonlykter
463 baklykter, scoop på panser (intercooler under) akkurat passe store breddere, og skvettlapper. gps og cb-radio..

Driver nå og monterer takrack, bakfanger blir neste som skal lages, med firkantfeste og droppkrok..



#43 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 13:08

QUOTE(AndersW @ 22 Sep 2009, 12:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor kommer den frontfangeren fra?


QUOTE(Bilkar @ 22 Sep 2009, 00:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hjemmelaget frontfanger, med 4000kg vinsj og xenonlykter


wink.gif

Initium

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#44 AndersW

AndersW

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 15:57

Sykt rå hva den i allefall...............

QUOTE(Initium @ 22 Sep 2009, 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
wink.gif

Initium



#45 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 21:20

QUOTE(AndersW @ 22 Sep 2009, 16:57) <{POST_SNAPBACK}>
Sykt rå hva den i allefall...............


Fanger er laget av hovedsak 3" rør og bend.. en god del jobb og få alt til og stemme!! men setter du av 2-3 kvelder med vinkelsliper og sveisapparat har du en fanger biggrin.gif
Ble ganske fornøyd med resultatet selv også tongue.gif (mange timer bak den bilen)
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#46 christiant

christiant

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 89 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 21:32

Åssen dempere har du montert?

Forrige eier monterte lengre fjærer uten å skifte demperne. Jeg har merket at disse går i endeslag når jeg kjører over fartsdumper. Dette gjelder først og fremst bak. Foran har jeg ikke sjekket enda.

Jeg satt et merke på demperen når bilen sto på bakken, løftet deretter bilen opp og demperen strakk seg ut HELE 2 cm.

Jeg har ringt litt rundt og har vel kommet fram til at Koni Heavy Track Raid er de som må brukes. Stemmer dette? Dette er en W463.

Mvh Christian

#47 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 21:40

QUOTE(christiant @ 22 Sep 2009, 22:32) <{POST_SNAPBACK}>
Åssen dempere har du montert?

Forrige eier monterte lengre fjærer uten å skifte demperne. Jeg har merket at disse går i endeslag når jeg kjører over fartsdumper. Dette gjelder først og fremst bak. Foran har jeg ikke sjekket enda.

Jeg satt et merke på demperen når bilen sto på bakken, løftet deretter bilen opp og demperen strakk seg ut HELE 2 cm.

Jeg har ringt litt rundt og har vel kommet fram til at Koni Heavy Track Raid er de som må brukes. Stemmer dette? Dette er en W463.

Mvh Christian


Jeg bruker noen fra superlift. besilt fra usa, hører egentlig til 6" heving til ford f-350..
også sveiset om fester bak. Tror ikke dette er noe du begynner med på en 463 wink.gif
Ville gått for de koni demperene da, såfremt de er lengre enn orginale.?
Vet akkurat hva du mener med at de stopper utover ja, ikke akkurat behagelig, heller ikke bra for dempere..
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#48 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 16:22

Hva slags hvitfarge har du brukt Stian? Er vel ikke fælt mange nyanser å velge i på g tenker jeg...

#49 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 17:04

QUOTE(Joar Martinsen @ 28 Sep 2009, 17:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hva slags hvitfarge har du brukt Stian? Er vel ikke fælt mange nyanser å velge i på g tenker jeg...


Toyota 046 tror jeg den het, litt gulere enn orginalfargen.. men synes det passer bedre med tanke på møkk å sånn tongue.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#50 Bjørnar K

Bjørnar K

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 22:39

QUOTE(Bilkar @ 28 Sep 2009, 18:04) <{POST_SNAPBACK}>
Toyota 046 tror jeg den het, litt gulere enn orginalfargen.. men synes det passer bedre med tanke på møkk å sånn tongue.gif



Merk : TOYOTA thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif



Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#51 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 23:05

QUOTE(Bjørnar K @ 28 Sep 2009, 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Merk : TOYOTA thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif


Ja, fargekoder er vel omtrent det eneste bra de har lagd wink.gif

#52 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 00:10

Gir nå opp!! mad.gif bytta ny clutch i dag, men den takler ikke effekten på noen måte. "slipper" som f... i 3 og 4 gir, selv med pumpe justert myyye ned.. 1,5 bars laddetrykk..
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles wink.gif

Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std

Edited by Bilkar, 08 February 2010 - 00:21.

Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#53 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 06:15

QUOTE(Bilkar @ 8 Feb 2010, 01:10) <{POST_SNAPBACK}>
Gir nå opp!! mad.gif bytta ny clutch i dag, men den takler ikke effekten på noen måte. "slipper" som f... i 3 og 4 gir, selv med pumpe justert myyye ned.. 1,5 bars laddetrykk..
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles wink.gif

Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std

Cooler: vil tippe rundt 1000hk. Mao burde holde.
Kasse: der vacuum kobles til finnes et lite t-handtak. Dette skrus utover for å øke trykket når den girer.
Mattis. Offroader og pirat....

#54 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 07:42

QUOTE(mercemann @ 8 Feb 2010, 06:15) <{POST_SNAPBACK}>
Cooler: vil tippe rundt 1000hk. Mao burde holde.
Kasse: der vacuum kobles til finnes et lite t-handtak. Dette skrus utover for å øke trykket når den girer.


så mye ja? tror du denne er like bra som luftkjøler? med tanke på lav hastighet i skogen..

Hvor mange runder ca? smile.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#55 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 07:49

Du justerer ikke ut det blekket runder, men hakk. Ta to hakk i slengen så bør du merke en del forskjell wink.gif

#56 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 08:50

QUOTE(Bilkar @ 8 Feb 2010, 08:42) <{POST_SNAPBACK}>
så mye ja? tror du denne er like bra som luftkjøler? med tanke på lav hastighet i skogen..

Hvor mange runder ca? smile.gif


Tror denne er bedre i lav hastighet siden du magasinerer kulden i vannet. Dessuten setter du jo ei lita vifte på vannkjøleren.

Som rossi sier så prøv med et par hakk i slengen på kassa.
Mattis. Offroader og pirat....

#57 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 09:02

Hvor stor radiator trenger man til å kjøle vannet egentlig ?

Er en sånn 20x20cm sak tilstekkelig, eller må den være større ?

Dette må da være mye mer plasseringsvennlig, siden man kan sette radiatoren foran grillen, og bare ha tynne vannslanger tilbake til intercooleren... ?
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#58 ewikran

ewikran

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 11:34

QUOTE(Bilkar @ 8 Feb 2010, 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Gir nå opp!! mad.gif bytta ny clutch i dag, men den takler ikke effekten på noen måte. "slipper" som f... i 3 og 4 gir, selv med pumpe justert myyye ned.. 1,5 bars laddetrykk..
Har selvfølgelig en G automat liggende. Noen som vet hvor mye hk/nm disse skal tåle?? Evt beskrivelse av hvordan jeg justerer opp trykket i kassa. litt hard giring tåles wink.gif

Spørsmål: noen som vet hvor mye effekt ca denne er til?? http://shop.klracing...R...kr&Visn=Std



Her står det litt om hva de enkelte kassen tåler:
http://pointedthree....h...37&posts=19

Ex -97 G300DT LWB


#59 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 13:33

QUOTE(ewikran @ 8 Feb 2010, 12:34) <{POST_SNAPBACK}>
Her står det litt om hva de enkelte kassen tåler:
http://pointedthree....h...37&posts=19


Hmmm.... sitter igjen med like mange spørsmål som svar etter å ha lest den diskusjonstråden. Det er jo også begrenset hva slags kasse man kan sette bak 617 uten å bygge om converterhuset.

Finnes det ikke kraftigere clutch, tro? Sinterplate må da gå an å finne ett eller annet sted? På traktorer går ofte sinterplater og organiske plater om hverandre på samme svinghjul/trykkplate.

Neste spørsmål er jo da om den manuelle girkassa holder. 4-trinns eller 5-trinns varebilkasse er trolig de mest skuddsikre. Glem i alle fall Getrag.

Edited by Østerklev, 08 February 2010 - 13:36.

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#60 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 08 February 2010 - 13:44

Bekjent av meg fikk bygget clutch spesial, til OM617A svinghjul og Range Rover splines ( girkasse )

Tror det var Oslo Brems & Clutch som laget denne. Prisen var ikke avskrekkende, tatt i betraktning at det hele var " custombygget ". Vil anta de kan lage spesialclutcher for mer effekt også, som i racingclutch med sinterbelegg ( av og på bryter.. )
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....