Gå til innhold



Foto

Vurderer kjøp av Kemppi sveiseapparat


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 15:00

QUOTE(yakuza @ 9 Mar 2009, 12:55) <{POST_SNAPBACK}>
3-fase sveiseapparater har meir stabil strøm og er mykje bedre å sveise med enn 1-fas.

Men om en ikkje har tilgang på 3-fas der en skal sveise er nok valget enkelt ja..


Jeg har et apparat som trenger 1 fas men det sveiser faktisk bedre og jevne når jeg kobler på 3-fas. Tror det kommer av lange ledninger ut til garasjen og at 1 fas 16A da blir mer utsatt for svingninger i spenningen ved belastning enn 3 fas med større sikring og grovere tverrsnitt på tilførsel.

#22 krekar

krekar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 15:39

jeg har miller maske,kjøpte den fra usa. den kostet vel ca 2500 men for en maske,stort glass og perfekt blending. biggrin.gif

#23 Tombra

Tombra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 485 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 19:30

Jeg kjøpte Kemppi maske samtidig. Fikk den for 1900 ca med endel rabatt.
Veldig god maske, både i bruk og å ha på hodet. (ikke at jeg har noe å sammenligne med men smile.gif )

The joy of welding biggrin.gif
Pajero "Tassen"

#24 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 21:45

QUOTE(Tombra @ 17 Apr 2009, 11:53) <{POST_SNAPBACK}>
Annbefaler Kemmpi MinarcMig 150 på det varmeste smile.gif


Samme her. Trodde sveising var en vanskelig kunst, men med denne gikk det som en lek på et blunk. Idiotsikker for oss amatører smile.gif

#25 Double J

Double J

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 21:08

Halloen!
Så innlegget ditt om event kjøp av tig maskin. Jeg har et Master mls 2300 industri utgaven m 4 m slange pakke. Det er så godt som nytt, altså nær sagt ikke brukt. Det ble for komplisert for min del men et heftig app for rette person.

Har også et Telwin mig app som også er nytt

Har også en Superoof 3.3 som jeg har begynt på, tenker rust noe igjen der men strøken motor og mye deler. Laget fanger i front og mont vinsj m fjern kontroll som skal selges for seg.

Rydder verkstedet ser du så her er d masse som skal bort!!!!!

Skulle d være av int så ta kont.

Mvh
Jørn Lundgren eller Double J

#26 Strayder

Strayder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 12:23

Jeg kjøpte mitt første sveiseapparat i 1987. Da hadde jeg aldri sveiset før. Det var et mig apparat, trådsveis med blandings gass, eller argongass. Måtte legge på hundre og sytti larver når ting begynte å bli litt tykkere enn karroseriplater, så jeg kjøpte et pinne apparat noen år senere som jeg bruker til heavy'ere ting. Har i årenes løp blitt en habil hobby sveiser og kan på det varmeste anbefale andre weekend welders å gjøre det samme. I dag koster et slikt apparat så og si ingenting (jeg ga 4500,- for mitt trådapparat i 87!!!) så hvem som helst kan kjøpe et og eventuelt låne ei bok om sveising på biblioteket, som jeg gjorde. Utrolig mye nyttig info der for de som ikke har maskin og mek som bakgrunn...

Et sveiseapparat vil du trenge før eller senere uansett, jeg hadde ihvertfall ikke klart meg uten, så dette anbefaler jeg glatt til alle smile.gif

#27 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 12:28

Jeg fleska til med Minarcmig adaptive 180, og maken til maskin har jeg sjelden sett.

ENDELIG klarer jeg også få til noe annet enn fugledritt på platene....., og det UTEN å svi huller..

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#28 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 12 October 2009 - 21:20

QUOTE(Initium @ 9 Oct 2009, 13:28) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg fleska til med Minarcmig adaptive 180, og maken til maskin har jeg sjelden sett.

ENDELIG klarer jeg også få til noe annet enn fugledritt på platene....., og det UTEN å svi huller..

Initium


Faren med det er at man blir bortskjemt og glemmer gamle kunster med innstilling av strøm i forhold til mating.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#29 ranvik

ranvik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 11 July 2010 - 11:26

QUOTE(Tombra @ 7 Mar 2009, 22:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!

Tenkte å begynne å sveise igjen, har ikke tatt i et sveiseapparat siden videregående.
Har sett meg ut dette apparatet:
MinarcMig™ Adaptive 150
http://www.kemppi.co...95?opendocument

Innspill og evt andre tips til apparater?

Er nybegynner, så finnt med ikke alt for mye innstillingsmuligheter, samtidig som det gir ok resulteter.

Bruksområdet er diverse småjobber hjemme, sveising på biler, og noe på traktor og redskap.

Kemppien over blir kanskje litt liten til de groveste jobbene, men det får gå, legger ikke 10-tusenvis av kroner i noe som blir brukt såppas skjeldent. Samtidig vil jeg ha noe som fungerer når det først brukes, altså ikke noe ræl jeg må plages med hver gang.
Venter på pristilbud fra Fossdal Services AS og Tess nå.

En ting til; Sveisemaske!
Er det samme hva man skaffer seg der? Skal ha selvblendende selvfølgelig, noe man må tenke på?