Som man sier på et annet forum jeg også deltar aktivt på: På tide å hente cola og popcorn!
Desverre er det ikke altid like lett å skille mellom sak og person bak saken (på generellt grunnlag, ingen brukere her inne det refereres til), i tillegg så har vi forskjellig yttringsevne i det skriftlige språket(Jeg f.eks er en kløpper til å få med mange trykkleifer..) , forskjellig uttryksform, og det skrivbare uttrykker bare en prosentvis del av hva man normalt kommuniserer (kroppsspråk, tonefall osv..).
Og når man er ekstra engasjert så er det vanskelig å ikke oppfatte det andre skriver ut fra ens egen oppfattning av temaet og følelsesmessige engasjement.
Da kan det være greit å tenke på at dette er et åpent forum hvor både Kong Salomo og Jørgen Hattemaker deltar, det er fritt frem for alle å skrive ut fra sine erfaringer, kompetanse, og engasjement. Da kan det også være greit å ha litt "nettikette" i bakhodet, og skill mellom sak og person. Og ønsker man ikke å ta til seg noe av det som skrives, så overser man det, det er jo bare ord noen har postet på nettet. Den som skriver får stå for det han skriver, og gjerne se over uttryksform før det postes. Den som leser bør tenke igjennom om en ekstra gang på hva som menes med det han leser dersom det ikke henger helt på gaffelen. Det er bra med engasjemang og at ens følelser også skinner igjennom i det man skriver , det gir liv til forumet, så det må være rom for å få uttrykt både sinne, frustrasjon og glede.
Jeg har sett så alt for mange opphetede diskusjoner som ender med skittkasting og også forspørsel om å utestenge andre forummedlemmer pga overopphetede diskusjon (også på generellt grunnlag, gjelder ikke denne tråden/temaet). Foreslår at opphetete diskusjoner, i negativ fokus, tas her:
http://www.offroad.n...en-t113884.html
GIMMY; Lykke til med sak og bil! Måtte det komme til en løsning du blir fornøyd med!
(Og beklager et ganske "off-topic" innlegg som ikke gjelder go'bilen din som tråden egentlig skal handle om.)
Initium, alle andre, GIMMY inkludert; Fortsett å poste opplysende, lærende, og underholdende innlegg. Det er derfor jeg deltar her..

//Terka
- i både det "filosofiske" hjørnet og i fredagshumør.. (farlig kombo

)
Edited by Terka, 24 September 2010 - 09:33.