Gå til innhold

Foto

Gimmy`s G-star 460

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
453 replies to this topic

#301 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 14 September 2010 - 13:07

QUOTE(Roar Sæther @ 14 Sep 2010, 14:05) <{POST_SNAPBACK}>
Huska det er forskjell på listene til 460 og 463.

Sjekk noen ganger til om noen har den brukt, før du går for komplett 463 sett.

Og maser du litt på Stian, skal han ha sitt 463 sett liggende, med dørhåndtak. Jeg sendte ihvertfall dørhåndtak og dørlister tilbake, siden jeg ikke trengte dem.

ahhh... mase ekke helt min stil... har jeg noe kommende så kommer det... men se hvor jeg kommer med den innstillinga;)

STIAN... hallo... maser ikke men hva sier du?

thanks Roar;)

#302 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 September 2010 - 14:31

Da er dommen for Sak mot Dokka kommet...

Delvis medhold på 5000kr + renter er jeg blitt tillkjent.. att det kosta meg 20000kr å rette opp feilene har dem blåst vekk som løv fra trærne på høsten.

blir så eitrande forbanna.. der sitter det 3 advokater å sier att 11500 er småpenger for en tjeneste som verksted sier var lett jobb, og att jeg da ikke skal forvente bra jobb...

Lurer på om samme advokater synes det samme når dem leier inn polakker som ikke utfører jobben helt rett i sine millionpalass... F***

men saken er nok ikke over...
ikke sjokkert, ikke fornøyd...

Gimmy

#303 Østerklev

Østerklev

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 22 September 2010 - 20:01

QUOTE(GIMMY @ 22 Sep 2010, 14:31) <{POST_SNAPBACK}>

Delvis medhold på 5000kr + renter er jeg blitt tillkjent.. att det kosta meg 20000kr å rette opp feilene har dem blåst vekk som løv fra trærne på høsten.

blir så eitrande forbanna.. der sitter det 3 advokater å sier att 11500 er småpenger for en tjeneste som verksted sier var lett jobb, og att jeg da ikke skal forvente bra jobb...

Lurer på om samme advokater synes det samme når dem leier inn polakker som ikke utfører jobben helt rett i sine millionpalass... F***

Gimmy

Ikke forbausende at rettsavgjørelser i lavere instans går dit høna sparker. Farlig å ta det videre, kan fort gå på en skikkelig smell med saksomkostninger.

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#304 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 September 2010 - 22:57

QUOTE(Østerklev @ 22 Sep 2010, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke forbausende at rettsavgjørelser i lavere instans går dit høna sparker. Farlig å ta det videre, kan fort gå på en skikkelig smell med saksomkostninger.

nei skjønner den... men tror nesten man bør. Att dissa lavpanna advokatene beskytter dem som ikke utfører redelig arbeid skjønner jeg ikke helt... Er det for å sikre eget arbeid i fremtia. Hadde skjønt dommen om den hadde vært mye mindre graverende. men når kunde påføres store tap for dårlig utført arbeids så tviler jeg litt på Domstolens innlevelse i sakens gang. Att jeg hadde krevd litt mye skjønner jeg. Men var nøye gjennomtenkt, og i størrelse som var nødvendig. jobben kosta 15000kr Og domstolen mente det var så billig att jeg ikke kunne forvente bedre... merkelig dom.

Sånn jeg ser det i dag så blir det videre til privat domstol. Værste senario er ett tap på 25000kr. det kan jeg tåle. dette har blitt prinsipp...

Gimmy

#305 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 07:08

QUOTE(GIMMY @ 22 Sep 2010, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
nei skjønner den... men tror nesten man bør. Att dissa lavpanna advokatene beskytter dem som ikke utfører redelig arbeid skjønner jeg ikke helt

Nå er det heldigvis sånn at det ikke er ADVOKATER som pådømmer noe som helst da, nær sagt heldigvis...

QUOTE(GIMMY @ 22 Sep 2010, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
Sånn jeg ser det i dag så blir det videre til privat domstol. Værste senario er ett tap på 25000kr. det kan jeg tåle. dette har blitt prinsipp...

Ehh - private domstoler finnes vel stort sett bare i Italia ? Det fins iallefall ( heldigvis ) ikke i Norge.

Forøvrig er det fortsatt for meg ganske uklarte hva som er dømt hvor. Har du gått på en smell i forliksrådet ?
Husk at forliksrådets mandat, er å framforhandle et forlik. Ikke å dømme basert på sakens fakta ( forlikrådets medlemmer har INGEN formell juridisk utdannelse, ) de er ansatt for å megle fram
noe som begge parter kan leve videre med.

Å omtale advokatene som lavpanna idioter, er sikkert veldig gunstig med tanke på den respekt og troverdighet du vil få i en eventuell rettsinstans.

Med erfaring
Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#306 Østerklev

Østerklev

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 08:01

QUOTE(Initium @ 23 Sep 2010, 07:08) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er det heldigvis sånn at det ikke er ADVOKATER som pådømmer noe som helst da, nær sagt heldigvis...

Ehh - private domstoler finnes vel stort sett bare i Italia ? Det fins iallefall ( heldigvis ) ikke i Norge.

Forøvrig er det fortsatt for meg ganske uklarte hva som er dømt hvor. Har du gått på en smell i forliksrådet ?
Husk at forliksrådets mandat, er å framforhandle et forlik. Ikke å dømme basert på sakens fakta ( forlikrådets medlemmer har INGEN formell juridisk utdannelse, ) de er ansatt for å megle fram

Å omtale advokatene som lavpanna idioter, er sikkert veldig gunstig med tanke på den respekt og troverdighet du vil få i en eventuell rettsinstans.

Med erfaring
Initium

Såså, det er nok nødvendig for Gimmy å få ut litt damp, og det er vel tvilsomt om de høye herrer finleser dette forumet, så her går det an å lette litt på trykket mellow.gif

Edited by Østerklev, 23 September 2010 - 08:01.

Øyvind

#307 Jagman

Jagman

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 10:23

QUOTE(GIMMY @ 22 Sep 2010, 14:31) <{POST_SNAPBACK}>

Gimmy

Jeg har ikke fått med meg hva dette er for en sak. Uttalelser fra advokater skal en ta med en klype salt! De sier hva som helst for å bygge opp sin klients sak. Tricket er å ha den beste advokaten. Om din advokat har godtatt et slikt utsagn, har du feil advokat.

Du har vel vært innom forliksrådet før dette gikk til rettsalen (tingretten), eller er det bare noe som er forhandlet frem mellom partene via deres advokater?

Uansett tror jeg ikke du vil ha noe nytte av å ta dette til høyere rettsinstanser fordi det dreier seg om så lite penger (dersom dette var en kjennelse fra Tingretten, vil de ikke engang la deg anke pga. det lille beløpet det dreier seg om). Husk at rettsapparatet er ikke til for vanlige folk(!) Det er til for kjeltringer og "storkapitalen". Det som for oss er mye penger, og like viktig, følelse av urettferdig behandling, bryr dette systemet seg ikke en dritt om. Å kaste gode penger etter dårlige, er aldri noen god ide. Da er det bedre å bite i det sure eplet, og gjøre det til en livsoppgave å fortelle hele verden om hvilket jævla drittverksted dette er som har gitt deg så mye gruff.
Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#308 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 13:35

QUOTE(Initium @ 23 Sep 2010, 08:08) <{POST_SNAPBACK}>

Med erfaring
Initium

Ok Initium ESPEN... Nå er jeg dritt lei den surmulinga di og synes du skal la være å besøke min tråd eller kommentere noe som har med meg å gjøre i fremtia. Jeg har tilgode å lese ett innlegg fra deg med en vennlig tone. Selv når du skal være til hjelp for noen så er det med en surmulende bismak hver gang. Kutt ut å spise sitron til frokost er mitt forslag. Kommenter gjerne dette innlegget men etter det vil jeg du holder deg vekk. Du har ingenting å tilføye til meg, ALLE andre klarer det mye bedre enn deg. "personangrep slutt"

Hvorfor er det noen som ikke klarer å skrive med en vennlig tone, i så å si alt dem skriver!

Sorry folkens, det måtte ut gun.gif .

QUOTE(Østerklev @ 23 Sep 2010, 09:01) <{POST_SNAPBACK}>
Såså, det er nok nødvendig for Gimmy å få ut litt damp, og det er vel tvilsomt om de høye herrer finleser dette forumet, så her går det an å lette litt på trykket mellow.gif

Østerklev har skjønt det... Jeg behøvde VELDIG å blåse damp... VELDIG... hehe

His a GOOD man punk.gif
[/size]

QUOTE(Jagman @ 23 Sep 2010, 11:23) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ikke fått med meg hva dette er for en sak. Uttalelser fra advokater skal en ta med en klype salt! De sier hva som helst for å bygge opp sin klients sak. Tricket er å ha den beste advokaten. Om din advokat har godtatt et slikt utsagn, har du feil advokat.

Du har vel vært innom forliksrådet før dette gikk til rettsalen (tingretten), eller er det bare noe som er forhandlet frem mellom partene via deres advokater?

Uansett tror jeg ikke du vil ha noe nytte av å ta dette til høyere rettsinstanser fordi det dreier seg om så lite penger (dersom dette var en kjennelse fra Tingretten, vil de ikke engang la deg anke pga. det lille beløpet det dreier seg om). Husk at rettsapparatet er ikke til for vanlige folk(!) Det er til for kjeltringer og "storkapitalen". Det som for oss er mye penger, og like viktig, følelse av urettferdig behandling, bryr dette systemet seg ikke en dritt om. Å kaste gode penger etter dårlige, er aldri noen god ide. Da er det bedre å bite i det sure eplet, og gjøre det til en livsoppgave å fortelle hele verden om hvilket jævla drittverksted dette er som har gitt deg så mye gruff.

Uff da... nå ser jeg att jeg kan ha ordlagt meg litt feil.
Saken er prøvd løst i forbrukerrådet og nå gjennomgått forliksrådet. og dom er falt der. forliksrådet er jo en domstol i seg selv, med advokater som sitter å behandler sakene. Og dem klubber inn rettskraftig dom. Om man vinner frem så må man inndrive pengene selv eller sende sak videre til Namsmann for inndrivelse. Og sistnevnte blir ofte løsningen da man ikke har kommunisert så bra frem til sak og da heller ikke så på talefot etter dom heller.

Feilen i denne saken er att domsavgjørelsen sier att jeg har betalt for lite for tjenesten og derrav ikke kan forvente bedre resultat, men samtidig er han dømt til å betale meg 5000kr + renter fordi jobben er mangelfull. Det henger ikke på greip men er visst vanlig i rettsystemet for tia. Frikjent for gjærningen men dømt til å betale tort å svi... ehhh

Jobben kosta meg 15000kr og da stilte jeg alle deler. etter montering så har jeg måtte ut med over 20000kr til for å rette feil som montør av motor har påført bilen. Samt utlegg av transport på henger hit og dit, tapte årsavgifter og forsikringskr(da bilen sto stille nesten i 2 år) så er dette så store summer att jeg synes ikke han skal slippe unna. Så jeg vurderer derfor sterk å t saken till retten.(beklager om jeg ikke bruker rett tittel på innstanser)

Er det noen som kjenner en god advokat som brenner for G eller bilsaker som ikke koster like mye som Staff????

yihaaaa mobile.gif icecream.gif
[size="2"]

Edited by GIMMY, 23 September 2010 - 13:38.

#309 asmo

asmo

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 13:49

QUOTE(GIMMY @ 23 Sep 2010, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Ok Initium ESPEN... Nå er jeg dritt lei den surmulinga di og synes du skal la være å besøke min tråd eller kommentere noe som har med meg å gjøre i fremtia.

GIMMY:
Horch, Initium, Østerklev og delvis Iver460 er kjent her inne for å ikke pakke inn kommentarene sine i masse smileys og kosepreik. Vi som har vært en stund har blit vant med det. Men det er vel ikke nødvendig å gå til personangrep på Initium av den grunn? Sier ting rett fram, spør et par spørsmål, men hvis du leser innlegget hans en gang til ser du at han ikke går til angrep på deg, han skriver bare at han har vært gjennom denne smørja og er usikker på om det er så lurt å gjøre det for "småpenger"

All respekt, vi vet mange her inne hvor mye drit du har mått gå igjennom ifm den bilen, at du regelrett har blitt LURT flere ganger. Vi er flere som oppriktig synes synd på deg ifm de episodene. De skaper IKKE godt G-miljø.

Anbefaler deg bare å blåse utt lit fysisk før du hamrer ned sinna-ord på forumet. ok? smile.gif

Edited by asmo, 23 September 2010 - 13:51.

#310 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 14:01

QUOTE(GIMMY @ 23 Sep 2010, 14:35) <{POST_SNAPBACK}>
[color="#FF0000"] forliksrådet er jo en domstol i seg selv, med advokater som sitter å behandler sakene.

Nei, nær sagt selvsagt tar du feil igjen.
Det er IKKE advokater som forsøker løse sakene i forliksrådet. Min advokat nekter KONSEKVENT å møte i forliksrådet, da de juridiske momentene ikke skal behandles der.

Forliksrådets dommere er gjerne kommuneansatte, barnehagetanter, bilmekanikere eller tekniske selgere.
De forsøker LØSE saken UTEN å se for mye på jussen.

At folk blir fly forbanna på meg er helt greit, men ikke feilinformer bare fordi du er sinna.
Baserer man feil på feil, da blir ting ofte veldig feil. Og det blir ikke mer riktig fordi man blir sinna og lei seg.

Initium

Lost in Iceland.....

#311 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 14:11

QUOTE(asmo @ 23 Sep 2010, 14:49) <{POST_SNAPBACK}>
GIMMY:
Horch, Initium, Østerklev og delvis Iver460 er kjent her inne for å ikke pakke inn kommentarene sine i masse smileys og kosepreik. Vi som har vært en stund har blit vant med det. Men det er vel ikke nødvendig å gå til personangrep på Initium av den grunn? Sier ting rett fram, spør et par spørsmål, men hvis du leser innlegget hans en gang til ser du at han ikke går til angrep på deg, han skriver bare at han har vært gjennom denne smørja og er usikker på om det er så lurt å gjøre det for "småpenger"

All respekt, vi vet mange her inne hvor mye drit du har mått gå igjennom ifm den bilen, at du regelrett har blitt LURT flere ganger. Vi er flere som oppriktig synes synd på deg ifm de episodene. De skaper IKKE godt G-miljø.

Anbefaler deg bare å blåse utt lit fysisk før du hamrer ned sinna-ord på forumet. ok? smile.gif

Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn visse navn jeg ikke oppfatter som problematiske i det hele tatt, ikke sitt i glasshus å kast stein om personangrep takk. Du har ikke blitt vant til det siden du henger deg opp i detta... Det gjalt ikke deg så stay out.

kommenter gjerne det andre innholdet men har du sure tær, vask dem før du entrer mitt domene biggrin.gif;) (en smiley for å pakke inn) please...

Og takk for sympatien med min bilstory. det trengs men det ååårner sæwink.gif

#312 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 14:18

QUOTE(Initium @ 23 Sep 2010, 15:01) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, nær sagt selvsagt tar du feil igjen.
Det er IKKE advokater som forsøker løse sakene i forliksrådet. Min advokat nekter KONSEKVENT å møte i forliksrådet, da de juridiske momentene ikke skal behandles der.

Forliksrådets dommere er gjerne kommuneansatte, barnehagetanter, bilmekanikere eller tekniske selgere.
De forsøker LØSE saken UTEN å se for mye på jussen.

At folk blir fly forbanna på meg er helt greit, men ikke feilinformer bare fordi du er sinna.
Baserer man feil på feil, da blir ting ofte veldig feil. Og det blir ikke mer riktig fordi man blir sinna og lei seg.

Initium

Selvsagt tar jeg feil. takk for att du viser meg det;)

Jeg sitter nå med dommen fra forliksrådet i hendene og saken er behandlet av 3 navngitte advokater. det er ett eget panel med advokater og andre fulmektige som jobber som "dommere" hos forliksrådet. I min sak var det 3 advokater. 1 dame 2 menn som også er navngitte med navn og tittel... Men klart jeg tar feil, jeg har jo bare dokumentet å forholde meg til;)

Espen. Du veit nok ikke alt lille venn... og du. er ikke forbanna på deg. bare orker ikke gulpingen hele tiden.

ferdig kommentert fra meg.

#313 asmo

asmo

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 15:37

QUOTE(GIMMY @ 23 Sep 2010, 14:11) <{POST_SNAPBACK}>
.., ikke sitt i glasshus å kast stein om personangrep takk. Du har ikke blitt vant til det siden du henger deg opp i detta... Det gjalt ikke deg så stay out...

Vakkert, Gimmy. Vakkert.

#314 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 23 September 2010 - 15:47

Om forliksrådet

Alle kommuner har et forliksråd. Det består av 3 valgte lekdommere og like mange varamedlemmer som kommunestyret har valgt for fire år av gangen. Forliksrådene avlastet resten av rettsystemet med ca. 233.000 saker i 2003. Normalt består forliksrådene bare av legfolk. Det er forliksrådenes oppgave å finne en minnelig løsning mellom partene. I tillegg er forliksrådene en domstol. Hovedregelen er at det ikke er anledning til å anlegge sak mot noen for tingretten før saken er prøvd løst i forliksrådet. Sekretariatene er behjelpelige med å sette opp forliksklagen, stevning og tilsvar. Det er ingen plikt til å bli bistått av advokat.

Forøvrig gjør du samme bommerten som 9 av 111 som har en dårlig sak gjør, nemlig å trekke inn momenter som er TOTALT UVESENLTLIGE sakens juridiske fakta.

"etter montering så har jeg måtte ut med over 20000kr til for å rette feil som montør av motor har påført bilen. Samt utlegg av transport på henger hit og dit, tapte årsavgifter og forsikringskr(da bilen sto stille nesten i 2 år) så er dette så store summer att jeg synes ikke han skal slippe unna. Så jeg vurderer derfor sterk å t saken till retten.(beklager om jeg ikke bruker rett tittel på innstanser) "

Dette er momenteter som isolert sett kan føles jævlig, men DET VEDKOMMER IKKE SAKEN I DET HELE TATT.
Om katta til naboen får grisunger, Dovre faller eller det snør tett et visst sted pga feila som er gjort på bilen din, så har det INGEN VERDENS TING med sakens fakta å gjøre, og selvsagt dekkes aldri følgeskader.

PS - vedr. dine stadige henvisninger til fler enn meg om å holde seg unna "dine tråder " så er svaret BITE ME !

Forumet er åpent og tilgjengelig for alle, og jeg hverken spør deg eller noen andre om TILLATELSE om å skrive noe som helst. Hverken Asmo eller undertegnede, Jagman ( som jeg krangler med hele tida om alt mulig, uten at det nødvendigvis blir noe langvarige sure miner av den grunn ) eller andre har forsøkt NOE annet enn å hjelpe deg, og tilbake får vi dritt nok til å dekke halve østlandet med et godt lag....

Edited by Initium, 23 September 2010 - 15:54.

Lost in Iceland.....

#315 Østerklev

Østerklev

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 07:00

Jeg blir litt trist når jeg ser hvordan blodet koker ovenfor. Kjenner dere alle som seriøse og trivelige gutter, også utenom forumet.

Her er det kanskje litt klønete/upresise beskrivelser av forhold ingen av oss er eksperter på som har ført til helt unødvendig munnhuggeri. (Tastaturhuggeri blir liksom feil?)

Tar sjansen på at jeg har nok integritet til å be dere roe ned gemyttene, uten at noen av dere tar det ille opp!
Øyvind

#316 Terka

Terka

Jallamekaniker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 09:21

Som man sier på et annet forum jeg også deltar aktivt på: På tide å hente cola og popcorn!

Desverre er det ikke altid like lett å skille mellom sak og person bak saken (på generellt grunnlag, ingen brukere her inne det refereres til), i tillegg så har vi forskjellig yttringsevne i det skriftlige språket(Jeg f.eks er en kløpper til å få med mange trykkleifer..) , forskjellig uttryksform, og det skrivbare uttrykker bare en prosentvis del av hva man normalt kommuniserer (kroppsspråk, tonefall osv..).
Og når man er ekstra engasjert så er det vanskelig å ikke oppfatte det andre skriver ut fra ens egen oppfattning av temaet og følelsesmessige engasjement.
Da kan det være greit å tenke på at dette er et åpent forum hvor både Kong Salomo og Jørgen Hattemaker deltar, det er fritt frem for alle å skrive ut fra sine erfaringer, kompetanse, og engasjement. Da kan det også være greit å ha litt "nettikette" i bakhodet, og skill mellom sak og person. Og ønsker man ikke å ta til seg noe av det som skrives, så overser man det, det er jo bare ord noen har postet på nettet. Den som skriver får stå for det han skriver, og gjerne se over uttryksform før det postes. Den som leser bør tenke igjennom om en ekstra gang på hva som menes med det han leser dersom det ikke henger helt på gaffelen. Det er bra med engasjemang og at ens følelser også skinner igjennom i det man skriver , det gir liv til forumet, så det må være rom for å få uttrykt både sinne, frustrasjon og glede.

Jeg har sett så alt for mange opphetede diskusjoner som ender med skittkasting og også forspørsel om å utestenge andre forummedlemmer pga overopphetede diskusjon (også på generellt grunnlag, gjelder ikke denne tråden/temaet). Foreslår at opphetete diskusjoner, i negativ fokus, tas her: http://www.offroad.n...en-t113884.html wink.gif

GIMMY; Lykke til med sak og bil! Måtte det komme til en løsning du blir fornøyd med! smile.gif
(Og beklager et ganske "off-topic" innlegg som ikke gjelder go'bilen din som tråden egentlig skal handle om.)
Initium, alle andre, GIMMY inkludert; Fortsett å poste opplysende, lærende, og underholdende innlegg. Det er derfor jeg deltar her.. smile.gif

//Terka
- i både det "filosofiske" hjørnet og i fredagshumør.. (farlig kombo rolleyes.gif )

Edited by Terka, 24 September 2010 - 09:33.

#317 Østerklev

Østerklev

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 09:30

QUOTE(Terka @ 24 Sep 2010, 10:21) <{POST_SNAPBACK}>
Som man sier på et annet forum jeg også deltar aktivt på: På tide å hente cola og popcorn!

Desverre er det ikke altid like lett å skille mellom sak og person bak saken (på generellt grunnlag, ingen brukere her inne det refereres til), i tillegg så har vi forskjellig yttringsevne i det skriftlige språket(Jeg f.eks er en kløpper til å få med mange trykkleifer..) , forskjellig uttryksform, og det skrivbare uttrykker bare en prosentvis del av hva man normalt kommuniserer (kroppsspråk, tonefall osv..).
Og når man er ekstra engasjert så er det vanskelig å ikke oppfatte det andre skriver ut fra ens egen oppfattning av temaet og følelsesmessige engasjement.
Da kan det være greit å tenke på at dette er et åpent forum hvor både Kong Salomo og Jørgen Hattemaker deltar, det er fritt frem for alle å skrive ut fra sine erfaringer, kompetanse, og engasjement. Da kan det også være greit å ha litt "nettikette" i bakhodet, og skill mellom sak og person. Og ønsker man ikke å ta til seg noe av det som skrives, så overser man det, det er jo bare ord noen har postet på nettet. Den som skriver får stå for det han skriver, og gjerne se over uttryksform før det postes. Den som leser bør tenke igjennom om en ekstra gang på hva som menes med det han leser dersom det ikke henger helt på gaffelen. Det er bra med engasjemang og at ens følelser også skinner igjennom i det man skriver , det gir liv til forumet, så det må være rom for å få uttrykt både sinne, frustrasjon og glede.

Jeg har sett så alt for mange opphetede diskusjoner som ender med skittkasting og også forspørsel om å utestenge andre forummedlemmer pga overopphetede diskusjon (også på generellt grunnlag, gjelder ikke denne tråden/temaet). Foreslår at opphetete diskusjoner, i negativ fokus, tas her: http://www.offroad.n...en-t113884.html wink.gif

GIMMY; Lykke til med sak og bil! Måtte det komme til en løsning du blir fornøyd med! smile.gif
(Og beklager et ganske "off-topic" innlegg som ikke gjelder go'bilen din som tråden egentlig skal handle om.)
Initium, alle andre, GIMMY inkludert; Fortsett å poste opplysende, lærende, og underholdende innlegg. Det er derfor jeg deltar her.. smile.gif

Det var langversjonen av min forrige post :-)

Øyvind

#318 Terka

Terka

Jallamekaniker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 09:33

QUOTE(Østerklev @ 24 Sep 2010, 10:30) <{POST_SNAPBACK}>
Det var langversjonen av min forrige post :-)

Jepps! Noen pakker det mer inn en andre! biggrin.gif

#319 Jagman

Jagman

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 10:41

QUOTE(Initium @ 23 Sep 2010, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Om forliksrådet

Alle kommuner har et forliksråd. Det består av 3 valgte lekdommere og like mange varamedlemmer som kommunestyret har valgt for fire år av gangen. Forliksrådene avlastet resten av rettsystemet med ca. 233.000 saker i 2003. Normalt består forliksrådene bare av legfolk. Det er forliksrådenes oppgave å finne en minnelig løsning mellom partene. I tillegg er forliksrådene en domstol. Hovedregelen er at det ikke er anledning til å anlegge sak mot noen for tingretten før saken er prøvd løst i forliksrådet. Sekretariatene er behjelpelige med å sette opp forliksklagen, stevning og tilsvar. Det er ingen plikt til å bli bistått av advokat.

Forøvrig gjør du samme bommerten som 9 av 111 som har en dårlig sak gjør, nemlig å trekke inn momenter som er TOTALT UVESENLTLIGE sakens juridiske fakta.

"etter montering så har jeg måtte ut med over 20000kr til for å rette feil som montør av motor har påført bilen. Samt utlegg av transport på henger hit og dit, tapte årsavgifter og forsikringskr(da bilen sto stille nesten i 2 år) så er dette så store summer att jeg synes ikke han skal slippe unna. Så jeg vurderer derfor sterk å t saken till retten.(beklager om jeg ikke bruker rett tittel på innstanser) "

Dette er momenteter som isolert sett kan føles jævlig, men DET VEDKOMMER IKKE SAKEN I DET HELE TATT.
Om katta til naboen får grisunger, Dovre faller eller det snør tett et visst sted pga feila som er gjort på bilen din, så har det INGEN VERDENS TING med sakens fakta å gjøre, og selvsagt dekkes aldri følgeskader.

PS - vedr. dine stadige henvisninger til fler enn meg om å holde seg unna "dine tråder " så er svaret BITE ME !

Forumet er åpent og tilgjengelig for alle, og jeg hverken spør deg eller noen andre om TILLATELSE om å skrive noe som helst. Hverken Asmo eller undertegnede, Jagman ( som jeg krangler med hele tida om alt mulig, uten at det nødvendigvis blir noe langvarige sure miner av den grunn ) eller andre har forsøkt NOE annet enn å hjelpe deg, og tilbake får vi dritt nok til å dekke halve østlandet med et godt lag....

Jeg kjenner saken for lite til å si noe om hva rådet/retten vil vektlegge, men følgeskader og perifere forhold blir normalt tillagt betydning dersom de har relevans til saken. Det må imidlertid gjøres til en del av saken i utgangspunktet. Det nytter ikke å komme trekkende med slike ettertanker når saken er kommet i gang, enten det nå er i forlikesrådet eller i en rettsal.

Og, om noen ønsker å trekke med seg en advokat i forliksrådet, er det fullt mulig. Det er selvfølgelig ingen plikt til å la seg representere av en advokat, noe det heller ikke er i rettsapparatet. Man kan utmerket godt representere seg selv. Men, hva er det de sier? Den som er sin egen advokat har en idiot til klient?

Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#320 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 24 September 2010 - 20:09

QUOTE(asmo @ 23 Sep 2010, 16:37) <{POST_SNAPBACK}>
Vakkert, Gimmy. Vakkert.

Grunnen til kommentaren Asmo var att jeg fikk beskjed om ikke a si noe om andre... Jeg poengtere en persom som til stadighet føler behov for å slenge med leppa. og det er flere her inne... Joda vi skal kunne tåle litt under forumets tak men jeg ser meg litt lei av å lese ordlyden i visses innlegg... skrivestilen er en smule negativ selv om formålet er behjelpende informasjon... Sånn som å slutte ett lærerikt innlegg med "burde da alle snart vite" er litt dumt...

Men nok om det nå... kom nettopp fra snøfyldte sjusjøen... grøss;)