Gå til innhold

Foto

Gimmy`s G-star 460

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
453 replies to this topic

#61 Bilkar

Bilkar

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 20 June 2009 - 21:37

QUOTE(Roar Sæther @ 20 Jun 2009, 22:25) <{POST_SNAPBACK}>
Da er det gjort litt på denne vogna, da.

Bytta bakfjærer, satt på 463 speil, montert 40mm spacer på mellomaksel, bygd ny eksos fra turbo til tank og bytta bakdør, og sveisa noen småhull på denne. Demontert førerdør for å finne feil på el-vindusheisen. Viser seg at motor er gåen, så da trenger Gimmy en ny (brukt) Noen som har en liggende??

Ellers så bringer morgendagen soting av vinduer, og diverse oljebytter. Kanskje litt elektrisk til bakdøra hvis tiden strekker til.

Bilder kommer!!!!

Her går det unna på en dag tongue.gif Sjekket nypris på vidusheis? DYRT!!! stå på Gutter, dette blir bra smile.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#62 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 08:28

Ja jeg regna med det.

Men hvis det er noen som har en brukt elektrisk vindusheis til venstre framdør til salgs, så er det bare å si ifra.

Takker folkens.
oops!?!

#63 Rossi

Rossi

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 10:16

QUOTE(Roar Sæther @ 21 Jun 2009, 09:28) <{POST_SNAPBACK}>
Takker folkens.

Venter på de bildene smile.gif

Tror bilen blir flott Gimmy!

#64 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 13:24

QUOTE(Rossi @ 21 Jun 2009, 11:16) <{POST_SNAPBACK}>
Venter på de bildene smile.gif

Tror bilen blir flott Gimmy!

Ja det håper jeg virkelig... blir non kr det her;)

#65 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 16:58

Da skal vi se om jeg kan få lagt inn noen bilder av smykket til Gimmy:

Det nærmer seg noe. Skal bytte front vindu, sote samtlige side-og bakvindu, bytte vindusheis på førerdør, "move" opp lastkjennende ventil hvis mulig, evt bytte, sjekke romling i bakaksel (hjulager?) og se på diverse olje lekasjer på motor og automat. Pakning er kommet til bunnpanne automat, og motorrom er grundig vasket for å se lekasjer bedre.

Prøvde å få tatt ett bilde av spacer`n, men kameraet mitt var for stort til å komme til skikkelig.

Litt småtteri må man regne med, men jeg tror det blir bra. biggrin.gif

PS: Ser du Gimmy? Nyvasket?? Det tror jeg var en stund siden . . . . . . . tongue.gif
oops!?!

#66 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 19:49

hva insinuerer du... den blir polert hver andre advent så lenge den dagen faller i juni... makan

Blir fint det der;) gleder meg til så skli rundt iden igjen;)

#67 Rossi

Rossi

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 19:51

Najs!

Blir meget bra når du får på de felgene vi snakket om cool.gif

Roar: Hvordan ble de vibrasjonene Gimmy snakket om? Hjalp det med spacer eller var det noe annet som var problemet? Ser ut som bilen havnet i rett hender iallefall smile.gif

Edited by Rossi, 21 June 2009 - 19:53.

#68 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 19:58

Jeg har akkurat vært ute på en 7 mils testtur. Har en kompis med fint lytte utstyr, til å lokalisere støy og vibrasjoner med. Trodde hjulagerene bak var litt slitne, men de er fine.

Derimot en mikrofon på transfer kunne avsløre en del støy. Kompisen var rimelig sikker på at det kunne være ett kryss som kranglet. Så da blir det demontering av mellomaksling bakover og fremover i morgen.

Kan da si at bilen til Gimmy går som ett skudd. Forbikjøring i oppoverbakke, er noe jeg aldri har opplevd med G!!! cool.gif

Polering?? HAHHH!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
oops!?!

#69 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 June 2009 - 20:19

QUOTE(Roar Sæther @ 21 Jun 2009, 20:58) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har akkurat vært ute på en 7 mils testtur. Har en kompis med fint lytte utstyr, til å lokalisere støy og vibrasjoner med. Trodde hjulagerene bak var litt slitne, men de er fine.

Derimot en mikrofon på transfer kunne avsløre en del støy. Kompisen var rimelig sikker på at det kunne være ett kryss som kranglet. Så da blir det demontering av mellomaksling bakover og fremover i morgen.

Kan da si at bilen til Gimmy går som ett skudd. Forbikjøring i oppoverbakke, er noe jeg aldri har opplevd med G!!! cool.gif

Polering?? HAHHH!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hyyyyl grisekjøring... hehe den bilen eter jo biler som ligger i veien for den... spess golf;)

krysser fingrene for att det ikke er utslitt resten;)

#70 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 June 2009 - 08:10

Da blir det 18 tommere og masse bass i denne bilen også.

muligens også litt 463 opptikk i front;)

#71 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 15:17

QUOTE(Rossi @ 21 Jun 2009, 20:51) <{POST_SNAPBACK}>
Najs!

Blir meget bra når du får på de felgene vi snakket om cool.gif

Roar: Hvordan ble de vibrasjonene Gimmy snakket om? Hjalp det med spacer eller var det noe annet som var problemet? Ser ut som bilen havnet i rett hender iallefall smile.gif

Sorry Rossi. Så ikke dette innlegget før nå.

De groveste vibrasjonene forsvant med forlengelsen av mellomakselen, mellom automat og transfer.

Det samme gjorde subbingen i eksosanlegget, etter at jeg la om eksosen en smule. Dog er fremre mellomaksel skadet etter denne subbingen. Hadde fortsatt litt vibrasjoner i bilen, og det var økende med farta på bilen. Viser seg etter demontering at fremre mellomaksel er blitt i ubalanse.

Ikke verre enn at det kan balanseres. Uni cardan, eller GKN Driveline Service som det nå heter, kunne ta denne jobben for 295.- pluss moms. Er vel absolutt ikke noe å utsette på det. Akselen blir levert på mandag. Jeg har sjekka kryssene, og de er gulle gode etter litt fett. Ingenting å bekymre seg for.

Bilen går nå som bare det, uten vibrasjoner. biggrin.gif

Nytt frontvindu går inn i bilen på fredag, ser det ut som. Sjekker ramma rundt for rust i kveld.

Takk for lovordene, Rossi. Det varmer cool.gif
oops!?!

#72 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 15:41

ufattelig framdrift Roar; du blir herved kidnappet til å bistå med motorbyttet mitt, som dessverre S N E G L E R seg avgarde..

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#73 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 16:14

QUOTE(Initium @ 24 Jun 2009, 16:41) <{POST_SNAPBACK}>
ufattelig framdrift Roar; du blir herved kidnappet til å bistå med motorbyttet mitt, som dessverre S N E G L E R seg avgarde..

Initium

Du kan gjerne kidnappe han når han er ferdig med min;) gullande god verdt å beholde for seg selv inntill da;)

Har som dere kankjse har lagt merke til kommet på litt mere enn kun drivverk og eksos.

Blir så fint atte... med 18" blir den nok en osloinnslag å legge merke til;)

#74 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 20:53

QUOTE(Initium @ 24 Jun 2009, 16:41) <{POST_SNAPBACK}>

Initium

Kommer innover til Oslo i helga. Kanskje du er klar for ett besøk på lørdag eller søndag? Kunne godt tenkt meg å kikke på vognene dine.

Fikk sveisa ett 10 cm hull i vindusramma til frontvinduet i dag. Tok også ut venstre sidevindu, siden det var en litt bekymrende rustrose i nedre fremre hjørne. Viste seg faktisk å være ett par hull og jevnt med overflaterust i hele bunnen av ramma til vinduet. Slipte bort, sveisa igjen hullene, og slipte igjen. Tok samtidig de firkantede hullene etter orginal speilene. Nå er alle sveisede plasser malt med rusthindrende maling.

Håper det ikke dukker opp så mye på andre sidevinduet.

Kommer seg.
oops!?!

#75 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 24 June 2009 - 21:25

lørdag er satt av til G pleie. Hele ford... dagen faktisk.

Kaffe skal vi nok få til. Gi meg et mobilpip når du er i området davel....

Initium
Lost in Iceland.....

#76 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 25 June 2009 - 15:09

Da blir det i så fall utpå ettermiddagen. Skla smelle opp en terasse for gamlingene på dagen. Så etter litt mat er jeg på vei til Hakkadal.

Plinger på.
oops!?!

#77 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 29 June 2009 - 18:54

QUOTE(Roar Sæther @ 25 Jun 2009, 16:09) <{POST_SNAPBACK}>
Da blir det i så fall utpå ettermiddagen. Skla smelle opp en terasse for gamlingene på dagen. Så etter litt mat er jeg på vei til Hakkadal.

Plinger på.

Mellomaksel balansering hos gkn i Oslo koster 1300kr + moms... kjipt... men håper da den støy blir vekk;)

#78 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 29 June 2009 - 19:59

1300 for AVBALANSERING !??

Jøje meg, jeg som skal korte og avbalansere en aksel kommer til å bli ruinert...

Initium
Lost in Iceland.....

#79 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 29 June 2009 - 21:00

Ja, det koster å være kar . . . . .

Og jeg som oppfattet 295 pluss moms. Ikke 1295 pluss moms, som det nå viser seg å være.

Men det må gjøres. Kryssene virker knallbra, så da er det vel ikke noe vits å prøve med en brukt aksel . . . .

Jeg vil tro at denne blir perfekt etter avbalansering biggrin.gif
oops!?!

#80 Bilkar

Bilkar

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 29 June 2009 - 21:41

QUOTE(Roar Sæther @ 29 Jun 2009, 22:00) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, det koster å være kar . . . . .

Og jeg som oppfattet 295 pluss moms. Ikke 1295 pluss moms, som det nå viser seg å være.

Men det må gjøres. Kryssene virker knallbra, så da er det vel ikke noe vits å prøve med en brukt aksel . . . .

Jeg vil tro at denne blir perfekt etter avbalansering biggrin.gif

Hmm, så da hadde jeg rett da? tongue.gif med at det manglet en tusenlapp eller 2 på prisen huh.gif
Bare det blir bra er det nok verd penga smile.gif

Delebil Roar??? smile.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329