Gå til innhold

Foto

Gimmy`s G-star 460

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
453 replies to this topic

#101 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 01:57

QUOTE(Roar Sæther @ 19 Jul 2009, 21:31) <{POST_SNAPBACK}>
Da kan jeg fortelle deg, at den litt mørkere sotningsfilmen har ankommet sjappa.

Hu som vanner blomster måtte kvittere, siden jeg for øyeblikket ferierer i Danmark.

Snakkasts når jeg kommer hjem.

Da sier vi goood;)

Og så kan jeg si att mellomaksel forrrrrrover SUUUUUUGER bigtime... faen å dyrt detta er(sorry sarte sjeler). Noen burde begynne å lage mellomaksler til G, med kryss som sitter med segring(shims eller whatever) så det ikke blir så tossete dyrt;(

#102 Initium

Initium

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 25 July 2009 - 21:04

jeg har sånn mellomaksel du beskriver...

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#103 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 00:56

QUOTE(Initium @ 25 Jul 2009, 22:04) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har sånn mellomaksel du beskriver...

Initium

Har fiksa seg.. kjøpte av Roar. ferdig montert;)

HENTE HJEM SØNDAG 26 juli... kanskje kjøre på den mere enn dem 200mil siden jeg kjøpte i mai ifjor... gleder meg...

da skal man begynne med lyd. og så må motor ut for å pakkes om da. lekker OIL lissom

#104 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 13:08

Da har Gimmy hentet vogna si, etter noe mer arbeid enn først planlagt biggrin.gif Det datt bare inn diverse deler, nå og da, som skulle monteres eller byttes.

Bilen ble betraktelig bedre etter litt TLC, så etter litt tetting av motor og gir med diverse pakningsbytter, så skal bilen være klar for godkjenning.

Gimmy hørtes fornøyd ut før han dro herfra, så får vi høre hva han synes etter 20 mil eller så. Da med noen timers pause på turen som er planlagt til makrell-fiske.

Knallfin vogn Gimmy har. Bare må ha en OM 603 med turbo, til mitt nyeste prosjekt, som det kommer bilder av cool.gif
oops!?!

#105 sasmerce

sasmerce

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 16:21

QUOTE(Roar Sæther @ 26 Jul 2009, 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
Da har Gimmy hentet vogna si, etter noe mer arbeid enn først planlagt biggrin.gif Det datt bare inn diverse deler, nå og da, som skulle monteres eller byttes.

Bilen ble betraktelig bedre etter litt TLC, så etter litt tetting av motor og gir med diverse pakningsbytter, så skal bilen være klar for godkjenning.

Gimmy hørtes fornøyd ut før han dro herfra, så får vi høre hva han synes etter 20 mil eller så. Da med noen timers pause på turen som er planlagt til makrell-fiske.

Knallfin vogn Gimmy har. Bare må ha en OM 603 med turbo, til mitt nyeste prosjekt, som det kommer bilder av cool.gif

Bra jobba..
håper gimmy slenger inn noen bilder etterhvert,så vi kan se hvordan dette ble/blir..
gleder meg også til å følge opp dine planer med en slik motor.. spennende..

SASMERCE
SASMERCE

#106 Roar Sæther

Roar Sæther

El Presidente!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 19:28

Motor planene blir spennende. Vet det blir en del arbeid med motorfester og bunnpanne, men det skal nok gå bra.

Har en diesel guru i byen som skal få bil og motor etter montering. Han skal få justere litt på pumpa, for å se om det er mulig å hente ut noe rundt 175 hk, da med intercooler.

Skal ta noen bilder av siste prosjektet, i kveld.

Gimmy var maks uheldig på vei hjem i dag, men han skal få fortelle det han synes er viktig, selv.

oops!?!

#107 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 20:39

QUOTE(Roar Sæther @ 26 Jul 2009, 20:28) <{POST_SNAPBACK}>
Motor planene blir spennende. Vet det blir en del arbeid med motorfester og bunnpanne, men det skal nok gå bra.

Har en diesel guru i byen som skal få bil og motor etter montering. Han skal få justere litt på pumpa, for å se om det er mulig å hente ut noe rundt 175 hk, da med intercooler.

Skal ta noen bilder av siste prosjektet, i kveld.

Gimmy var maks uheldig på vei hjem i dag, men han skal få fortelle det han synes er viktig, selv.

Jo takker;)

Bilen var tight og fin og lydene var borte å bilen fin. endelig kunne man høre turboen plystre og man kunne se naturen forsvinne bak seg i flotte speil.

MEN... tempmåleren hoppet fra midt til maks men temp i varme var jevn og varm, og vips så smalt måler til topp og varmen forsvant. Hadde da svingt av og trillet mens motor stoppet og vannspruten sto. resultat... toppakning røket(har vel gått maks 70 mil siden forrige bytte) vannet pulser ut av radiator og aning til hvitt i eksos så nå står den der å gråter(eller er det jeg som gråter) Har en aning på att DOKKA MB DELER ikke har planet topp eller sjekket den før toppakning ble byttet sist... så utrolig lei den bilen nå. 1 år og 3 mnd og 200 mil.... masse kr og nå gir jeg opp... parkerer den og kjøper en golf eller noe...

Får se hva fremtia bringer for denna bilen... er vel sikkert en filleting men FØKK ME....

hehe

#108 Iver460

Iver460

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 20:42

Desverre klassisk på OM603 med turbo i G-wagen. Trenger vannpumpe fra OM606A og løpehjul med mindre diameter for å løse det. Sammen med ekspansjonstank for å sikre bredfull radiator er du sikret god kjøling. Hør med bruker "OM603" for delenummer.

#109 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 20:57

QUOTE(Iver460 @ 26 Jul 2009, 21:42) <{POST_SNAPBACK}>
Desverre klassisk på OM603 med turbo i G-wagen. Trenger vannpumpe fra OM606A og løpehjul med mindre diameter for å løse det. Sammen med ekspansjonstank for å sikre bredfull radiator er du sikret god kjøling. Hør med bruker "OM603" for delenummer.

blir ny radiator. intercooler og ja kan man bytte løpehjul så skal det på også... ingen tvil... koster vel noen lapper til...

Om ingen vil overta hele sulamitten... kjipt når alt det andre er på stell så ryker neste punkt...

#110 jorgenbg

jorgenbg

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 26 July 2009 - 21:14

Jeg har OM603A i min kjerre. Det er med original vannmpumpe, men med ekspansjonstank. Den blir varm i motbakker, men det har jeg alltid tatt hensyn til. Den kjøles veldig fort ned igjen når det flater ut. Har snart kjørt på den 70 000km.

Tror allikevel jeg skal sjekke opp dette med vannpumpen. Det var en enkel og lur idé.

Synd du ha så mange problemer, men det er en veldig fin motor når den fungerer. Skifte toppakning er dessverre en ganske krevende jobb.
Jørgen

07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700

#111 Bilkar

Bilkar

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 27 July 2009 - 10:18

QUOTE(jorgenbg @ 26 Jul 2009, 22:14) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har OM603A i min kjerre. Det er med original vannmpumpe, men med ekspansjonstank. Den blir varm i motbakker, men det har jeg alltid tatt hensyn til. Den kjøles veldig fort ned igjen når det flater ut. Har snart kjørt på den 70 000km.

Tror allikevel jeg skal sjekke opp dette med vannpumpen. Det var en enkel og lur idé.

Synd du ha så mange problemer, men det er en veldig fin motor når den fungerer. Skifte toppakning er dessverre en ganske krevende jobb.

Må si du har mye uflaks her gimmy:( du må vertfall trykkteste og plane toppen når du skal bytte pakning.. ikke uvanlig at disse toppene sprekker, deverre...
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#112 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 27 July 2009 - 13:12

QUOTE(Bilkar @ 27 Jul 2009, 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
Må si du har mye uflaks her gimmy:( du må vertfall trykkteste og plane toppen når du skal bytte pakning.. ikke uvanlig at disse toppene sprekker, deverre...

Kan være den har vært ujevn siden forrige pakingbytte... dem har garantert ikke sjekka toppen på Dokka mb... og den har jo fluxa litt på vannet hele tia... men litt lekk i slanger så ikke så rart... men kan jo ha vært feilmontert og trøbbel fra starten...

fikk lite forvarsel også...

Edited by GIMMY, 27 July 2009 - 13:32.

#113 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 31 July 2009 - 01:47

noen som har en bra topp til om 603.960 da? eller som veit om rimelig mekk?

#114 jorgenbg

jorgenbg

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 31 July 2009 - 12:08

Hvis du først skal bytte topp kan det lønne seg å finne en fra 350 motoren har jeg lest(OM603.972). Den skal visstnok ha litt bedre kjøleevne.

Jørgen

07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700

#115 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 31 July 2009 - 21:17

QUOTE(jorgenbg @ 31 Jul 2009, 13:08) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du først skal bytte topp kan det lønne seg å finne en fra 350 motoren har jeg lest(OM603.972). Den skal visstnok ha litt bedre kjøleevne.

ok... sikker???

Edited by GIMMY, 02 August 2009 - 21:57.

#116 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 02 August 2009 - 21:53

er flere enig i at det kan være lurt med 350 diesel topp på min 603.960 motor???

og da sitter man med havarert motorsykkel i stockholm... sjokk nei.... hjulager i bakjulet er vekk... bra det ikke gikk til skogen i 140kmt på motorvei inn i byen her.. ja ja den holdt jo 50 mil..... om noen trenger ei bøtte med flaks så har jeg det og nok til meg selv etterpå.....

Edited by GIMMY, 02 August 2009 - 22:53.

#117 Rossi

Rossi

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 03 August 2009 - 20:10

QUOTE(GIMMY @ 2 Aug 2009, 21:53) <{POST_SNAPBACK}>
er flere enig i at det kan være lurt med 350 diesel topp på min 603.960 motor???

og da sitter man med havarert motorsykkel i stockholm... sjokk nei.... hjulager i bakjulet er vekk... bra det ikke gikk til skogen i 140kmt på motorvei inn i byen her.. ja ja den holdt jo 50 mil..... om noen trenger ei bøtte med flaks så har jeg det og nok til meg selv etterpå.....

Var det en Buell du hadde handlet deg Gimmy? Er vel ikke så mye snakk om uflaks hvis du skaffer deg Buell, Ducati, Triumph eller Benelli.......... Da er du dømt til evig pine og dyre verkstedregninger dry.gif

140km/h forresten? Mener høyeste lovlige hastighet i Sverige er 120km/h jeg wink.gif

#118 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 05 August 2009 - 04:24

QUOTE(Rossi @ 3 Aug 2009, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Var det en Buell du hadde handlet deg Gimmy? Er vel ikke så mye snakk om uflaks hvis du skaffer deg Buell, Ducati, Triumph eller Benelli.......... Da er du dømt til evig pine og dyre verkstedregninger dry.gif

140km/h forresten? Mener høyeste lovlige hastighet i Sverige er 120km/h jeg wink.gif

tror det er 110;) men alle regler kan brytes;) flere ganger... Alle merker har bakdeler eller fordeler... det er det ALLTID. spørsmålet er vel vedlikeholdet eller bruken til forrige eie/e om du kjøper brukt;)

denne sykkel viser seg å være kanskje dårlig vedlikehold... men men.

Edited by GIMMY, 05 August 2009 - 05:05.

#119 Rossi

Rossi

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 12 August 2009 - 08:00

QUOTE(GIMMY @ 5 Aug 2009, 05:24) <{POST_SNAPBACK}>
tror det er 110;) men alle regler kan brytes;) flere ganger... Alle merker har bakdeler eller fordeler... det er det ALLTID. spørsmålet er vel vedlikeholdet eller bruken til forrige eie/e om du kjøper brukt;)

denne sykkel viser seg å være kanskje dårlig vedlikehold... men men.

Mener ganske sikkert at noen strekninger langs motorvegen er opp til 120km/h......

Regler er så absolutt til for å brytes når forholdene ligger til rette for det, spesiellt når man kjører motorsykkel wink.gif

Japsesykler har kun en bakdel og det økt dødsrisiko siden den i stort sett bestandig er i orden og man dermed kjører hele sommeren. Det kan man ikke si når det kommer til Amerikanske, Italienske og Engelske drittsykler. I gjengjeld har de noe japsesyklene mangler og det er sjarm å utstråling cool.gif

Skjer det noe med G-wogna de da Gimmy? Utrolig kjipt å få motorhaveri når du endelig hadde fått den i orden igjen sad.gif

#120 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 12 August 2009 - 14:17

QUOTE(Rossi @ 12 Aug 2009, 09:00) <{POST_SNAPBACK}>
Mener ganske sikkert at noen strekninger langs motorvegen er opp til 120km/h......

Regler er så absolutt til for å brytes når forholdene ligger til rette for det, spesiellt når man kjører motorsykkel wink.gif

Japsesykler har kun en bakdel og det økt dødsrisiko siden den i stort sett bestandig er i orden og man dermed kjører hele sommeren. Det kan man ikke si når det kommer til Amerikanske, Italienske og Engelske drittsykler. I gjengjeld har de noe japsesyklene mangler og det er sjarm å utstråling cool.gif

Skjer det noe med G-wogna de da Gimmy? Utrolig kjipt å få motorhaveri når du endelig hadde fått den i orden igjen sad.gif

har ett dilemma... skal jeg få kjørt sak må denne motoren kløve hos verksted. for jeg mistenker at dokka har montert brukt toppakning og ikke rettet topp ved siste toppakningsbytte. så jeg trenger beviser...

jeg trenger eventuelt ny topp så om noen veit om noe så si gjerne ifra. regner med å ha motor ute til helga eller neste helg... jeg trenger hjelp så må ta det når kompis kan...