Gimmy`s G-star 460
Posted 24 August 2009 - 12:07
må man ha slipe sett. bolter. osv????
Posted 26 August 2009 - 21:30
eller må man dele registerkjede???
HELPERS
Posted 29 August 2009 - 13:08
eller må man dele registerkjede???
HELPERS
Den bolten du snakker om har gjenger innvendig, men ikke utvendig. Du må altså skru en passende bolt inn og dra hele skiten ut. Med en passende avdrager er det en enkel jobb.
07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700
Posted 29 August 2009 - 23:44
Jepp fant ut det der... og jammen var det ikke en til...
toppen leveres hos oslo sylinderservice mandag for planing... var tegn etter ujevn flate mellom dem fire midterste sylindre mot toppen og det var mye skitt mellom pakning og topp. Pakning så gammel ut så den er neppe ny. det betyr jeg har betalt for toppakningbytte som ikke er utført eller så er brukt pakning montert uten bra nok renhold... så får vi krysse fingre for at det kun er det som er galt. Regner med å sende radiator på overhaling hos radiatorservice... bedre det enn å kjøpe ny... nye glødeplugger.
Neste steg blir å heise motor ut å ta simring bak på motor... arsj... men men... krysser fingre for tett topp nå... kanskje den starter neste helg;)
Posted 01 September 2009 - 13:51
planing og trykktest samt vask og demontering og montering av dyser koster ca 4200kr... hyggelige folk;)
Posted 02 September 2009 - 01:38
planing og trykktest samt vask og demontering og montering av dyser koster ca 4200kr... hyggelige folk;)
bra at ting blir iorden..
stå på.. de har vel litt og svare for på dokka nå
Posted 03 September 2009 - 14:21
stå på.. de har vel litt og svare for på dokka nå
hehe i orden ja... bare dem ikke har plana ihjel toppen nå... toppen er blitt planet helt flat. helt plant med ventilene... hele forkammer er vekk...
Nå må jeg få noen som virkelig har peil på motor til å finne ut om jeg kan montere motoren med så lite (les null) forkammer...
noen her som veit???
Posted 03 September 2009 - 21:26
Initium
Lost in Iceland.....
Posted 04 September 2009 - 12:08
Initium
Ja det er dem jo. hehe men tenkte å høre med noen som virkelig kan MB... prata med BOS i går og han ene verksmester skulle sjekke ut litt mere i om jeg ikke fant ut det jeg trengte med infoen igår... så skal nok ringe tilbake.
om jeg får motoren på stell er ny radiator neste ting... føkk så dyrt alt er;)
Posted 05 September 2009 - 13:49
trodde jeg hadde men nope... ny trengs...
Posted 07 September 2009 - 18:55
Posted 09 September 2009 - 21:04
detta blir bra vettu.
skal legge frem noen bilder når jeg kommer hjem
Posted 09 September 2009 - 21:06
detta blir bra vettu.
skal legge frem noen bilder når jeg kommer hjem
Hørte noen rykter om dette. Så kult!
Posted 09 September 2009 - 21:18
vannpumpe og oljeretur fra turbo hadde lakasje i pakningene så nå er det fiksa... gjenstår en diesel lekk fra en dyse så ser det bra ut;)
test i morra;)
slangene dine er vel på trappa di nå vel?
Posted 09 September 2009 - 21:24
Først grombil til Joar, så dette?? Digger disse bilene!!
Grattis Tom!
Posted 09 September 2009 - 21:37
Først grombil til Joar, så dette?? Digger disse bilene!!
Grattis Tom!
Og det utrolige er jo a jeg har gjort nesten alt alene... hehe... testkjøring i morra... så ikke helt i mål enda.
Leste varmeapperat tråden og gikk opp ett lys for meg også... ikke rart min kun blåser varmt om hele ventilen ved torpedoveggen ble fjernet ved motorbytte... DEN ER FAKTISK VEKK. hehehehe
Posted 09 September 2009 - 21:47
test i morra;)
slangene dine er vel på trappa di nå vel?
Sjekk slangene som sitter mellom dysene. Mine lakk her. BOS pris er 278kr metern for en tynn slange med 3.8mm(?) ID. så det er kankje lurt å styre unna dem akkurat i dette tilfellet!
Ang. slangene du sendte så aner jeg ikke siden jeg er i trondheim akkurat nå. Får se på det i morgen og kankje til og med få montert dem om de har kommet =)
Posted 09 September 2009 - 22:02
Lurer på om VTP tar 40-50 kr meteren.
Jeg kjøper noen meter, har i garasjen. Disse slangene varer aldri lenge, regn med å bytte ca 1 gang årlig...
Initium
Lost in Iceland.....
Posted 09 September 2009 - 22:02
Ang. slangene du sendte så aner jeg ikke siden jeg er i trondheim akkurat nå. Får se på det i morgen og kankje til og med få montert dem om de har kommet =)
monterte nye lik dem som satt der jeg... 4 mm. diesel lekkasjen kan jeg fikse når alt går... hehe men virker ikke som det er dem som lekker... er "strømpe på dem og dem blir da våte når dem får diesel på seg... virker som det kommer opp i sammenføringa på dysetoppen der den går ned i dysedelen som går inn i topp...
er utrolig møkkete framdel av motorrom skal få seg en goood spyling... etter div lekasjer fra vann og stor servolekkasje samt simring lekkasje og annen smått så er belegget tjukt.
kos å drive på her nå
heller vtp da ja;)
Edited by GIMMY, 10 September 2009 - 14:07.
Posted 10 September 2009 - 14:11
pakning til oljeplugg i bunnpanne, og boksen på sia til bunnpanna lekker så dem skal tettes... Men nå er temp stabil så dem gamle radiatoren var tydelig rævva... Alle anbefales og virkelig sjekke radiator når man monterer OM603 turbo. Tror ikke motoren sliter med kjøling men at den er kresen på kjøling... rengjøring rengjøring rengjøring... hehe