Ford praten
#81
Posted 14 December 2009 - 21:54
Men det er vel et AC Delco rele og det får du "overalt"
Kan hende det er penger å spare på å bestille hos LMC truck.
Bestill nå, og det ligger i postkassa di når du er tilbake fra nordsjøen.
Eh, den svarte røyken tyder jo på en kortslutning. Ikke skal det være 8-9 Volt heller.
Kjøp nytt.
#82
Posted 15 December 2009 - 00:55
edit:
Har bestilt fra oehq.com. Har bestilt noe derifra før, så har god erfaring der . Kom på 100 dollar inkl frakt, tok ei litt rask frakt, da jeg ikke gidder å ta noen sjans nå med juletiden osv.
Edited by mathiash, 15 December 2009 - 01:57.
#83
Posted 28 December 2009 - 11:54
Lurer på å handle meg en 2002 mod 7,3 som har rusla 166.000 til 229,00kr
http://www.finn.no/f...nnkode=20311861
Lurer også på en 2002 mod 6,8 som har rusla 162.000 til 175,00kr.
http://www.finn.no/f...nnkode=20288728
Er det mye tull med dessa og hva skal eg se etter?
#84
Posted 31 December 2009 - 03:03
Har planer om å bygge om nå, skal ta det litt steg for steg, håper å være ferdig til våren. Har en kar jeg forholder meg til som har bygget det oppsettet jeg har i motoren. Det er dette oppsettet han vil jeg skal kjøre. Men jeg spør allikevel, greit å undersøke flere plasser.
Blir til å begynne med en Garrett GT38R turbo og litt omprogrammering. Så skal jeg ha 300cc dyser, ny Stealth oljepumpe og en Turboservice X58 turbo sånn jeg kan kjøre twinturbo oppsett.. Målet er en bremsing på rundt 450-500 på hjulene. Blir vel ca 600 i motoren da. Disse to turboene i lag kunne kjøre ut 60psi ladetrykk.
Kjører nå 5" eksos, kn filter, intercooler, garrett tp 38 turbo, chip, litt andre dyser, kraftigere dieselpumper. Har vel en plass mellom 250-280 reele hester på hjula med dette oppsettet. Kan hente ut litt mer, men må ha nytt hvis jeg skal ha merkbar forskjell.
Som sagt, må ta det litt steg for steg. Er bare lærling, så har ikke allverdens me cash
Noen meninger blant ford folket?
Edited by mathiash, 31 December 2009 - 03:04.
#85
Posted 01 January 2010 - 23:35
Har planer om å bygge om nå, skal ta det litt steg for steg, håper å være ferdig til våren. Har en kar jeg forholder meg til som har bygget det oppsettet jeg har i motoren. Det er dette oppsettet han vil jeg skal kjøre. Men jeg spør allikevel, greit å undersøke flere plasser.
Blir til å begynne med en Garrett GT38R turbo og litt omprogrammering. Så skal jeg ha 300cc dyser, ny Stealth oljepumpe og en Turboservice X58 turbo sånn jeg kan kjøre twinturbo oppsett.. Målet er en bremsing på rundt 450-500 på hjulene. Blir vel ca 600 i motoren da. Disse to turboene i lag kunne kjøre ut 60psi ladetrykk.
Kjører nå 5" eksos, kn filter, intercooler, garrett tp 38 turbo, chip, litt andre dyser, kraftigere dieselpumper. Har vel en plass mellom 250-280 reele hester på hjula med dette oppsettet. Kan hente ut litt mer, men må ha nytt hvis jeg skal ha merkbar forskjell.
Som sagt, må ta det litt steg for steg. Er bare lærling, så har ikke allverdens me cash
Noen meninger blant ford folket?
Med garret GTP38R så skal du faktisk kunne få 500 hk på hjulene uten videre vansker.
238cc injectorer med 80% større dyser, en chip fra www.gearheadautomotiveperformance.com. Disse injektorene er små nok til at en original hpop i god stand kan drive de.
Et sånt setup seller Matt fra gearhead til ca 25 000, da får du turbo injektorer og chip.
For HPOPen så ville jeg ha gått for en Adrenaline pumpe, den leverer plenty med olje til et sånt oppsett og den koster ca en tredjedel av det Stealth pumpa koster.
Men dog med et sånt oppsett så kommer nok gearkassa til å ryke så da må oppgradere den først.
http://www.dieselsit...c...&ProdID=894
http://www.gearheada.....SEL FORD.html
#86
Posted 02 January 2010 - 01:24
Han som jeg forholder meg til angående bilen er han som eide bilen først og bygget motoren osv. Girkassen er oppgradert med Suncoast deler, så den skal være safe. Ifølge han er motoren, girkasse osv bygget for 550 på hjulene.
Garrett turboen var kjørt ca 15 000 km, den skulle jeg få for prisen han ga minus moms. Vet ikke om det er en grei pris ?
Jeg prøver bare å ha i bakhodet at han faktisk prøver å selge meg noe. Han er importør av Stealth pumper, så selvfølgelig er det god sort ifølge han.
Han snakket om 300cc injektorer, og noen dyser han skulle lage selv. Han var ikke fan av å kjøbe fra USA, da det var så mye kluss med hva du faktisk fikk. Stage 3 i en butikk kunne tilsvare Stage 1 i en annen butikk mente han.
Han skulle ha 10k for å lage alle dysene og injektorene. Er dette dyrt? Han sa det kostet ca 3-4k fra USA
Det blir den Gearheadautomotiveperormance 6 trinns chippen du linket til uansett
Er litt i tvil her, må tenke meg litt om også
Men hva er det som er bra med twin turbo da? En singelturbo som er stor nok bruker vel lang tid på å lade trykk?
Her er det som er gjort med bilen nå:
Girkasse:
Suncoast 13,5 toms convertor
Suncoast shift kit
Motor:
Totalseal stempelringer
Nye veivlager
Nye stempler
Portet Topplokk
11,5 mm kamløft std durasjon
Portet innsugsmanifoiler
High rev kit (nye ventilfjærer)
C-ring i blokk Ultimax
Multivinkel inconnell ventiler
Ultimax støtstenger
TP 38 Turbo flowpreppet av NTS
BD-Power Chiptuning
4 toms downpipe
5 toms Hypermax eksosanlegg
High Output Fuelinjektorer
Tank pickup 3/8
Diesel innovation Fuelpumpe
Diesel innovations fuel pressure regulator
BD-poer BD power map trix
BD ram air med KN filter
Edited by mathiash, 02 January 2010 - 01:48.
#87
Posted 02 January 2010 - 12:35
Han skulle lage dysene selv? Jeg hadde blitt insta-skeptisk om noen hadde sagt det til meg, en ting er å lage injektor kroppen eller noe annet sånt, men dysene er jo kanskje den mest umulige delen å lage, en knøttliten plate med microsmå huller i.
Har sjekket prisen på turboen her i Norge, ser den ligger på ca 13 200 +mva, noen skulle ha helt opp i 20 000 for denne. Matt hos gearhead kunne selge denne for ca 9500 + mva og frakt, ender vel opp på rundt 15 000. Der var en plass i Norge hvor de kunne skaffe denne for 13 200 inkludert moms.
........
Min personlige mening er at han der virkelig vil selge deg noe, jeg hadde heller kjøpt deler fra Rosewood og bygd om injektorene mine selv enn å gitt dem til noen som skulle "lage dysene selv", høres ut som skikkelig okseskit.
Angående twin turbo så er jo dette et hissig oppsett, men mye arbeid og det blir dyrt, med et skikkelig twin turbo oppsett så kan man få ut ganske mye, men da blir 300cc injektorer lite. En annen ting er at 300cc er jo en ting, men hvor stor er dysen egentlig? Du kan bygge en 500cc injektor med 30% større dyse, som er finfin til dagligdagskjøring og som kun våkner når du legger foten i gulvet. Eller du kan lage en 300cc injektor med 300% større dyse som er mer som en brannslange.
Når det kommer til injektorer så er det så mye å velge i at det er ikke bare å si at det er 300cc injektorer.
Jeg vil anbefale deg og lese på http://powerstrokena...orums/index.php under 7.3L Aftermarket & Performance (Forumet er nede i skrivende stund ser det ut til...) Der står omtrent ALT om trimming osv, mye svada også som på alle forum.
#88
Posted 02 January 2010 - 13:28
Jeg har bare misforstått han. Det er injektorene det er snakk om han skal bygge selv selvfølgelig. Størrelsen på dysene fikk jeg ikke med meg.
Men i første omgang så blir det den Garrett GTP38R turboen uansett, si den er kjørt 15 000km og jeg får den for 11k, er det en grei pris da?
Med tiden blir det jo andre injektorer osv, han foretrekker selvfølgelig jeg kjøper via han, men tror ikke han har noe problem med at jeg kjøper deler og kommer med de til han.
Angående twin turboene, så har han bygget sånn klamp og "ramme" så det blir montert der turboen står originalt uten noen spesielle problemer. Jeg så for øvrig turboene montert på en motor når jeg var på besøk der.
Ellers så foreslo han denne turboen : http://www.turboservice.no/SX1000.html . Vel og merke en som var ombygd etter hans ønsker. Var snakk om en annen turbin størrelse, slik turboen slo inn tidligere.
Skal lese litt på powerstroke nation nå
Edited by mathiash, 02 January 2010 - 13:36.
#89
Posted 26 March 2010 - 03:20
Har fått hjem:
8stk glødeplugger
8stk o-ring kit til injektorer
8stk injektor cups
Whitaker injector sleeve driver
Whitaker injector sleeve puller
Oljefilter
Dieselfilter
Venter i skrivende stund på en 6 position chip fra Gearheadautomotiveperformance. Har blitt lagt inn 90km/t fartsperre på trinn 1, da jeg må vise bilen med fartsperre for å få den EU godkjent . Øvrige programmer er jo lagt for mer ytelse, så det blir moro å se om bilen kommer til å gå noe bedre med den nye chippingen. Tviler litt på det, da jeg har noen ynkelige injektorer.
Skal bytte alle injektor koppene så jeg blir kvitt problemet med eksos i kjølevæsken. Kan ta noen bilder underveis hvis det er ønskelig.
Tar i samme slengen en service på bilen, skal bytte olje/diesel filter, motor olje, girkasse olje, og olje på diffene. Monterer i tillegg nye glødeplugger. Da føler jeg bilen burde være i tipp topp stand, da jeg for ikke så lenge siden byttet gløderelè og den berømte CPS sensoren.
Noen som har byttet olje på girkasse og differ? Noe spesielt jeg bør være oppmerksom på?
Edited by mathiash, 26 March 2010 - 03:30.
#90
Posted 17 April 2010 - 02:25
Tar i samme slengen en service på bilen, skal bytte olje/diesel filter, motor olje, girkasse olje, og olje på diffene. Monterer i tillegg nye glødeplugger. Da føler jeg bilen burde være i tipp topp stand, da jeg for ikke så lenge siden byttet gløderelè og den berømte CPS sensoren.
Noen som har byttet olje på girkasse og differ? Noe spesielt jeg bør være oppmerksom på?
(...)
Bare en ting med injektor koppene, de skal ha en slags låsevæske på seg, loctite 638 ser jeg for meg blir for kraftig, men noe slags lim skal det være.
Diffene og girkassa er relativt greie, bare husk at du må ha LS olje i bakakslingen, helst 75w140 syntetisk. Olje på automatkassen skal være mercon kvalitet, helst syntetisk der også i følge guruene samme olje på transfer som på automaten, og forøvrig på ZF6'en også om jeg ikke husker helt feil.
En ting som er greit å sjekke om du har automat er om det er tappeplugg på converteren, tviler nesten på at du har vist du har suncoast, men uansett verdt å sjekke. Og når du har tatt ned filteret så sjekk om at o-ringen fulgte med ut, har vert et par havari pga oringer som har blitt igjen i hullet..
Edited by Coltaine, 17 April 2010 - 02:27.
#91
Posted 18 April 2010 - 15:00
Byttet injektorkoppene i påskeferien. Egentlig en grei operasjon, verktøyene fungerte helt fantastisk, når først injektoren var utav så tok det ikke mer enn 15min så var den nye koppen på plass. Brukte grønn loctite, en ganske kraftig type. Snakket med første eier av bilen (han som trimmet den osv). Han hadde byttet koppene 3 ganger, og hadde aldri fått det skikkelig tett. Så, hvis det ikke holder nå, så bytter jeg heller toppene.
Ser kjølevæsken er svart fortsatt, men det er ikke noe spesielt trykk i systemet. Rett før jeg byttet koppene så var det så mye trykk at kjølevæsken forsvant ut samtlige slangeklemmer o.l.
Byttet kjølevæsken, motorolje, diesel filter og olje filter etterpå. Kjøpte også to nye batterier, da de gamle sang på siste verset.
Har også fått godkjent fartsperren, gikk smertefritt det.
Får se om jeg bytter olje på girkasse og diffene neste friperiode. Reiser i nordsjøen på Tirsdag.
Etter det så burde egentlig bilen være klar for salg
#92
Posted 29 February 2012 - 20:04
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#93
Posted 02 March 2012 - 01:42
Jeg vil tro den er minst 3000kg med full tank.
Jeg har kjørt min egen 01 F250 på vekt, og da viste det 3300kg med 3/4 tank. Men jeg mistenker den vekta viste et par hundre kilo for mye. I vognkortet er oppført egenvekt (inkl. fører) 3060kg , hvis jeg ikke husker feil.
Edited by mathiash, 02 March 2012 - 01:44.
#94
Posted 05 March 2012 - 17:24
Jeg har kjørt min egen 01 F250 på vekt, og da viste det 3300kg med 3/4 tank. Men jeg mistenker den vekta viste et par hundre kilo for mye. I vognkortet er oppført egenvekt (inkl. fører) 3060kg , hvis jeg ikke husker feil.
Ifølge Mekonomen er den aktuelle F350en 3200kg. Som varebil blir nok denne nesten ubrukelig om man slenger på kapell og ellers stasj.
Lurer bare på om Mekonomen har feil tall.
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#96
Posted 23 February 2013 - 22:35
Midtkonsoll til Ford Expedition Eddie Bauer Edition. 03 - 04 modell - beige -
Skyter inn eit innlegg her i håp om a det går bra.
Er ute etter nokon som har ein Midtkonsoll til bilen min liggande og gjerne vil bli kvitt den til ein rimeleg penge... `??
#97
Posted 13 March 2013 - 16:45