Gløderelè!
På bildet under som jeg har rappa fra en annen glødetråd ser du gløderelèt.
På det som er merket Glow Plug Realay har du to store og to små ledninger.
På den store, med gummi rundt, skal det stå strøm på hele tiden.
Når du skrur på tenning og "gløder" skal det være strøm på den andre store, den til høyre, det er her strømmen ut til pluggene går.
Bruk et multimeter eller flukemeter, kan du bruke et slikt så trenger jeg ikke forklare hvordan det brukes, men kan du ikke bruke det, så er det ganske enkelt.
Testinstrumentet skal stå på det symbolet som indikerer spenning i Volt likestrøm, symbolet er en V kombinert med rett strek, ikke den med V og bølgete strek. (det er vekselstrøm)
Den svarte ledningen på testinstrumentet skal jordes, du finner altså da et punkt på motor eller i ramma som jordingspunkt, mens den røde ledningen skal på de nevnte store terminalene/ledningene på glødereleèt.
Sjekk først at du har strøm inn på den ledningen med gummi over, som avbildet, og sjekk så den andre når tenninga er skrudd på.
Du kan jo også da sjekke hvor lenge den gløder.
Jeg hadde akkurat samme problem på min, slik du beskriver og i tillegg kom og forsvant problemet, altså releèt jukset fra tid til annen. Så gjør testen noen ganger for å være sikker.....

Håper det ble forståelig....
Relèt på bildet merket AIH Relay er Air Intake Heater og er kun i bruk ved ekstrem kulde.
Gløderlè er for øvrig et kjent problem på Powerstroken, og det er side opp og side ned på www.powerstroke.org med amerikanere som sliter med samme problem.
Edited by Kenny_g, 14 December 2009 - 09:30.