Ford praten
#62
Posted 17 June 2009 - 11:55
Vi har blitt flyttet.............................
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#65
Posted 14 July 2009 - 01:35
Hun kikker rundt blant leiefilmene og finner til slutt en film med en tittel som hørtes svært fristende ut.
Hun reiser hjem, tenner noen stearinlys, kler seg i noe lekkert og putter videokassetten inn i videospilleren.
Til hennes store skuffelse, kommer det ikke noe bilde på skjermen, så hun ringer videoforretningen for å klage.
- Jeg har akkurat leid en voksenfilm hos dere, men det vises ikke noe bilde på tv-skjermen, sier blondinen.
- Beklager, svarer ekspeditøren. - Det skjer dessverre av og til. Hvilken tittel er det du har leid?
- Den heter "Head Cleaner" svarer blondinen.
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#66
Posted 11 August 2009 - 12:13
Ring Knut på tlf: 97618843 eller Svein på 91388971. Turen er gratis bortsett fra lommepenger og mat.
#67
Posted 26 August 2009 - 18:33
Ikke noe fart i Ford folket?
#69
Posted 02 September 2009 - 07:56
Selv har jeg vært på USA Parts å kjøpt 14 liter Dynocat 10w30 olje (det var visst anbefalt). Kjøpte også motorvask som jeg skal helle inn i peilepinnen mens bilen sviver og har arbeidstemp, så skal den stå på tomgang i en halvtime. Etterpå skal jeg tappe ut alt, bytte oljefilter, dieselfilter å fylle på ny olje minus 2 liter, da jeg har 2 liter av et annet godstoff som jeg skulle fylle resten med. Noen som har erfaringer med dette? Jeg tenker det skader ikke å prøve
Ellers så er jeg litt i tenkeboksen med ny turbo og oljepumpe... Noen som vet om det er marked for å selge en brukt Garrett TP38 turbo som er kjørt 2-3 tusen kilometer? Hadde vært greit å solgt den gamle om jeg skulle kjøpt større.
#70
Posted 01 December 2009 - 22:59
Bilen bruker laang tid på å bli varm i forhold til tidligere. Men uavhengig av motortemp så lever varmeanlegget sitt eget liv, den blåser kaldt selv om motoren er varm, og plutselig skifter den om til varm luft. Noen som har vært borti dette?
Skal prøve å bytte kjølevæske i morgen.
#71
Posted 02 December 2009 - 20:37
Eller i det minste sjekk hva temperatur kjølevæska tåler.
Er det for det meste bare vann på bilen din vil det blåse kaldt, selv om motor er "varm".
Nå som det skifter mellom varme og kuldegrader vil fenomenet du beskriver oppstå.
#72
Posted 03 December 2009 - 22:41
Ser det var godt å få bytta kjølevæska, den gamle så rett og slett ufysen ut. Brun og ekkel. Noen som har vært borti det?
#73
Posted 03 December 2009 - 23:30
Noen som har sett sånne før? Finner det ikke noen plass.
#74
Posted 08 December 2009 - 15:12
#75
Posted 13 December 2009 - 22:19
Batteriene er relativt nye så det er bare å utelukke med en gang. I dag når jeg startet bilen så hadde den stått ca 27timer siden sist jeg kjørte den. Ca 0 grader ute.
Fikk start på den på 8. forsøket . Virker ikke som den tenner i det hele tatt, å når den endelig kom, så var det så vidt. Kommer litt hvit røyk når jeg chinner. Prøver å gi litt gass mens jeg chinner osv.
Lot den stå en stund med tenninga på, slik at jeg kunne være sikker på at dieselfilteret var fult.
Noen som har forslag til hva jeg kan sjekke ?
Edited by mathiash, 13 December 2009 - 22:21.
#76
Posted 13 December 2009 - 22:28
Batteriene er relativt nye så det er bare å utelukke med en gang. I dag når jeg startet bilen så hadde den stått ca 27timer siden sist jeg kjørte den. Ca 0 grader ute.
Fikk start på den på 8. forsøket . Virker ikke som den tenner i det hele tatt, å når den endelig kom, så var det så vidt. Kommer litt hvit røyk når jeg chinner. Prøver å gi litt gass mens jeg chinner osv.
Lot den stå en stund med tenninga på, slik at jeg kunne være sikker på at dieselfilteret var fult.
Noen som har forslag til hva jeg kan sjekke ?
Hei.
Det første man må sjekke er vel glødereleet. Skal være en tråd her med bilder og beskrivelse.
Har bytta relee 2 ganger på min og symtomene er likeens. Grensa for å få start på min uten gløding er 0 grader.
#77
Posted 14 December 2009 - 01:10
#78
Posted 14 December 2009 - 01:42
Tror ikke jeg har blokkvarmer? Er en 01 f250 super duty xlt jeg har. Vet ikke om sånt bruker å være originalt eller?
#79
Posted 14 December 2009 - 09:23
På bildet under som jeg har rappa fra en annen glødetråd ser du gløderelèt.
På det som er merket Glow Plug Realay har du to store og to små ledninger.
På den store, med gummi rundt, skal det stå strøm på hele tiden.
Når du skrur på tenning og "gløder" skal det være strøm på den andre store, den til høyre, det er her strømmen ut til pluggene går.
Bruk et multimeter eller flukemeter, kan du bruke et slikt så trenger jeg ikke forklare hvordan det brukes, men kan du ikke bruke det, så er det ganske enkelt.
Testinstrumentet skal stå på det symbolet som indikerer spenning i Volt likestrøm, symbolet er en V kombinert med rett strek, ikke den med V og bølgete strek. (det er vekselstrøm)
Den svarte ledningen på testinstrumentet skal jordes, du finner altså da et punkt på motor eller i ramma som jordingspunkt, mens den røde ledningen skal på de nevnte store terminalene/ledningene på glødereleèt.
Sjekk først at du har strøm inn på den ledningen med gummi over, som avbildet, og sjekk så den andre når tenninga er skrudd på.
Du kan jo også da sjekke hvor lenge den gløder.
Jeg hadde akkurat samme problem på min, slik du beskriver og i tillegg kom og forsvant problemet, altså releèt jukset fra tid til annen. Så gjør testen noen ganger for å være sikker.....
Håper det ble forståelig....
Relèt på bildet merket AIH Relay er Air Intake Heater og er kun i bruk ved ekstrem kulde.
Gløderlè er for øvrig et kjent problem på Powerstroken, og det er side opp og side ned på www.powerstroke.org med amerikanere som sliter med samme problem.
Edited by Kenny_g, 14 December 2009 - 09:30.
#80
Posted 14 December 2009 - 17:23
Var å kikka kjapt oppi motoren, det var det releet jeg trodde det var, så kommer jeg inn her, så har du lagt ut bilde og hele pakken
Skal ut å måle litt nå, dog begrenset hva jeg kan gjøre, da jeg reiser i nordsjøen i morgen
Vet du om en grei plass jeg kan kjøpe gløderele? Er det sånn typisk jeg kan få hos en vanlig ford bilforhandler, eller er det spesielt til us ford ?
Edit:
Har målt litt nå. Når jeg vrir på tenningen så komme det 8-9volt på og står en stund, så fikk jeg broderen til å vri av å vri på igjen, og da kom det ingenting, så vridde han av og på igjen, og da kom det strøm igjen. Virker som det kuker seg litt til. Det kom i tillegg litt svak røyk fra den pluss polen som det alltid er strøm på når den glødet. Nå målte jeg og så at den fikk 8-9 volt, prøvde å starte og da kom den på første forsøk
Tror det vil hjelpe å kjøpe denne ny ja, eventuelt renske polene?
Edited by mathiash, 14 December 2009 - 17:43.