Gå til innhold



Foto

Ford praten


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
96 replies to this topic

#21 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 20 May 2009 - 16:25

Kan noen forklare meg hvordan det funker med diffen bak når jeg begynner å spinne?

Innbiller meg å ha sett en gang på grus at når eg spant, bare for å få en liten sladd på ræva, så var det kun "skrense" merke etter et av hjulene. Samme skjedde på asfalt.

Men samtidig så kan jeg kjenne hele ræva begynne å sige ut til høyre hvis jeg gir på godt når jeg skal ut på E39 f.eks. Ville dette skjedd om bare et hjul spinner?

Er litt forvirra her nå
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#22 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 20 May 2009 - 16:33

QUOTE(Broncoholic @ 18 May 2009, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Klart du kan. Jeg har Rancho 9000rx på min -95 F-250 med "remote damping adjustment" eller hva det heter så fint, består av en liten kompressor og noen manometer inni bilen. Fordeler er jo at du kan justere etter hvor du kjører og hvor mye last du har på og gjør turen mer behagelig, ulemper må vel kun være at det er litt dyrere.

Hvor mye jeg regne med å betale ? Mye/vanskelig arbeid å bytte?
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#23 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 20 May 2009 - 22:41

Leser du litt på nettet så finner du ut at folk ikke har mye godt å si om diff.bremsene til Ford. Grunnen til at du ikke spinner løs begge hjula stillestående er at det krever en mye større holdestyrke enn når du er i fart pga marktrykket til bakhjulene.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#24 Pappa Wolf

Pappa Wolf

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 07:41

nå må det gjerne slutte å regne, så jeg kan komme til å skrue!
bliver nødt til å finne et sted med en stooooor låve! hehe

#25 Pappa Wolf

Pappa Wolf

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 14:55

okay, en lille reminder til jer alle.

havde besøk, av en kompis fra danmark, og hans fine chevrolet.

han ringede mig, for at spørge, om ikke jeg kunne hjælpe ham.
han holdt parkeret i drammen, med defekte bremser, bulket kufanger, og dårlige nerver!

efter å ha drat bilen på verksted, tok jeg å testede bermsevæsken.

kokepunktet var så lavt, at min måler ikke kunne måle det! og den er nesten svart

hans bremser kokte, på vei gjennem drammen, og i rundellen vd shell smalt det, da han ikke kunne bremse!

ikke alvorlige skader, men selv småskader er dumme, når de kunne ha været undgået ved å bytte bremsevæske.

sjekk kokepunktet på dine bremser, mindst en gang om året!

#26 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 19:49

QUOTE(Pappa Wolf @ 21 May 2009, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
okay, en lille reminder til jer alle.

havde besøk, av en kompis fra danmark, og hans fine chevrolet.

han ringede mig, for at spørge, om ikke jeg kunne hjælpe ham.
han holdt parkeret i drammen, med defekte bremser, bulket kufanger, og dårlige nerver!

efter å ha drat bilen på verksted, tok jeg å testede bermsevæsken.

kokepunktet var så lavt, at min måler ikke kunne måle det! og den er nesten svart

hans bremser kokte, på vei gjennem drammen, og i rundellen vd shell smalt det, da han ikke kunne bremse!

ikke alvorlige skader, men selv småskader er dumme, når de kunne ha været undgået ved å bytte bremsevæske.

sjekk kokepunktet på dine bremser, mindst en gang om året!


Bremseveske skal byttes hvert 2`dre år,men sjelden det blir gjort desverre.....

#27 Broncoholic

Broncoholic

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 21 May 2009 - 20:49

QUOTE(mathiash @ 20 May 2009, 17:33) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor mye jeg regne med å betale ? Mye/vanskelig arbeid å bytte?


Ser på summit at prisen er ca. 100 dollar pr.støtdemper (rs9000x) til din bil og 150 dollar for resten (rs9000 rcx), kompressor, manometer etc. så det koster jo litt. Det er ikke mye jobb, bare å skifte støtdemperene, finne plass til kompressor og manometer og så rute slangene.

#28 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 22 May 2009 - 00:19

QUOTE(Broncoholic @ 21 May 2009, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Ser på summit at prisen er ca. 100 dollar pr.støtdemper (rs9000x) til din bil og 150 dollar for resten (rs9000 rcx), kompressor, manometer etc. så det koster jo litt. Det er ikke mye jobb, bare å skifte støtdemperene, finne plass til kompressor og manometer og så rute slangene.

Altså, ca 400dollar for dempere, og 150 dollar totalt for resten av det jeg trenger. Så kommer frakt å moms i tillegg. Ikke så gale det da ? Er det en investering som er verdt det ? tongue.gif Ser for meg det er mye som kan bli ødelagt på dette, stemmer det ?
2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#29 Pappa Wolf

Pappa Wolf

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 23 May 2009 - 19:52

Ahhhhh. en kold øl, og ungerne har lagt sig. kællingen glor på tv, og jeg har datoren for mig selv.

nå skal der kigges FORD!

hehe

#30 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 24 May 2009 - 13:49

QUOTE(mathiash @ 22 May 2009, 01:19) <{POST_SNAPBACK}>
Altså, ca 400dollar for dempere, og 150 dollar totalt for resten av det jeg trenger. Så kommer frakt å moms i tillegg. Ikke så gale det da ? Er det en investering som er verdt det ? tongue.gif Ser for meg det er mye som kan bli ødelagt på dette, stemmer det ?


Har dette systemet i F250'en. Er vel ganske kurant dette, manometer/kontrollpanelet e solid nok og kompressoren har tross alt liten tjenestesyklus, så den burde holde lenge. Tar bare noen sekunder å øke til maks trykk. Mest knot å sørge for at systemet holder tett, har en tendens til å tappe seg når bilen står parkert og du må nesten sjekke ved hver start. Funker bra, er kjapt å justere og er kjærkomment når man kjører med variabel last og på veier med høyst variabel standard på en og samme kjøretur.



#31 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 25 May 2009 - 17:58

http://www.youtube.c...player_embedded

laugh.gif laugh.gif

#32 Pappa Wolf

Pappa Wolf

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 25 May 2009 - 20:40

Hahahaha

fuck jeg ler!
har dere set fraklippene?

#33 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 31 May 2009 - 16:54

Satt og ryddet litt i bilder i dag..... mimre på en solvarm dag med 27 grader i skyggen...



#34 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 31 May 2009 - 17:10

QUOTE(Chevy-LPG @ 31 May 2009, 17:54) <{POST_SNAPBACK}>
Satt og ryddet litt i bilder i dag..... mimre på en solvarm dag med 27 grader i skyggen...


Hehe det var tider ja....

Faen jeg renner snart bort her jeg...Prøver å skru litt men bare jeg tar i skralla så begynner det å renne med en gang gitt,men fant noe is her da,lempet innpå med litt å ble da litt bedre smile.gif

#35 mathiash

mathiash

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 13 June 2009 - 18:14

Beklager, fikk ikke med meg hva saken gjaldt.

Edited by mathiash, 15 June 2009 - 01:28.

2001 Ford F250 7.3 Powerstroke

#36 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 14 June 2009 - 13:41

fornøyd??

Edited by Chev_G30, 14 June 2009 - 21:00.


#37 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 June 2009 - 17:48

QUOTE(Chev_G30 @ 14 Jun 2009, 14:41) <{POST_SNAPBACK}>
Faen og..

[

Jeg synes det er respektløst overfor de innvolverte at du legger ut den linken her sad.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#38 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 14 June 2009 - 19:09

QUOTE(RamDodge @ 14 Jun 2009, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes det er respektløst overfor de innvolverte at du legger ut den linken her sad.gif


Media har iallefall gjort en bedriten jobb med å anonymisere en såpass spesiell bil. Foreslår egentlig at moderator sletter innleggene som gjelder saken.. Synes de involverte har rett på ro, alle parter har det vel tøft nok.

#39 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 14 June 2009 - 20:59

QUOTE(RamDodge @ 14 Jun 2009, 18:48) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes det er respektløst overfor de innvolverte at du legger ut den linken her sad.gif

respektløst?????

jaja var hvertfall det første jeg så når jeg åpna nettsida i dag.....

Men vis det er så fælt for det skal jeg slette den.... rolleyes.gif

#40 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 June 2009 - 21:54

QUOTE(Chev_G30 @ 14 Jun 2009, 21:59) <{POST_SNAPBACK}>
respektløst?????

jaja var hvertfall det første jeg så når jeg åpna nettsida i dag.....

Men vis det er så fælt for det skal jeg slette den.... rolleyes.gif

En kan jo snu hele saken på hodet og si at det var du som hadde kommet opp denne helt forferdelige situasjonen, er ikke så sikkert at du hadde satt pris på å fått dette smurt ut på et forum der alle kjenner deg. Det er ikke så ille for oss, men derimot for de innvolverte er dette dypt tragisk.

Så lar vi heller den personen det gjelder heller komme til oss OM han føler for å dele sine erfaringer. Respekt for andres privatliv kan vi vel kalle det. Flott om mathiash kunne justert den posten sin litt også smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje