zon`s niva-garasje
Started by
zon
, May 16 2009 22:15
49 replies to this topic
#41
Posted 23 July 2010 - 20:33
Ny Niva på tunet!
Har kjøpt en gammel Niva til, den har fått navnet Olga. Olga er også en -79 mod.
Med rammenr: 18107, er hun vel en av de aller første Nivaene i Norge.
Selger nevnte også at hun har vært med i en spillefilm fra 80-tallet, hun er altså en falmet filmstjerne (muligens).
Jeg kjøpte henne for å slakte og bruke delene, men har allerede begynt å fantasere om å sette henne i stand .
Akkurat nå har jeg ikke noe sted å oppbevare henne engang, så vi får se..
Olga og Ivan:
Har kjøpt en gammel Niva til, den har fått navnet Olga. Olga er også en -79 mod.
Med rammenr: 18107, er hun vel en av de aller første Nivaene i Norge.
Selger nevnte også at hun har vært med i en spillefilm fra 80-tallet, hun er altså en falmet filmstjerne (muligens).
Jeg kjøpte henne for å slakte og bruke delene, men har allerede begynt å fantasere om å sette henne i stand .
Akkurat nå har jeg ikke noe sted å oppbevare henne engang, så vi får se..
Olga og Ivan:
#42
Posted 27 July 2010 - 14:40
jeg stemmer for at du skal redde den 79-modellen.
tror den kan bli fin etter en skikkelig lakkrens og HooDoo lift
tror den kan bli fin etter en skikkelig lakkrens og HooDoo lift
#43
Posted 27 July 2010 - 16:17
QUOTE(lk2105 @ 27 Jul 2010, 15:40) <{POST_SNAPBACK}>
jeg stemmer for at du skal redde den 79-modellen.
tror den kan bli fin etter en skikkelig lakkrens og HooDoo lift
tror den kan bli fin etter en skikkelig lakkrens og HooDoo lift
Det skal nok noe mer til enn en lakkrens for at denne bilen skal bli fin .
Den er veldig rusten i gulvet, det er det største problemet. Ellers ser det ut til at den har blitt tatt godt vare på av tidligere eiere.
#44
Posted 27 July 2010 - 17:30
du skal ikke undervurdere lada lakk, er utrolig hva skikkelig lakkrens kan gjøre.
men nå har jo ikke jeg sett bilen selv da...
men nå har jo ikke jeg sett bilen selv da...
Edited by lk2105, 27 July 2010 - 17:30.
#45
Posted 28 July 2010 - 00:25
Virkelig gjennomfört niva
om den 79 er i bra stand så må du redde den!!!! Jeg slakta å kasta en 78 mod som var importert fra sverige i 79, men den var 99% opprusta, forige eier hadde brukt den til å sette ut båt
om den 79 er i bra stand så må du redde den!!!! Jeg slakta å kasta en 78 mod som var importert fra sverige i 79, men den var 99% opprusta, forige eier hadde brukt den til å sette ut båt
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#46
Posted 30 December 2010 - 14:52
Hei, trenger du en niva til Så får du den sikkert billig, står i sandefjord. Ring Jarle på : 46816271
www.svensenfoto.com
94 Pajero
#47
Posted 03 January 2011 - 20:30
QUOTE(faraway @ 30 Dec 2010, 14:52) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, trenger du en niva til Så får du den sikkert billig, står i sandefjord. Ring Jarle på : 46816271
Har desverre ikke plass til flere. Har en kamerat som også prøver å prakke på meg en Niva til .
Men takk for tipset allikevel.
Edited by zon, 03 January 2011 - 20:34.
#48
Posted 30 October 2012 - 21:28
Det er et par år siden jeg har oppdatert her nå. Jeg har brukt bilen jevnlig uten større problemer. Jeg har fiksa litt småting underveis, men ikke stort som er verdt å nevne. Den siste tiden har jeg derimot gjort endel. Jeg har skifta olje på alt, bytta pakninger og simmerringer på gearkasse, transfer og differ som har svetta litt olje.
Forbremsene har også hengt på litt. Jeg har hatt av kalipperne et par ganger å hona og smørt litt, men det har bare gått noen måneder før de har begynt å henge igjen. Jeg tror rett og slett det blir sånn når jeg ikke bruker bilen daglig, og den stort sett har stått ute. Nå bytta jeg likegodt kalippere foran og sylindere bak:
Jeg har også heisa bilen litt. Vanlig Hoodoo- lift foran. Ca 20mm kiler og 10mm "ball-joint spacers". Bak har jeg bytta ut gummiklossene over fjærene med noen større:
Så har jeg fått på nye dekk: BF Goodrich Mud Terrain 215/75-15. Og snorkel. Og større speil. Og et sånt plastscoop på panseret, mest for at det ikke skal komme så mye løv og dritt nedi varmeapparatet:
Forbremsene har også hengt på litt. Jeg har hatt av kalipperne et par ganger å hona og smørt litt, men det har bare gått noen måneder før de har begynt å henge igjen. Jeg tror rett og slett det blir sånn når jeg ikke bruker bilen daglig, og den stort sett har stått ute. Nå bytta jeg likegodt kalippere foran og sylindere bak:
Jeg har også heisa bilen litt. Vanlig Hoodoo- lift foran. Ca 20mm kiler og 10mm "ball-joint spacers". Bak har jeg bytta ut gummiklossene over fjærene med noen større:
Så har jeg fått på nye dekk: BF Goodrich Mud Terrain 215/75-15. Og snorkel. Og større speil. Og et sånt plastscoop på panseret, mest for at det ikke skal komme så mye løv og dritt nedi varmeapparatet:
Edited by zon, 30 October 2012 - 21:37.
#49
Posted 31 October 2012 - 21:44
Etter å ha sett gjennom prosjektet ditt så er det nesten litt vondt å ha gitt opp et tilsvarende prosjekt med en gammel Cherokee...svært fint arbeid mann!
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#50
Posted 31 October 2012 - 22:06
takk!