Gå til innhold



Foto

7,3 Diesel Navistar


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#21 Broncoholic

Broncoholic

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 29 May 2009 - 09:19

Hvilken årsmodell er det snakk om her? Er det før '95 så er det en IDI, er den senere så er det en DIT/Powerstroke som det er turbo på allerede.
Har hatt en powerstroke noen år nå og ikke hatt det minste problem med motoren, nå har rigtignok ikke min gått så langt menmen..



#22 Bie

Bie

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 29 May 2009 - 16:10

Takk for invitasjonen Pappa Wolf. Litt langt unna for en svipp, men du skal ikke se bort i fra at man kommer innom en dag :-)

mvh

B.

Sjølberging er alfa og omega.


#23 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 04 June 2009 - 22:19

QUOTE(Kenny_g @ 28 May 2009, 10:42) <{POST_SNAPBACK}>
Dette ble i grunnen en meget interessant og opplysende tråd.

Slik jeg leser "vakumbobler", forstår jeg det som bobler skapt av vakumet pga av den konstante bevegelsen i sylinderveggene som det er beskrevet i teorien til Oilburners.


Googler man vakumbobler, ser at man det er et ofte brukt begrep forøvrig.


Kavitering kommer av små luftbobler som oppstår pga at motoren "rister" og luftboblene "henger seg fast" i den grove støpen på baksiden av sylinderene. Oksygen akslererer jo rustdannelse og etter lang tid på tynne partier i en sylindervegg kan det bli hull.


Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#24 IH-Diesel

IH-Diesel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 23 July 2009 - 14:16

Meger bra motor .
vær nøye med oljeskift .
Unngå kavitering i blokka , skift frostveske , og bruk et skikkelig merke av frostveske .
Motorene er konstruert for å gå 500.000 miles i USA .


#25 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 30 July 2009 - 23:42

QUOTE(IH-Diesel @ 23 Jul 2009, 15:16) <{POST_SNAPBACK}>
Motorene er konstruert for å gå 500.000 miles i USA .


Store deler av usa er flatt som en pannekake så de har det noe lettere der enn her smile.gif
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#26 Strayder

Strayder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 04 August 2009 - 12:31

Nå er det de største delene av USA som ikke er flate som pannekaker da... har jeg latt meg fortelle... Du har noen veier oppi fjellene der som virkelig krever sin V8'er og skal du kjøre en four-banger japse/eurobil der så bør du ha med deg en ekstra..... som du kan fortsette å kjøre med etter å ha tatt livet av den første... For det er jo i bakker med høy fart, altså 80 km/t, som 8'eren kommer til sin rett... Har jeg merket... Har selv hytte på tunhovd mellom Nesbyen og Rødberg og forden min er den eneste bilen jeg har hatt som orker å dra opp de bakkene fra nesbyen i 80 km/t uten å måtte tyne motoren på et lavt gir(eller opp bakkene fra Rødberg for den sakens skyld). Det sier bare "tug-tug-tug" fra den gamle IDI motoren min der bilen eter seg oppover bakkene uten å anstrenge seg nevneverdig og det får du ikke til med en four banger, da MÅ du tyne den på gir for å holde den samme hastigheten.

Her er vel svingete veier, der veivesnet først jager to dritings svirrebrødre foran seg i terrenget og asfalterer etter, slik både ser det ut og virker det som noen ganger ihvertfall, det værste for såpass store biler. Når da veiene her i landet er hentet rett fra Normandie etter at amerikanerne gikk i land der nede i 44 og rullet ut her oppe, fiks ferdige med hull, sprekker OG svinger kan jo ikke det sammenlignes med de fleste veiene i USA nei... De kaller det å kjøre på norske veier for offroad de... smile.gif


#27 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 04 August 2009 - 14:47

QUOTE(Strayder @ 4 Aug 2009, 12:31) <{POST_SNAPBACK}>
Her er vel svingete veier, der veivesnet først jager to dritings svirrebrødre foran seg i terrenget og asfalterer etter, slik både ser det ut og virker det som noen ganger ihvertfall, det værste for såpass store biler. Når da veiene her i landet er hentet rett fra Normandie etter at amerikanerne gikk i land der nede i 44 og rullet ut her oppe, fiks ferdige med hull, sprekker OG svinger kan jo ikke det sammenlignes med de fleste veiene i USA nei... De kaller det å kjøre på norske veier for offroad de... smile.gif


thumbsup.gif