Kim`s 240Gd
#21
Posted 28 June 2009 - 11:45
Torfinn
#22
Posted 28 June 2009 - 11:54
Torfinn
Paddocs
Ja det er orginale felger med 5,5" bredde
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#23
Posted 29 June 2009 - 07:41
Men viktig og huske på er at et 265-75-16 tilsvarer 285-75-16 i vanlige dekk størrelser dette pgr det syke mønsteret med 2 cm!!! mønster dybde
Cb har jeg hatt et par år aldri noe tull med den!!!
Mvh kim
Super snorkel!! kan du legge ut noen nærbilder, har du laget den selv? eller er det kjøpings
Jøran
#24
Posted 29 June 2009 - 14:25
Snorkel til defender men tilpasset G bilen, altså kjøpings
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#25
Posted 29 June 2009 - 16:56
Stå på!
#26
Posted 30 June 2009 - 07:16
Stå på!
Har vært på tanken å selge min G og gå over til en Ex. mil ,og det er når man ser slike bilder at den ideen får ny næring
Jøran
#27
Posted 30 June 2009 - 09:20
Har vært? Er ikke det en tanke som rett og slett slår rot i hodet og blir der? Feltvogn er knalltøfft! Ikke original, men med litt skikkelige hjul og en del annet stasj så ruler dem! Insa Turbo-dekkene er dessuten i seg selv nok for at en og annen offroad-kar får ereksjon........
#28
Posted 30 June 2009 - 11:05
Så enig så enig!! eneste som er et lite problem er at de ikke har servo (eller er det noen som har?)og en motor som ikke akkurat passer til 32" +++ dekk
Selvfølgelig mulig å få til begge deler men, jeg er ikke så stødig med den type jobber.
Edited by joran, 30 June 2009 - 11:06.
Jøran
#29
Posted 30 June 2009 - 14:55
+ at den mangler støyisolasjon og at du sliter om du skal frakte mer enn ett barn under 15 år med litt sikkerhet. Og at den må da være bikkjekald om vintern på småturer (før parafinbrenneren får skikkelig sus)
Også trenger den jo skikkelige skjermbreddere
#30
Posted 30 June 2009 - 15:06
Også trenger den jo skikkelige skjermbreddere
Støy er ikke noe problem , men det med sikkerheten har du rett i såfall bak der det ikke er påbudt med seler
Men kald er den ikke! med webasto,radiator gardin og 2 varmeapperater så går det greit
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#31
Posted 03 July 2009 - 10:35
Det må jo hindre fleksen ganske mye
Mvh kim
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#32
Posted 03 July 2009 - 11:59
Det må jo hindre fleksen ganske mye
Mvh kim
Det kan du fjerne. Men kjøreegenskapene blir en del dårligere etter vei. Flexen derimot blir glimrende når stabstaget fjernes.
#33
Posted 03 July 2009 - 16:17
Det fungerer utmerket å kjøre med etter vei så lenge man ikke har det veldig travelt. Stresser du på små svingete veier gynger bilen noe mer enn original. Flexen bedres en god del ja........
#34
Posted 03 July 2009 - 17:21
Det er ikke noe sportsbil, så sakte i svingene går det uansett
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#35
Posted 16 July 2009 - 10:31
Matte blinklysglass er stygt dette gjorde jeg for og få dem blanke!
Nr 1 skru dem av
Nr 2 du trenger pussepappir"1200" og autoglym
Nr 3 puss ned
Pollere, her ser dere ny og gammel
Nr 4 ferdig
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#36
Posted 16 July 2009 - 19:35
Torfinn
#37
Posted 17 July 2009 - 17:40
I dag var det arbeidslys som var på menyen
Ryggelys
Arbeislys
Litt usikker på arbeidslysene men de skal få sitte der til jeg finner et annet sted dem kan sitte
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#38
Posted 05 August 2009 - 11:57
sånn gjorde jeg det
Hullene kan lages større jo varmere motoren er
Det ser ikke så tøft ut på bilde men det ser bra ut i virkeligheten
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#39
Posted 05 August 2009 - 13:04
sånn gjorde jeg det
Hullene kan lages større jo varmere motoren er
Det ser ikke så tøft ut på bilde men det ser bra ut i virkeligheten
Hmmmmmm borre hull!!!!! vet ikke om jeg synes det er så lurt, blir det ikke fort rust av det??? hva med heller å sette inn lufteventil som fuges og tettes langs kantene???
Jøran
#40
Posted 05 August 2009 - 13:15
Hmmmmm ovatrol og bengalakk så det ruster nok ikke så fort
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!