Gå til innhold



Foto

Kim`s 240Gd


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
137 replies to this topic

#41 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 12:57

Fjernet panhard staget i dag cool.gif ble litt bedre flex


http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#42 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 14:18

Jeg håper det IKKE var panhard staget du fjernet!! Da får du en umulig bil å kjøre. Panhard staget sitter rett foran framakselen, og hindrer akselen i å bevege seg fra side til side.

Sannsynligvis har du tatt av stabstaget, som sitter montert på radius armene, mellom akselen og rammefestene. Det gir noe mere flex. Hvis du samtidig løsner en halv omdreining på den store mutteren på svingarmen, mot ramma bakover, så får du litt til biggrin.gif
oops!?!


#43 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 14:24

QUOTE(Roar Sæther @ 6 Aug 2009, 15:18) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg håper det IKKE var panhard staget du fjernet!! Da får du en umulig bil å kjøre. Panhard staget sitter rett foran framakselen, og hindrer akselen i å bevege seg fra side til side.

Sannsynligvis har du tatt av stabstaget, som sitter montert på radius armene, mellom akselen og rammefestene. Det gir noe mere flex. Hvis du samtidig løsner en halv omdreining på den store mutteren på svingarmen, mot ramma bakover, så får du litt til biggrin.gif


Jeg mente kanskje stabstaget ja whistle.gif

Hmm svingarm unsure.gif det må jeg ut og sjekke laugh.gif

Edit: svingarm, mener du armene som holder bakakselen unsure.gif

Edited by def90, 06 August 2009 - 14:29.

http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#44 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 20:12

Jepp.

Det er 4 stk av dem på bilen din. Er festet i ramma, alle 4, mellom frem og bakhjul. Går under fremaksel og bakaksel, og sitter fast i disse med 2 stk gjennomgående grove bolter. Da 2 bolter pr svingarm.

Stabstaget er festet til høyre og venstre fremre svingarmer, og går fremover til begge sider av framakselen.
oops!?!


#45 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 21:13

Det er noen som mener at man ikke trenger flex på gwagen pga at man har sperrer. Er ikke flex kun for å få bakkekontakt på alle 4 hjula ? Det er viktig på biler uten sperre. Noen synspunkter på det?

mvh
Torfinn

#46 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 21:20

QUOTE(torfinn @ 6 Aug 2009, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
Det er noen som mener at man ikke trenger flex på gwagen pga at man har sperrer. Er ikke flex kun for å få bakkekontakt på alle 4 hjula ? Det er viktig på biler uten sperre. Noen synspunkter på det?

mvh
Torfinn

Tullprat!

God flex er bestandig bedre enn dårlig flex i terrenget smile.gif

#47 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 21:38

Liker og ha alle fire hjulene på bakken biggrin.gif så jakten på mere flex fortsetter i morgen cool.gif

http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#48 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 21:58

Det optimale er god flex og sperrer. Liker Look'en på MB'en din. Noen planer for en 300 diesel med sneglehus på?

#49 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 22:12

Min bil har orginale fjærer, orginale dempere, flyttet demperfester 5cm opp på aksling. Her ser du flex:

http://pirate4x4.no/...p?t=587&page=16
Mattis. Offroader og pirat....

#50 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 06 August 2009 - 22:49

QUOTE(mercemann @ 6 Aug 2009, 23:12) <{POST_SNAPBACK}>



Yes, sånn vil jeg ha også dribble.gif laugh.gif
kommer noen nye bilder i morgen med mere flex
http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#51 YMK

YMK

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 10 August 2009 - 19:47

QUOTE(def90 @ 6 Aug 2009, 23:49) <{POST_SNAPBACK}>
kommer noen nye bilder i morgen med mere flex

Kim, imorgen har vært allerede.... rolleyes.gif
Fått til like mye flex som i Tobben da?

#52 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 18 August 2009 - 17:24

Lys!! moterte 2 lykter på taket
og har 2 til som skal på bilen men vet ikke hvor jeg skal sette dem rolleyes.gif


Her er 2 plasser rolleyes.gif laugh.gif si hva dere mener vil ikke sette dem på det vanlige stedet
der sitter motorvarmer"UVE?" og stridslys

Edited by def90, 18 August 2009 - 17:26.

http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#53 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 18 August 2009 - 18:31

Hva med alle 4 i "vifteform" på takgrinda?

Synes vel at du skal styre unne panser monteringa . . . . . . .
oops!?!


#54 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 18 August 2009 - 19:06

Hva med å lage ei bøyle så du får lysene over stridslysene og uve varmer uttaket? På panseret kommer det til å bli mye vibrasjon i lysene.

#55 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 18 August 2009 - 20:25

QUOTE(Roar Sæther @ 18 Aug 2009, 19:31) <{POST_SNAPBACK}>
Hva med alle 4 i "vifteform" på takgrinda?

Hmm vifteform er noe og tenke på må bare lage noen braketter først cool.gif
http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#56 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 18 August 2009 - 22:02

QUOTE(def90 @ 18 Aug 2009, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm vifteform er noe og tenke på må bare lage noen braketter først cool.gif


Eller litt jeep stil, med lyktene på hver side av frontruta, nederst.. pass på så panser går opp:)
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#57 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 19 August 2009 - 05:21

Vinsjfestet foran har du laget det selv? Hvordan er det festet i ramma? Kan du ta noen nærbilder?

Torfinn

#58 Rodriguez

Rodriguez

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Innlegg:

Posted 19 August 2009 - 09:02

QUOTE(torfinn @ 19 Aug 2009, 06:21) <{POST_SNAPBACK}>
Vinsjfestet foran har du laget det selv? Hvordan er det festet i ramma? Kan du ta noen nærbilder?

Torfinn



Det er militært vinsj feste..



http://www.vtp.no/ca...aa2d9896ca310ae



Bilde hentet fra VTP.no

Edited by Rodriguez, 19 August 2009 - 09:03.

Eg veit itje..

#59 def90

def90

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Innlegg:

Posted 19 August 2009 - 10:27

QUOTE(Rodriguez @ 19 Aug 2009, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Det er militært vinsj feste..



Det stemmer biggrin.gif
http://4x4team.wordpress.com/
N.H.A....National Hangover Association
G bilen, 2,4D exmil-ex ISAF bil med tomhylser og ørkensand, nå med 300D motor
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#60 oborgen

oborgen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 295 Innlegg:

Posted 19 August 2009 - 12:14

Hvis du monterer de på støtfangern din, ville jeg ikke ha satt de ytterst på hjørnene, da blir de nok knust fort. Hadde nok trukket de inn mot stridslysene. Lager du en bøyle til lysene bør den ikke stikke lengre ut enn selve støtfangern og være mist mulig, ellers kan du nok få problemer med den ved en EU-kontroll.