Gå til innhold



Foto

Min første G endelig kjørbar, snart rammebytte ;)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
233 replies to this topic

#41 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 10:36

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 09:26) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har min stått og tørket i tre uker da wink.gif


Heldig du som har tørt sted å stå å skru smile.gif Jeg står ute på gårdsplassen på grusen å tar all skruinga :S Synst fortsatt å kjenne merkene etter småstein i ryggen etter helgas strabaser med diff-sperrene pluss smøreservicen min tongue.gif

#42 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 10:42

Når vinteren kommer snikende, er en isolasjonsplate gull verdt for oss friluftmekkere.
Jackofoam 5cm er perfekt. Tar vekk knupper fra underlaget, og hindrer ryggen i å fryse fast.

Anbefales !

Initium
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#43 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 11:12

QUOTE(Initium @ 6 Oct 2009, 11:42) <{POST_SNAPBACK}>
Når vinteren kommer snikende, er en isolasjonsplate gull verdt for oss friluftmekkere.
Jackofoam 5cm er perfekt. Tar vekk knupper fra underlaget, og hindrer ryggen i å fryse fast.

Anbefales !

Initium


Godt tips! Da skal jeg jammen ta meg en tur innom byggern på vei hjem i dag smile.gif Det er jo ikke bare for "friluftsmekkere" at det er hendig for det kan jo bli rimelig kaldt for de som holder på i en garage med murgulv uten oppvarming også.

#44 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 14:24

Driver med en ringerunde av en annen verden nå ang motorbytte... noen som har tips eller brukende dokumentasjon liggende?

#45 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 15:00

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 15:24) <{POST_SNAPBACK}>
Driver med en ringerunde av en annen verden nå ang motorbytte... noen som har tips eller brukende dokumentasjon liggende?


Hva er det du lurer på? Leter du etter motor, så er det visstnok en diesel på finn.no for et par tusen...


Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#46 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 15:08

QUOTE(Jagman @ 6 Oct 2009, 16:00) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er det du lurer på? Leter du etter motor, så er det visstnok en diesel på finn.no for et par tusen...


Det jeg trenger er dokumentasjonen bt krever, skal hive ut 230'n og sette inn en 300tdt... Har en dialog gående med bos.

#47 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 16:17

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 16:08) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg trenger er dokumentasjonen bt krever, skal hive ut 230'n og sette inn en 300tdt... Har en dialog gående med bos.



tror faktisk ikke du trenger noe dokumentasjon fra bos. om ikke vekt på aksler overstiges og byggingne er forskriftsmessig, fikk jeg beskjed i fra ombyggingsenhet på BT oslo. Ring risløkka og spør etter Thomas Oppi. veldig fornuftig å snakke med. Men husk. IKKE SI DU HAR BEGYNT OMBYGGING. Jeg har søkt om godkjenning å fikk den(håper bt har det i sine dokumenter for mitt papir er vekk;()

Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.

#48 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 16:30

QUOTE(GIMMY @ 6 Oct 2009, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
tror faktisk ikke du trenger noe dokumentasjon fra bos. om ikke vekt på aksler overstiges og byggingne er forskriftsmessig, fikk jeg beskjed i fra ombyggingsenhet på BT oslo. Ring risløkka og spør etter Thomas Oppi. veldig fornuftig å snakke med. Men husk. IKKE SI DU HAR BEGYNT OMBYGGING. Jeg har søkt om godkjenning å fikk den(håper bt har det i sine dokumenter for mitt papir er vekk;()

Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.


Høres ut som jeg skal ringe han ja. Takk for info smile.gif

Forresten dette svaret jeg fikk fra bt:

Vi må ha en dokumentasjon fra fabrikkant eller uavhengig godkjent laboratorium som bekrefter at dette kan gjøres og evt. hva som må endres.Fabrikkant blir i dette tilfellet B:O:Steen som er fabrikkantens representant.

Edited by Joar Martinsen, 06 October 2009 - 16:31.


#49 300GDT

300GDT

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 17:12

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 17:30) <{POST_SNAPBACK}>
Høres ut som jeg skal ringe han ja. Takk for info smile.gif

Forresten dette svaret jeg fikk fra bt:

Vi må ha en dokumentasjon fra fabrikkant eller uavhengig godkjent laboratorium som bekrefter at dette kan gjøres og evt. hva som må endres.Fabrikkant blir i dette tilfellet B:O:Steen som er fabrikkantens representant.



dette hørtes jo ikke bra ut... holder på med samme jobben som du, fra 230GE til 5syl 300TDT. Får håpe mitt lokale vegvesen er hjelpsom cool.gif

#50 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 18:32

QUOTE(300GDT @ 6 Oct 2009, 18:12) <{POST_SNAPBACK}>
dette hørtes jo ikke bra ut... holder på med samme jobben som du, fra 230GE til 5syl 300TDT. Får håpe mitt lokale vegvesen er hjelpsom cool.gif


Du må gjerne holde meg oppdatert.

#51 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 07 October 2009 - 23:12

QUOTE(Joar Martinsen @ 6 Oct 2009, 19:32) <{POST_SNAPBACK}>
Du må gjerne holde meg oppdatert.


Ser ut til at jeg får tråle papirhaugen etter dokumentet mitt også... Jeg søkte om endring til både 5 sylindret OG 6 sylindret men 125-147hk på begge på papiret. dem kan ikke gå tilbake på det lissom.

tar en telefon til mr Oppi også tror jeg...

Edited by GIMMY, 07 October 2009 - 23:22.


#52 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 10 October 2009 - 21:33

QUOTE(minim @ 6 Oct 2009, 09:25) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg tørket det veldig veldig godt før jeg satte strøm på ting igjen. f.eks er lys-bryteren realtivt tett så om det først sniker seg vann inn blir det liggende der fryktelig lenge. Den er også plassert slik at om vannet kommer inn via "akslingen" så vil det ikke dreneres av seg selv i det innerste kontakt-settet mener jeg å huske, men her skal jeg ikke være påståelig smile.gif Ingen av brytere/kontakter inni der ville jeg stemplet med noe mer en IP40 nå som det er 20-25år gammelt for å si det slik tongue.gif


Det er vel som regel irringen som tar knekken på kontaktene. Ville vært forsiktig med innespylingen hvis eg var deg joar!
Magnus Øgård Meisal
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no

#53 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 15 October 2009 - 10:59

QUOTE(GIMMY @ 6 Oct 2009, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
tror faktisk ikke du trenger noe dokumentasjon fra bos. om ikke vekt på aksler overstiges og byggingne er forskriftsmessig, fikk jeg beskjed i fra ombyggingsenhet på BT oslo. Ring risløkka og spør etter Thomas Oppi. veldig fornuftig å snakke med. Men husk. IKKE SI DU HAR BEGYNT OMBYGGING. Jeg har søkt om godkjenning å fikk den(håper bt har det i sine dokumenter for mitt papir er vekk;()

Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.


Fikk avslag fra bos idag, ikke så overraskende kanskje... han jeg snakket med nevnte faktisk risløkka som et tips. Får ringe dit neste uke.

#54 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 17 October 2009 - 18:13

Nok en arbeidsdag unnagjort. Begynnt grunning og sliping nå, så den bratte bakken mot slutten er igang smile.gif

#55 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 25 October 2009 - 22:43

Bildene er fjernet.

Edited by Joar Martinsen, 19 September 2010 - 20:51.


#56 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 25 October 2009 - 23:16

Hmmm

Det er noe kjent her . . . .

Ahhh, det er løftebukken biggrin.gif biggrin.gif

Det kommer seg Joar. Knallbra.
oops!?!


#57 Joar Martinsen

Joar Martinsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 269 Innlegg:

Posted 29 November 2009 - 11:53

Bildene er fjernet.

Edited by Joar Martinsen, 19 September 2010 - 20:51.


#58 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 01 December 2009 - 15:01

Jeg regner med at jeg kan legge ut ett par bilder til, etter helga.


Litt maskering av døråpninger, må til.




Og tildekkning av resten av "lakkboksen"




For å ikke snakke om resultatet! rolleyes.gif Dette bildet er tatt av venstre bakre stolpe, som fikk ett fint lag med struktur! 2K grunninga fra Biltema, var ikke helt som forventet. De "små" aluminiums partiklene var ikke så små som jeg trodde. Det resulterte i en fin struktur, ved legging av tynne sjikt. Der hvor jeg kunne legge på litt tykt, ble det bra etter noen strøk. Så grunnings etappen ble avrundet med ett tykt lag på tersklene. Ny type grunning blir handlet inn, sånn at resten av vogna får sitt.




Får se hva vi rekker en kveld denne uken. Kanskje vi kan få grunnet resten før helga. Da er det Land Rover Defender time igjen. biggrin.gif


oops!?!


#59 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 11 December 2009 - 19:24

Vi sikter på å få unna litt jobb på denne i helgen. Hvis alt går som det skal, blir det syregrunning og filler i kveld. Så skal bilen få stå å herde i ett døgn.

Det vil si at lørdagen går med til siste (forhåpentligvis) finpuss på samtlige dører og panser. Så blir det siste sliping av karosseriet på søndag.

Kan vi klare å få lakka det, også?

Time vil show, som de sier i Flåklypa.

PS: Noen som trenger å øve på slipe kunstene sine?? rolleyes.gif
oops!?!


#60 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 11 December 2009 - 23:25

QUOTE(Roar Sæther @ 11 Dec 2009, 19:24) <{POST_SNAPBACK}>
Vi sikter på å få unna litt jobb på denne i helgen. Hvis alt går som det skal, blir det syregrunning og filler i kveld. Så skal bilen få stå å herde i ett døgn.

Det vil si at lørdagen går med til siste (forhåpentligvis) finpuss på samtlige dører og panser. Så blir det siste sliping av karosseriet på søndag.

Kan vi klare å få lakka det, også?

Time vil show, som de sier i Flåklypa.

PS: Noen som trenger å øve på slipe kunstene sine?? rolleyes.gif


Gutta står på ser jeg. Resultatet blir nok bra smile.gif

Trenger ikke øve på sliping jeg vertfall, hold på 4 stk til nå på min..

Lykke til tongue.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329