Heldig du som har tørt sted å stå å skru Jeg står ute på gårdsplassen på grusen å tar all skruinga :S Synst fortsatt å kjenne merkene etter småstein i ryggen etter helgas strabaser med diff-sperrene pluss smøreservicen min
Min første G endelig kjørbar, snart rammebytte ;)
#41
Posted 06 October 2009 - 10:36
Heldig du som har tørt sted å stå å skru Jeg står ute på gårdsplassen på grusen å tar all skruinga :S Synst fortsatt å kjenne merkene etter småstein i ryggen etter helgas strabaser med diff-sperrene pluss smøreservicen min
#42
Posted 06 October 2009 - 10:42
Jackofoam 5cm er perfekt. Tar vekk knupper fra underlaget, og hindrer ryggen i å fryse fast.
Anbefales !
Initium
Lost in Iceland.....
#43
Posted 06 October 2009 - 11:12
Jackofoam 5cm er perfekt. Tar vekk knupper fra underlaget, og hindrer ryggen i å fryse fast.
Anbefales !
Initium
Godt tips! Da skal jeg jammen ta meg en tur innom byggern på vei hjem i dag Det er jo ikke bare for "friluftsmekkere" at det er hendig for det kan jo bli rimelig kaldt for de som holder på i en garage med murgulv uten oppvarming også.
#44
Posted 06 October 2009 - 14:24
#45
Posted 06 October 2009 - 15:00
Hva er det du lurer på? Leter du etter motor, så er det visstnok en diesel på finn.no for et par tusen...
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#46
Posted 06 October 2009 - 15:08
Det jeg trenger er dokumentasjonen bt krever, skal hive ut 230'n og sette inn en 300tdt... Har en dialog gående med bos.
#47
Posted 06 October 2009 - 16:17
tror faktisk ikke du trenger noe dokumentasjon fra bos. om ikke vekt på aksler overstiges og byggingne er forskriftsmessig, fikk jeg beskjed i fra ombyggingsenhet på BT oslo. Ring risløkka og spør etter Thomas Oppi. veldig fornuftig å snakke med. Men husk. IKKE SI DU HAR BEGYNT OMBYGGING. Jeg har søkt om godkjenning å fikk den(håper bt har det i sine dokumenter for mitt papir er vekk;()
Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.
#48
Posted 06 October 2009 - 16:30
Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.
Høres ut som jeg skal ringe han ja. Takk for info
Forresten dette svaret jeg fikk fra bt:
Vi må ha en dokumentasjon fra fabrikkant eller uavhengig godkjent laboratorium som bekrefter at dette kan gjøres og evt. hva som må endres.Fabrikkant blir i dette tilfellet B:O:Steen som er fabrikkantens representant.
Edited by Joar Martinsen, 06 October 2009 - 16:31.
#49
Posted 06 October 2009 - 17:12
Forresten dette svaret jeg fikk fra bt:
Vi må ha en dokumentasjon fra fabrikkant eller uavhengig godkjent laboratorium som bekrefter at dette kan gjøres og evt. hva som må endres.Fabrikkant blir i dette tilfellet B:O:Steen som er fabrikkantens representant.
dette hørtes jo ikke bra ut... holder på med samme jobben som du, fra 230GE til 5syl 300TDT. Får håpe mitt lokale vegvesen er hjelpsom
#50
Posted 06 October 2009 - 18:32
Du må gjerne holde meg oppdatert.
#51
Posted 07 October 2009 - 23:12
Ser ut til at jeg får tråle papirhaugen etter dokumentet mitt også... Jeg søkte om endring til både 5 sylindret OG 6 sylindret men 125-147hk på begge på papiret. dem kan ikke gå tilbake på det lissom.
tar en telefon til mr Oppi også tror jeg...
Edited by GIMMY, 07 October 2009 - 23:22.
#52
Posted 10 October 2009 - 21:33
Det er vel som regel irringen som tar knekken på kontaktene. Ville vært forsiktig med innespylingen hvis eg var deg joar!
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no
#53
Posted 15 October 2009 - 10:59
Jeg skal ha min inn til godkjenning etter bytte fra 280ge til 300 tdt så fort lekasjen i automaten er tettet.
Fikk avslag fra bos idag, ikke så overraskende kanskje... han jeg snakket med nevnte faktisk risløkka som et tips. Får ringe dit neste uke.
#54
Posted 17 October 2009 - 18:13
#55
Posted 25 October 2009 - 22:43
Edited by Joar Martinsen, 19 September 2010 - 20:51.
#56
Posted 25 October 2009 - 23:16
Det er noe kjent her . . . .
Ahhh, det er løftebukken
Det kommer seg Joar. Knallbra.
#57
Posted 29 November 2009 - 11:53
Edited by Joar Martinsen, 19 September 2010 - 20:51.
#58
Posted 01 December 2009 - 15:01
Litt maskering av døråpninger, må til.
Og tildekkning av resten av "lakkboksen"
For å ikke snakke om resultatet! Dette bildet er tatt av venstre bakre stolpe, som fikk ett fint lag med struktur! 2K grunninga fra Biltema, var ikke helt som forventet. De "små" aluminiums partiklene var ikke så små som jeg trodde. Det resulterte i en fin struktur, ved legging av tynne sjikt. Der hvor jeg kunne legge på litt tykt, ble det bra etter noen strøk. Så grunnings etappen ble avrundet med ett tykt lag på tersklene. Ny type grunning blir handlet inn, sånn at resten av vogna får sitt.
Får se hva vi rekker en kveld denne uken. Kanskje vi kan få grunnet resten før helga. Da er det Land Rover Defender time igjen.
#59
Posted 11 December 2009 - 19:24
Det vil si at lørdagen går med til siste (forhåpentligvis) finpuss på samtlige dører og panser. Så blir det siste sliping av karosseriet på søndag.
Kan vi klare å få lakka det, også?
Time vil show, som de sier i Flåklypa.
PS: Noen som trenger å øve på slipe kunstene sine??
#60
Posted 11 December 2009 - 23:25
Det vil si at lørdagen går med til siste (forhåpentligvis) finpuss på samtlige dører og panser. Så blir det siste sliping av karosseriet på søndag.
Kan vi klare å få lakka det, også?
Time vil show, som de sier i Flåklypa.
PS: Noen som trenger å øve på slipe kunstene sine??
Gutta står på ser jeg. Resultatet blir nok bra
Trenger ikke øve på sliping jeg vertfall, hold på 4 stk til nå på min..
Lykke til
Stian Overland 92258329