Gå til innhold



Foto
* * * * * 4 votes

Trond`s Toyota garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
817 replies to this topic

#61 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 23 December 2009 - 23:37

GOD JUL!

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 23 December 2009 - 23:38.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#62 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 28 December 2009 - 22:48

Jepp jepp jepp, da har det blitt gjort litt.
Pella ut stikkakslinger og diffen. diff.jpg
Og så skjedde det, skulle punkte igjen et sted hvor det var et lite høl i lokket pga ivrig blåser og hardt angrep av rust, oljetrauet som var brukbart fullt med olje sto farlig nær der jeg sveisa og selvfølgelig måtte ei glo falle oppi og antenne hele skiten, med et snev av panikk løfter jeg opp trauet for å kaste det ut av garasjen da søler jeg selvfølgelig olja på finga som begynner å brenne, resultat: 2 grads forbernning på 4 fingre på høyre labb!Etter en tur på legevakta ser det sånn ut, dry.gif :

Attached Thumbnails

  • 28122009049.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 28 December 2009 - 22:49.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#63 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 28 December 2009 - 23:25

Ikke bra.. huh.gif
så da blir det en stund til du får skru igjenn da..

Neste gang du skal sveise/slipe/ kutte ha i bakhode før du starter jobben...... Brannfare...
Men det va vel kansje et rimelig teit tips å komme med nu.. ser ut på bildet at det blir du å huske.



#64 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 28 December 2009 - 23:37

QUOTE(teddjak @ 28 Dec 2009, 23:25) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke bra.. huh.gif
så da blir det en stund til du får skru igjenn da..

Neste gang du skal sveise/slipe/ kutte ha i bakhode før du starter jobben...... Brannfare...
Men det va vel kansje et rimelig teit tips å komme med nu.. ser ut på bildet at det blir du å huske.


nå ja, det er stort sett på oversia av finga som ikke har hud igjen så et par dager uten flambering er nok mye gjort.
Problemet er at det "går alltid" bra, satt å så på trauet og tenkte at det burde jeg fløtta, men det skulle jo ikke ramle glør ned da! Det hadde aldri fyra om jeg ikke hadde nettopp vaska hylsa med bremsrens som lå på toppen av olja. Ja ja, det kunne vært værre. cool.gif

det er jo ikke mindre enn dritflaut å ryke på en en sånn smell, når fagbrev som bilmekaniker henger på veggen i kjellerstua da...... huh.gif mener å huske at det blei nevnt noe om brennbare stoffer, åpen flamme osv osvmulig jeg skulle ha repetert det kapittelet igjen. laugh.gif

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 28 December 2009 - 23:40.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#65 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 29 December 2009 - 00:01

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 28 Dec 2009, 23:37) <{POST_SNAPBACK}>
det er jo ikke mindre enn dritflaut å ryke på en en sånn smell, når fagbrev som bilmekaniker henger på veggen i kjellerstua da...... huh.gif mener å huske at det blei nevnt noe om brennbare stoffer, åpen flamme osv osvmulig jeg skulle ha repetert det kapittelet igjen. laugh.gif



laugh.gif

ja det va nu bra det gikk såppas godt da først uheldet var et faktum. det kunne ha blitt mye verre.

#66 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 29 December 2009 - 13:57

Jeg sier ikke noe mere enn god bedring jeg doctor.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#67 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 29 December 2009 - 15:42

QUOTE(Lars'ern @ 29 Dec 2009, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg sier ikke noe mere enn god bedring jeg doctor.gif


kan bare si hva du mener...likner ikke deg å holde igjen sånn laugh.gif
har fått av bandasjeklædden og fått en på hver finger.er faktisk ikke så vondt men det var ikke pent syn.huden på lillefingern ligger krølla ned mot neglen og de to andre er fulle av bobler.mmmm,nydelig...minner litt om halvferdig svor!

29122009050.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 29 December 2009 - 19:32.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#68 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 30 December 2009 - 16:31

23-24 minus da syns ikke bilen at det var gøy mer. Gikk fint på tomgang men ut over det var bare å gi opp. Har stått inne i hele dag og da va`n fornøyd igjen. Har handla nytt dieselfilter som skal byttes i løpet kvelden...

Jeg vil bare si til de som mener at gobal oppvarming er farlig: Dem har ikke kjent 23 minus røske i nasan! Det er fali det!
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#69 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 30 December 2009 - 22:47

Da har kvelden gått med til å bytte dieselfilter og rydde opp etter det "fatale" som skjedde forrige kvelden...å søle 90 olje på epoksygølv er kjempegøy å tørke opp...åsså blir det ikke glatt...til alle som er bekymra for finga så går det bra laugh.gif

Her er noen bilder av bakakselen som er demontert og klar for bytte av "alt". Bremser, bremseskjold, hjullager, tettinger. Tenkte å sette opp diffen på nytt så jeg trenger vel noe shims. Åsså blir det selvfølgelig litt owatrol, grunning og hammerite. Har mulighet for billig pulverlakking, men det er ikke noe god løsning på da det fort blir slitt under der, lettvindt å ta fram boksen med hammerite da.
baka.jpg

dif.jpg

stikk.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 30 December 2009 - 22:49.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#70 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 31 December 2009 - 23:43

Da er de små høla i lokket på bakakselen svetsat igjen, ingen oljetrau i nærheten, heller ingen bremserens og hansker på BEGGE henda i kveld så det gikk uten nevneverdige skader. Men selvfølgelig må det slipes og sveises en gang til ettersom det er forurensing i stålet. Men det er ikke noe anna å forvente det uansett hvor nøye det vakskes. Kunne jo ha gått på oksygen/actylen først og brent det reint, men ikke idag.

Har også laga mal til diff beskyttelse, fritt etter den som Lars`ern har, ikke det at en koster all verden å kjøpe en, men når en har mulighet for å få betane ferdig bøyd og kappa for 100-200 kr så gjør jeg det. cool.gif

Da er det snaue 20 min igjen av 2009, så da er det bare å ønske alle et godt nytt år. dribble.gif

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 31 December 2009 - 23:44.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#71 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 01 January 2010 - 00:11

QUOTE(PrinZe @ 20 Dec 2009, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke ha Hammerrite rett på stål, det er no helt usannsynlig drit.. Jeg gjorde det bak på ramma mi, og det angrer jeg på!! Flasser av når du stirrer for lenge på det.....


http://www.combicolour.co.uk/

Forhandler sånt på jobb. Det er saker det. Får kun positive tilbakemeld fra folk som bruker det profesjonellt. Og jeg har selvsagt samme sorten på luxen min.. tongue.gif

#72 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 01 January 2010 - 00:21

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 1 Jan 2010, 00:11) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.combicolour.co.uk/

Forhandler sånt på jobb. Det er saker det. Får kun positive tilbakemeld fra folk som bruker det profesjonellt. Og jeg har selvsagt samme sorten på luxen min.. tongue.gif


Hmm, "nye" produkter er alltid interssant, er det tilsvarende hammerite eller er det andre egenskaper i denna malinga? Hva ligger noe sånt på i pris pr. liter. Det jeg misliker med både benga og hammerite er at den fort blir "kladdete" om den ikke tynnes. Men om en tynner så blir dekken dårligere og flere strøk må til, og maling er heller ingen ting jeg er veldig gla i.... blink.gif

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#73 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 01 January 2010 - 12:32

Noen bilder av sveisinga:
sveis.jpg
sveis2.jpg
sveis3.jpg



"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#74 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 01 January 2010 - 21:37

Da har bakakselen fått et strøk med owatrol, om det ikke kommer noen bedre forslag enn grunning og hammerite så blir det det:

Attached Thumbnails

  • OWATROL_BAKSL.jpg

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#75 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 16:30

Da er bakakselen ferdig grunna og malt et strøk med den hammerite, og jeg veit at den klæddemalinga der skal jeg ikke bruke mer.Sjøl med forholdsvis tøff tynning blir det bare klædd og det orker jeg ikke holde på med.


Noen fler bilder:


grunning.jpg
grunning__2_.jpg

Størstemann syns ikke at det kjedelig å væra med i "råttbolan"
grunning__1_.jpg
grunning__3_.jpg

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 02 January 2010 - 16:38.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#76 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 16:52

Ser jo bra ut dette...... god hjelp har du også, ser jeg. smile.gif

Jeg bruker ikke hammerite lenger....... bruker bare arcanol og benga. Enkel og grei mailing, holdbar også.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#77 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 17:15

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 2 Jan 2010, 16:52) <{POST_SNAPBACK}>
Ser jo bra ut dette...... god hjelp har du også, ser jeg. smile.gif

Jeg bruker ikke hammerite lenger....... bruker bare arcanol og benga. Enkel og grei mailing, holdbar også.


Liker egentlig ikke benga heller, den har også en tendens til å klædde, men jeg har ikke prøvd med arcanol før. Blir bengan tynnere og lettere å jobbe med?


"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#78 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 18:19

benga blir tykkere når det er kaldt eller den blir gammel. Pleier blande i litt whitespirit. Da blir den mye bedre å smøre og trekker bedre inn i sprekker og event. porer. Tørker mye fortere også. Jeg liker halvblank best..... dekker veldig bra, også utblandet.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#79 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 18:46

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 1 Jan 2010, 00:21) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, "nye" produkter er alltid interssant, er det tilsvarende hammerite eller er det andre egenskaper i denna malinga? Hva ligger noe sånt på i pris pr. liter. Det jeg misliker med både benga og hammerite er at den fort blir "kladdete" om den ikke tynnes. Men om en tynner så blir dekken dårligere og flere strøk må til, og maling er heller ingen ting jeg er veldig gla i.... blink.gif



Mja, det er litt sånn både og på en måte. Har både grunning og topplakk, og "alt i ett lakk" som kan brukes alene.
Jeg har sort halvblank "alt i ett" i platten på luxen min. Rulla det ut en kveld i ca 1 pluss, neste dag var det herdet og godt som gull. Med litt rim på toppen.
Husker ikke helt prisen pr boks, men det er vel ca 150 for 0,7 liter tror jeg. Det syns jeg den er verdt når folk maler anleggsmaskiner og traktorer og skryter av den etterpå.
Positive tilbakemeldinger er ikke dagligdags vet du.. tongue.gif


BTW så er dekningsgraden ca 8.5 m2 pr boks.

Edited by Kurt (kvasi), 02 January 2010 - 18:51.


#80 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 02 January 2010 - 23:02

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 2 Jan 2010, 18:46) <{POST_SNAPBACK}>
Mja, det er litt sånn både og på en måte. Har både grunning og topplakk, og "alt i ett lakk" som kan brukes alene.
Jeg har sort halvblank "alt i ett" i platten på luxen min. Rulla det ut en kveld i ca 1 pluss, neste dag var det herdet og godt som gull. Med litt rim på toppen.
Husker ikke helt prisen pr boks, men det er vel ca 150 for 0,7 liter tror jeg. Det syns jeg den er verdt når folk maler anleggsmaskiner og traktorer og skryter av den etterpå.
Positive tilbakemeldinger er ikke dagligdags vet du.. tongue.gif


BTW så er dekningsgraden ca 8.5 m2 pr boks.


Er det noen som selger detta i nærheten av østfold eller er du riksdealer`n? tongue.gif tongue.gif Kan godt tenke meg å prøve en burk.

BTW nå erjeg ferdig med 2dre strøket på og det dekker faen så dårlig! Hammerite er herretter særdeles uønska i råttbolan!!

Edited by SPYDEBERGSKRENS, 02 January 2010 - 23:04.

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen