BT jakter på trimmete kjøretøy
#21
Posted 19 January 2010 - 23:16
Var vel pga. den smarte 1-15 de innførte for å slippe å få flere av disse bila som går om avgiftsregla deres.
Men er jo heeelt på trynet, alt som står i lova er hva slags farge de skal ha og plassering.
Tenke selv? Neeeei, det tjener ikke staten på...
#22
Posted 19 January 2010 - 23:43
#23 Guest_axsling_*
Posted 19 January 2010 - 23:57
Var vel pga. den smarte 1-15 de innførte for å slippe å få flere av disse bila som går om avgiftsregla deres.
Men er jo heeelt på trynet, alt som står i lova er hva slags farge de skal ha og plassering.
Tenke selv? Neeeei, det tjener ikke staten på...
ja, som nevnt tidligere, her på forumet, så måtte jeg søke om 2 arbeids/ryggelys + 2 ekstra langlys, LED baklys/takmonterte bremselys. Dette fikk jeg dokumentert skriftelig, å har papirene i bilen, vet aldri hvem jeg treffer på neste gang. Ble fortalt sist jeg var hos BT ang hellakkeringen sist sommer, at det den gang nylig var akseptert at man lakkerte bilen i annen farge og satt på andre felger....
#24
Posted 20 January 2010 - 00:23
Dette med lastebil i denne sammenheng er jo interessant for mange av oss. Noen som vet?
mvh
B.
Sjølberging er alfa og omega.
#25
Posted 20 January 2010 - 00:27
Per I. Lund.
#26
Posted 20 January 2010 - 00:34
mvh
B.
Ser for meg det blir problemer siden jeg har 6 seter i bilen. RamDodge her har jo singelcab.
#27
Posted 20 January 2010 - 00:35
Skjønner på en måte hva staten gjør, men måten de gjør det på er heeelt feil.
Og blir ikke mer trafikksikre biler når vi kommer lua i hånda og spør pent om de vil godkjenne en bil helt etter produsentens forskrifter og får ett surt nei med mindre VI kan dokumentere alt og betale mer enn bilen er verdt.
Blir bare til at vi kjører og gir f... og når vi først gir f.. i en ting så gjør jo enkelte det skikkelig.
Edited by General Lee, 20 January 2010 - 00:36.
#28
Posted 20 January 2010 - 01:41
tadd opp fra 180 tilca 300 hk.....
Eg får jo ta baksetene i bruk gratis nå.
Gjelder samme 10-års regelen ang.effekt/volum/vekt-økning,at det er gratis å trimme når bilen er 10 år i Norge??
#29
Posted 20 January 2010 - 09:05
tadd opp fra 180 tilca 300 hk.....
Eg får jo ta baksetene i bruk gratis nå.
Gjelder samme 10-års regelen ang.effekt/volum/vekt-økning,at det er gratis å trimme når bilen er 10 år i Norge??
Det er samme reglene for avgift på effekt og vare/kombinert avgift. Etter ti år så faller det fra, vel og merke etter første gangs registrert i Norge.
Hva som blir konsekvensen? Tja, si det. Blir vel brev med hjem dog uten skilter, så må du sikkert begynne en rundans med å skaffe dokumentasjon på at bilen tåler en slik effektøkning osv, osv. Helt til du bryter sammen å fjerner trimmet og får den godkjent igjen på 180hk.
Ikke la dere bli helt revet med av denne progagandaen til BT da. Tror ikke vi med slike biler står først i køen for å få testet på rullene. Er mere myntet på 18 åringer med Supraer og 200SX og hva nå alle disse plastikkrakettene heter.
MEN, vi kunne jo høre på hva de tar for å leie ut rullene en helg så kunne vi hatt en Dyno-Day med masse svartrøyk i god USA stil
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#30
Posted 20 January 2010 - 12:24
Dessuten må jo effekten godkjennes før det kan krever avgifter! og det er jo nesten komplett umulig å få godkjent effektøkning uten papirer fra nasa.
Så pr dags dato er det ingen trimmede kjøretøyer i norge som har måtte betale ekstra avgift uten at bilen er godkjent.
så har du 200hk i utgangspunktet, og trimmer til 500hk har du ingenting å frykte for det blir ikke godkjent.
og har du lastebil så er jo saken grei...
#31
Posted 20 January 2010 - 12:38
Da ser en hva disse idiotene prioritere å bruker tiden til...
Når det gjelder jakt på trimmede kjøretøy vil nok
de som står først i køen være nyere diesel (familie) biler.
Volummessig er det disse som blir solgt mest av, + at det er de enklest å øke effekten ved chipping (mye fordi de er bremset elektronisk ved import til kommunist gnore pga avgiftspolitikken)
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
#32
Posted 20 January 2010 - 17:33
#33
Posted 20 January 2010 - 17:53
Det var valg i fjor, så skyld ikke på meg. Så får vi takke de som brukte stemmen sin feil og de håpløse som ikke brukte den.
Edited by C3, 20 January 2010 - 17:53.
Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)
troms@jeepclubnorway.no
2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ
www.c3foto.no
#34
Posted 20 January 2010 - 18:16
Dynodag med svartrøyk hadde vært
#35
Posted 21 January 2010 - 00:20
Men får vente litt til.
Har ikkje fådd nytt stempel til min enda:(
Va ikkje så enkelt det der...:-(