Gå til innhold



Foto

Landstreffet 2010!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
86 replies to this topic

#1 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 13 February 2010 - 22:31

Som overskriften sier.

Er dere klare?!! laugh.gif

http://www.gwagen.no..._...551&catid=9
oops!?!


#2 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 13 February 2010 - 23:27

QUOTE(Roar Sæther @ 13 Feb 2010, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
Som overskriften sier.

Er dere klare?!! laugh.gif

http://www.gwagen.no..._...551&catid=9


Klar som et nykokt egg biggrin.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#3 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 12:03

Jeg kopierer inn hele innlegget fra gwagen.no, for de som evt ikke er medlem på det forumet biggrin.gif Vi kan jo ikke la Bjørnar unngå å se innvitasjonen laugh.gif laugh.gif

Hallo, G-odt folk!

Etter suksessen med landstreffet i Elvedalen, august 2009, ønsker jeg å ta opp temaet, Landstreffet 2010!! Må dette treffet få overgå fjorårets suksess

Siden vi hadde gitt, med treffstedet, en mindre god mulighet for at våre mer nordlige venner kunne delta, kan det vel være en ide å legge årets treff noe lenger nord enn Gjøvik? Har lett drøftet dette med Bilkar, (Stian, med norges råeste G-pick up) og vi har ett forslag til sted.
Oppdal er forslaget, og dette av flere grunner. Bra overnattings muligheter, flere offroad alternativer, ikke uoverkommelig avstand for de fleste deltagere, og sist men ikke minst, mulighet for kolonnekjøring til treffet fra både nord og syd Ønsker også at treffet i år, som i fjor, skal være "merkeåpent". Kjører du noe annet enn G, er man alikevel velkommen, dog må regne med å bli stilt kritiske spørsmål ang valg av kjøretøy

Ett forslag til er å legge til rette for innrykk på torsdag ettermiddag/kveld. Dette for å gi oss selv noe bedre tid til sosialt samvær. Søndagen i Elvedalen gikk mest med til å pakke og reise. Det samme er vel tilfelle på Oppdal, så da kan vel en ekstra dag være velkommen. For meg fra Kragerø er dette ca 57 mil, så noe tid må settes av til transporten

Kunne godt tenkt meg en ide`-dugnad rundt dette temaet. Gode ideèr bør komme tidlig, slik at de kan settes i virksomhet. Ellers er jeg som deltager, interessert å få banket datoen for dette.

Har på INGEN måte sett meg selv som arrangør av dette, jeg bare ønsker å sette dette på dagsordenen for 2010. Alikevel ikke fremmed for å påta meg noen verv i sammenhengen

Innspill folkens?? Både for klubbledelse og medlemmer.
oops!?!


#4 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 12:59

Hva er egentlig raskeste rute fra E-18 sørfra? Alle online-kart og gps'en min anbefaler Lier - Tyrifjorden - Rv4 til Gjøvik og over Folldal. Jeg synes Lier - Gjøvik er en møkkavei og kan ikke skjønne annet enn at det må være raskere å kjøre E6?
96 G320 33"
EX: 88 300GD STT 33"

Nøtterøy / Vestfold

#5 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 14:51

QUOTE(Tjærand @ 14 Feb 2010, 12:59) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er egentlig raskeste rute fra E-18 sørfra? Alle online-kart og gps'en min anbefaler Lier - Tyrifjorden - Rv4 til Gjøvik og over Folldal. Jeg synes Lier - Gjøvik er en møkkavei og kan ikke skjønne annet enn at det må være raskere å kjøre E6?


Når jeg kjører fra Tønsberg til Lillehammer er det ikke noen tvil om at raskeste rute er Tønsberg-(E18)-Oslo-(E6)-Lillehammer. Minuset er at du før bomringen i bærum, bomringen i oslo, bommen litt nord for gardermoen og bommen midt i mellom minnesund og hamar. På RV4 får du kun bommen på raufoss.

Jeg hadde helt klart kjørt E6 hele veien til Oppdal, men om jeg skulle kjørt østerdalen hadde jeg ihvertfall ikke tatt krysningen på Venabygdsfjellet slik som du foreslår, men heller tatt av litt før Hamar og kjørt RV3 hele veien (selvfølgelig om du valgte E6 fra oslo og ikke RV4).

#6 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 15:18

Blir nok E6'en ja. Kjørte mye over til Stryn før så jeg er godt kjent opp dalen til Otta. Veien over Folldal tenkte jeg mest som et avbrekk siden den har status som turistveg men det er jo begrenset hvor interessant det er etter 4 timer i bil. Gudbrandsdalen er i det minste litt cruisekontroll-vennlig. Det blir jo kanskje kolonnekjøring oppover uansett så det er jo greit å legge opp løypa etter flertallet.
96 G320 33"
EX: 88 300GD STT 33"

Nøtterøy / Vestfold

#7 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 15:56

QUOTE(Tjærand @ 14 Feb 2010, 15:18) <{POST_SNAPBACK}>
Blir nok E6'en ja. Kjørte mye over til Stryn før så jeg er godt kjent opp dalen til Otta. Veien over Folldal tenkte jeg mest som et avbrekk siden den har status som turistveg men det er jo begrenset hvor interessant det er etter 4 timer i bil. Gudbrandsdalen er i det minste litt cruisekontroll-vennlig. Det blir jo kanskje kolonnekjøring oppover uansett så det er jo greit å legge opp løypa etter flertallet.


Joa. Om man vil ta det som en "turist-tur" er det nok andre veier en E6 som kan friste smile.gif

#8 meisal

meisal

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 579 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 18:19

Dette høres stilig ut! Foreslår at vi finner en dato på sensommeren. 12. til 15. august?
Magnus Øgård Meisal
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no

#9 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 19:23

Tidspunktet er i tråd med det jeg ønsker meg. Litt digg med mindre regn og mere grilling cool.gif

Bør evt få til noen alternativer, siden 12-15 august er i slutten av normal ferietid, kan nok dette by på vanskeligheter for noen.

Denne datoen blir en feeeeet avsluttning på ferien min, i så fall cool.gif cool.gif
oops!?!


#10 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 19:41

QUOTE(Tjærand @ 14 Feb 2010, 15:18) <{POST_SNAPBACK}>
Blir nok E6'en ja. Kjørte mye over til Stryn før så jeg er godt kjent opp dalen til Otta. Veien over Folldal tenkte jeg mest som et avbrekk siden den har status som turistveg men det er jo begrenset hvor interessant det er etter 4 timer i bil. Gudbrandsdalen er i det minste litt cruisekontroll-vennlig. Det blir jo kanskje kolonnekjøring oppover uansett så det er jo greit å legge opp løypa etter flertallet.



Ett alternativ kan være å kjøre riks4 til mjøsbrua, så over til Moelv for å å kjøre over fjellet til østerdalen derfra. ( en meget flott tur) er mye der oppe da foreldre jobber der;)

#11 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 19:41

QUOTE(Roar Sæther @ 14 Feb 2010, 19:23) <{POST_SNAPBACK}>
Tidspunktet er i tråd med det jeg ønsker meg. Litt digg med mindre regn og mere grilling cool.gif

Bør evt få til noen alternativer, siden 12-15 august er i slutten av normal ferietid, kan nok dette by på vanskeligheter for noen.

Denne datoen blir en feeeeet avsluttning på ferien min, i så fall cool.gif cool.gif


Hmm, høres ut som hot august night helga, med kvelds drag i haakon 7es gate i Trondheim.
Kanskje noen med G som vil stille? 55amg biggrin.gif hehe..

Uansett, landstreff blir pri1 biggrin.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#12 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 19:58

Jeg har en liten ekstra oppfordring å komme med.

De som har vurdert montering av CB radio, bør hoppe i det!! Dette er en cool liten gadget, som gjør kolonne og offroad kjøring, så mye morsommere. Sjelden ledd så mye i bil, som under kjøringa i Elvedalen laugh.gif laugh.gif

Night drag?? En liten avstikker utpå kvelden, for de som ønsker det?? biggrin.gif
oops!?!


#13 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 19:59

QUOTE(Roar Sæther @ 14 Feb 2010, 19:58) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en liten ekstra oppfordring å komme med.

De som har vurdert montering av CB radio, bør hoppe i det!! Dette er en cool liten gadget, som gjør kolonne og offroad kjøring, så mye morsommere. Sjelden ledd så mye i bil, som under kjøringa i Elvedalen laugh.gif laugh.gif

Night drag?? En liten avstikker utpå kvelden, for de som ønsker det?? biggrin.gif


med finlandspumpe på maks funker vel stripa... kan fort bli med den ene turen men... hehe

#14 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 20:05

QUOTE(GIMMY @ 14 Feb 2010, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
med finlandspumpe på maks funker vel stripa... kan fort bli med den ene turen men... hehe


Hehe, 3 bars ladetrykk i 201meter. så motorbytte resten av natta huh.gif

Avstikker ja, 1,5 time fra oppdal, sinnsykt liv i trondheim den natta. svidd gummi over alt!!
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#15 Eon280

Eon280

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 21:45

Er klar, stemmer for datoen her og..
X 280GE

#16 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 22:55

hva fins tilgjengelig av kjøreområder som er tillatt å bruke i området ?

I
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#17 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 23:03

QUOTE(Initium @ 14 Feb 2010, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
hva fins tilgjengelig av kjøreområder som er tillatt å bruke i området ?

I


http://www.offroad.n...10-t106192.html

Se litt her biggrin.gif
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#18 Bjørnar K

Bjørnar K

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 23:05

QUOTE(Initium @ 14 Feb 2010, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
hva fins tilgjengelig av kjøreområder som er tillatt å bruke i området ?

I


Her er det vell tenkt på kjøreorådet til oppdal4x4 (tror det er det de kaller seg)
Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#19 Flakiv

Flakiv

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 08:49

QUOTE(GIMMY @ 14 Feb 2010, 19:41) <{POST_SNAPBACK}>
Ett alternativ kan være å kjøre riks4 til mjøsbrua, så over til Moelv for å å kjøre over fjellet til østerdalen derfra. ( en meget flott tur) er mye der oppe da foreldre jobber der;)


Korteste vei (og raskeste) sørfra er over Ringebufjellet (2 mil kortere enn via Dombås).

#20 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 11:13

QUOTE(Flakiv @ 15 Feb 2010, 08:49) <{POST_SNAPBACK}>
Korteste vei (og raskeste) sørfra er over Ringebufjellet (2 mil kortere enn via Dombås).


Når du nevner raskeste vei står jeg fortsatt ved min påstand ang. E6. Man kan holde et mye høyere snitt her enn over fjellet ved ringebu.. Bare husk å slakk ned på gjennomsnittsmålingen før dombås smile.gif

Edit: Det er i følge google 19km lengre å kjøre E6, men det henter du lett inn ved å slippe å krongle deg opp på fjellet ved ringebu, humpe deg over fjellet på relativt dårlig veistandard, krongle deg ned i folldalen og forsette på dårligere veistandard opp til hjerkinn derfra. Holder du et snitt på 10km/t mer pr. time ved å kjøre E6 så er du før på hjerkinn ved å kjøre denne veien. Det kommer vel litt an på om man ligger i fartsgrensen hele veien eller om man ligger i "marsjfart" så det er vel litt relativt wink.gif Jeg har prøvd begge veiene opp til flere ganger når jeg jobbet i Trondheim og er ikke i tvil om hva som er raskest for min del ihvertfall.

Edited by minim, 15 February 2010 - 11:22.