Landstreffet 2010!!
#1
Posted 13 February 2010 - 22:31
#2
Posted 13 February 2010 - 23:27
Stian Overland 92258329
#3
Posted 14 February 2010 - 12:03
Hallo, G-odt folk!
Etter suksessen med landstreffet i Elvedalen, august 2009, ønsker jeg å ta opp temaet, Landstreffet 2010!! Må dette treffet få overgå fjorårets suksess
Siden vi hadde gitt, med treffstedet, en mindre god mulighet for at våre mer nordlige venner kunne delta, kan det vel være en ide å legge årets treff noe lenger nord enn Gjøvik? Har lett drøftet dette med Bilkar, (Stian, med norges råeste G-pick up) og vi har ett forslag til sted.
Oppdal er forslaget, og dette av flere grunner. Bra overnattings muligheter, flere offroad alternativer, ikke uoverkommelig avstand for de fleste deltagere, og sist men ikke minst, mulighet for kolonnekjøring til treffet fra både nord og syd Ønsker også at treffet i år, som i fjor, skal være "merkeåpent". Kjører du noe annet enn G, er man alikevel velkommen, dog må regne med å bli stilt kritiske spørsmål ang valg av kjøretøy
Ett forslag til er å legge til rette for innrykk på torsdag ettermiddag/kveld. Dette for å gi oss selv noe bedre tid til sosialt samvær. Søndagen i Elvedalen gikk mest med til å pakke og reise. Det samme er vel tilfelle på Oppdal, så da kan vel en ekstra dag være velkommen. For meg fra Kragerø er dette ca 57 mil, så noe tid må settes av til transporten
Kunne godt tenkt meg en ide`-dugnad rundt dette temaet. Gode ideèr bør komme tidlig, slik at de kan settes i virksomhet. Ellers er jeg som deltager, interessert å få banket datoen for dette.
Har på INGEN måte sett meg selv som arrangør av dette, jeg bare ønsker å sette dette på dagsordenen for 2010. Alikevel ikke fremmed for å påta meg noen verv i sammenhengen
Innspill folkens?? Både for klubbledelse og medlemmer.
#4
Posted 14 February 2010 - 12:59
EX: 88 300GD STT 33"
Nøtterøy / Vestfold
#5
Posted 14 February 2010 - 14:51
Når jeg kjører fra Tønsberg til Lillehammer er det ikke noen tvil om at raskeste rute er Tønsberg-(E18)-Oslo-(E6)-Lillehammer. Minuset er at du før bomringen i bærum, bomringen i oslo, bommen litt nord for gardermoen og bommen midt i mellom minnesund og hamar. På RV4 får du kun bommen på raufoss.
Jeg hadde helt klart kjørt E6 hele veien til Oppdal, men om jeg skulle kjørt østerdalen hadde jeg ihvertfall ikke tatt krysningen på Venabygdsfjellet slik som du foreslår, men heller tatt av litt før Hamar og kjørt RV3 hele veien (selvfølgelig om du valgte E6 fra oslo og ikke RV4).
#6
Posted 14 February 2010 - 15:18
EX: 88 300GD STT 33"
Nøtterøy / Vestfold
#7
Posted 14 February 2010 - 15:56
Joa. Om man vil ta det som en "turist-tur" er det nok andre veier en E6 som kan friste
#8
Posted 14 February 2010 - 18:19
Norsk Geländewagenklubb
www.gwagen.no
#9
Posted 14 February 2010 - 19:23
Bør evt få til noen alternativer, siden 12-15 august er i slutten av normal ferietid, kan nok dette by på vanskeligheter for noen.
Denne datoen blir en feeeeet avsluttning på ferien min, i så fall
#10
Posted 14 February 2010 - 19:41
Ett alternativ kan være å kjøre riks4 til mjøsbrua, så over til Moelv for å å kjøre over fjellet til østerdalen derfra. ( en meget flott tur) er mye der oppe da foreldre jobber der;)
#11
Posted 14 February 2010 - 19:41
Bør evt få til noen alternativer, siden 12-15 august er i slutten av normal ferietid, kan nok dette by på vanskeligheter for noen.
Denne datoen blir en feeeeet avsluttning på ferien min, i så fall
Hmm, høres ut som hot august night helga, med kvelds drag i haakon 7es gate i Trondheim.
Kanskje noen med G som vil stille? 55amg hehe..
Uansett, landstreff blir pri1
Stian Overland 92258329
#12
Posted 14 February 2010 - 19:58
De som har vurdert montering av CB radio, bør hoppe i det!! Dette er en cool liten gadget, som gjør kolonne og offroad kjøring, så mye morsommere. Sjelden ledd så mye i bil, som under kjøringa i Elvedalen
Night drag?? En liten avstikker utpå kvelden, for de som ønsker det??
#13
Posted 14 February 2010 - 19:59
De som har vurdert montering av CB radio, bør hoppe i det!! Dette er en cool liten gadget, som gjør kolonne og offroad kjøring, så mye morsommere. Sjelden ledd så mye i bil, som under kjøringa i Elvedalen
Night drag?? En liten avstikker utpå kvelden, for de som ønsker det??
med finlandspumpe på maks funker vel stripa... kan fort bli med den ene turen men... hehe
#14
Posted 14 February 2010 - 20:05
Hehe, 3 bars ladetrykk i 201meter. så motorbytte resten av natta
Avstikker ja, 1,5 time fra oppdal, sinnsykt liv i trondheim den natta. svidd gummi over alt!!
Stian Overland 92258329
#15
Posted 14 February 2010 - 21:45
#16
Posted 14 February 2010 - 22:55
I
Lost in Iceland.....
#17
Posted 14 February 2010 - 23:03
I
http://www.offroad.n...10-t106192.html
Se litt her
Stian Overland 92258329
#18
Posted 14 February 2010 - 23:05
I
Her er det vell tenkt på kjøreorådet til oppdal4x4 (tror det er det de kaller seg)
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no
#19
Posted 15 February 2010 - 08:49
Korteste vei (og raskeste) sørfra er over Ringebufjellet (2 mil kortere enn via Dombås).
#20
Posted 15 February 2010 - 11:13
Når du nevner raskeste vei står jeg fortsatt ved min påstand ang. E6. Man kan holde et mye høyere snitt her enn over fjellet ved ringebu.. Bare husk å slakk ned på gjennomsnittsmålingen før dombås
Edit: Det er i følge google 19km lengre å kjøre E6, men det henter du lett inn ved å slippe å krongle deg opp på fjellet ved ringebu, humpe deg over fjellet på relativt dårlig veistandard, krongle deg ned i folldalen og forsette på dårligere veistandard opp til hjerkinn derfra. Holder du et snitt på 10km/t mer pr. time ved å kjøre E6 så er du før på hjerkinn ved å kjøre denne veien. Det kommer vel litt an på om man ligger i fartsgrensen hele veien eller om man ligger i "marsjfart" så det er vel litt relativt Jeg har prøvd begge veiene opp til flere ganger når jeg jobbet i Trondheim og er ikke i tvil om hva som er raskest for min del ihvertfall.
Edited by minim, 15 February 2010 - 11:22.