Gå til innhold



Foto

Motorbytte fra 1600 Bensin til 1.9 Diesel


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#21 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">For å bruke samme girkassa som du har i dag på din 1.6 liter bensin må du skifte clutch huset, rett å slett for at den skal passe på diesel motoren. Problemet er å få tak i kun dette huset, d beste er om du får tak i en motor med girkasse for da er problemet løst.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Takk for svar. Men det blir antaglivis ikke aktuellt, med det første. Kjøper 1995 motor, girkasse, aksler +++ pga. at den andre jeg skal kjøpe har dårlig motor og girkasse. Men først blir det "imidlertidlig" fiksing av motor og gir.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Foresten Team lowcoast..
Har du kjøpt bil????
Har ikke sett noen bilde eller noe som helst av din bil.
Jeg ser du ønsker å kjøpe Niva.
Har set ett par i det siste til salgs å du har ikke vist noen intresse.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jeg kjøper tidligere nevnte deler i morgen. Og Niva i påsken.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Han skulle vel kjøpe drivverket fra en 95 modell og bygge dette sammen med en annen Lada han skulle kjøpe i påsken</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Kjøper egentlig delene for å bytte motor, når det blir aktuellt.

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">JEG VENTER I SPENNING!!!!!!!!</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det er bra !!




General Motor Corporation

#22 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Fint at du endelig får deg bil.
Høres ut til å bli mye arbeid, men lykke til.laugh.giflaugh.gif



#23 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 26 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Fint at du endelig får deg bil.
Høres ut til å bli mye arbeid, men lykke til.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Takk for det. Jeg skal holde dere oppdatert. Bilen blir kjøpt senere i dag, og plukket fra hverandre i resten av helgen. Har dere noen tips ang. demontering ?



General Motor Corporation

#24 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"> Jeg skal holde dere oppdatert. Bilen blir kjøpt senere i dag, og plukket fra hverandre i resten av helgen.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

...: http://www.offroad.n...637&whichpage=6



General Motor Corporation

#25 Polly

Polly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 23:00

VIst det var turbo du var ute etter på niva'n din så passer oxo citroen bx 19 td motoren rett oppi. med litt mod av braketter o.l. får du oxo en intercooler til å passe. ps ikke for stor...smile.gif

UP UP and UP!
Polly

#26 Polly

Polly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 23:00

PS


<font size="6"></font id="size6">ARNE!
IDIOT!!mad.gif
LIGG UNNA VIS DU IKKE HAR BEDRE Å FINNE PÅ!!devil.gifdevil.gif
LADA ER KULT, EN KULT OG IKKE MINST BEST!!!cool.gifcool.gifcool.gif

UP UP and UP!
Polly

#27 Arne

Arne

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 715 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">PS
<font size="6"></font id="size6">ARNE!
IDIOT!!mad.gif
LIGG UNNA VIS DU IKKE HAR BEDRE Å FINNE PÅ!!devil.gifdevil.gif
LADA ER KULT, EN KULT OG IKKE MINST BEST!!!cool.gifcool.gifcool.gif

UP UP and UP!
Polly

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Polly</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Takk for tipset smukka!
Skal love å holde meg langt unna både Lada-forumet og bilen heretter.

Arne, Lightfoot Racing

#28 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">VIst det var turbo du var ute etter på niva'n din så passer oxo citroen bx 19 td motoren rett oppi. med litt mod av braketter o.l. får du oxo en intercooler til å passe. ps ikke for stor...</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hei Polly...
Motoren vil jo få større belastning ved montering av Turbo. Må man modifisere andre deler pga. dette ? F.eks. kamaksler og lignende ?
Er det sånn at Citroen BX 19 TD bruker samme motoren som sitter i min Niva (ikke nå lenger), bare med Turbo og Intercooler ?
Har alle BX'er med 1.9 TD Intercooler ? Er disse bilene tilgjenglige på huggere ?



General Motor Corporation

#29 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Ikke det at jeg har noe med det, men jeg synes faktisk det er vesentlig over kanten og kalle Mr. Arne for Idiot.. mad.gif

Så har jeg sagt min mening..

#30 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Selvfølgelig så har du som meg noe med det..

<font size="3">Unødvendig</font id="size3">

Det må jo gå en vis grense for hva vi kan tollerere av drittprat om andre SOLIDE mennesker på dette forumet...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#31 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">PS


<font size="6"></font id="size6">ARNE!
IDIOT!!mad.gif
LIGG UNNA VIS DU IKKE HAR BEDRE Å FINNE PÅ!!devil.gifdevil.gif
LADA ER KULT, EN KULT OG IKKE MINST BEST!!!cool.gifcool.gifcool.gif

UP UP and UP!
Polly

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Polly</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

er jeg full??? finner ihvertfall ikke ut hvorfor arne skulle ligge unna????????

Pynt e for homsa å småpie!

#32 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">PS


<font size="6"></font id="size6">ARNE!
IDIOT!!mad.gif
LIGG UNNA VIS DU IKKE HAR BEDRE Å FINNE PÅ!!devil.gifdevil.gif
LADA ER KULT, EN KULT OG IKKE MINST BEST!!!cool.gifcool.gifcool.gif

UP UP and UP!
Polly

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Polly</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hmmm, jeg også var tenkt å kommentere dette. Men siden meldingen var så totalt over kanten av normal oppførsel, tenkte jeg at det måtte være to kompiser som hadde det morsomt.
Ser ingen grunn til å kalle Arne en idiot pga dette innlegget, Polly???



#33 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Nok om dette nå. Dette kan dere diskutere utenom Forumet.





General Motor Corporation

#34 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Hva er det som skjer Polly??? Send meg en Pm så tar vi resten derfra.

IngarB)