haha artig bil
blir bra å få den på veien igjen.. har tatt av førerdør for å rette ut og fjerne rust også
tok av transferkassa idag, er ikke så mye jeg får tid til /dag så går litt trått... men da tkassa var nede falt endemutteren på girkassa rett av, det var ingen gjenger igjen
men her er masse spørsmål:
1 hvordan fjerner man starteren/ hvor er skruene ??(diesel)
2 hvordan strammer man muttern på enden av girkassa når den har den låseskiva på?? kan jeg bøye vekk låsevingene?
+
3 er det fort gjort å bytte reg reim?
4 og kommer jeg til å få masse olje i trynet når jeg endelig får av girkassa?
5 hvordan i satans navn er det meningen at man skal komme til strammeskruen på styresnekka?
?????
1: m8 bolter med umbrako hode, nås vel i fra under bilen rett over dær fremmre mellom aksling går inn på diffen forran, Mulig det blir enklere å komme til dersom du slipper ned opphenget for girkassa. (sist æ hadde den av va i 2004 å æ e fødd me ahlsheimers).
2: Bøy vekk, stramm, bøy tilbake. Den type låsering e nokk mest til pynt, bruk Locktight i tillegg.
3: Alt er relativt, men ja! Ta av grillen, ta av elvifter, ta bort radiator, ta av reimer, løsne bolten i veiva som holder reimskivene (det er som regel det vanskelige), ta av alle deksler, vri motor til 2 hull i registerhjulet for pumpa liner opp med tilsvarende i blokka å et hull i kammen, sett inn 3 skt m8 bolter (register låst), er et hull under startren i girkassa som er til for å lås veiva også, dette fugnerer ikke pga avstandsadapterert som sitter på svinghjulet pga adapteret for girkassa (ikke rør veiva, om du gjør det, skal første cylinder stå i TDC), løsne strammer, sett inn skralle i 1/4 firkant hull, bøy unna og lås, ta av reim, bytt evt løpehjul strammer og fær til strammer, sett på reim løsen strammer å sett så fast, fjæra gir riktig moment. Monter i omvendt rekkefølge.
I grove trekk er det så enkelt
4: Nei, ikke dersom du ikke har en hinsides oljelekasje fra motor, men det har du ikke.
5: Tru det eller ei, men æ har ikke den fjærneste anelse... Men som me all anna skruing, fremskynd evolusjonsteorien å gro fleire ledd i arma de så går det nokk bra
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!