Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#181 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

.......Jomfrutur 23.08.03 Finnskogen
Støtdempere festet....lengre sjakler montèrt, full tank, nyerbelte og varm kaffe.......
















Dette var som å starte helt på nytt ! Kort akselavstand, ikke servo og manuelt gear. Jeg er støl i armene og har blåmerker på albuene etter rattutslag. Spiller ingen rolle, bilen fungerte som den skulle, uten annet enn noe rask i forrusker`n.

Ut i skogen , opp i trærne !

#182 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

fet bil.... jeg vil også ha råd til en sånnen...

grom vogn...noen mulighet for skilter på den el?
arbeidsbil for meg?

www.pajeroteam.com
mvh
EvoMan

#183 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

Det står en til salgs på Sagmoen...EvoMan !!





V8-manuell-valpaksler....25000.-

#184 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

her blei det skikkelig mix...........flere bilder med samme navn !!

#185 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

jasså, vært i garasjen til nabo`n du da?men du, det er på Råholt, IKKE sagmoen hehe

ja vet om den men er for lat til å bygge selv,vil kjøpe og kjøre jeg......

eller hmm...
får ta en prat med Jan en dag vel....




www.pajeroteam.com
mvh
EvoMan

Endret av - evoman on 25 aug 2003 21:01:39

#186 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00

....ja vel da....øvre Råholt eller nedre Sagmoen...vi vet hvor det er ! Ikke helt lett å finne skikkelige slike til salgs.

#187 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 24 August 2003 - 23:00





www.pajeroteam.com
mvh
EvoMan

#188 Toy2

Toy2

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 646 Innlegg:

Posted 30 August 2003 - 23:00

Hallå ! har du fått satt noe på remma til trer`n ! har nå fått samla inn bitene jeg da, men er ikke sikker på motor ?
Er det mye arbe med V6 eller V8 ? Har jo en 2,4 super daff i deler, men er ikke sikker på om den er noe for Toy3 ? Å har du fått sett åssen det korte planet passer ? Er det riktig som jeg har målt ca 10 cm bak aksel flytt ?

#189 Per Lys

Per Lys

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 02 September 2003 - 23:00

Hei Hoeler'n har du ikke noen flere bilder fra Finnskogen å legge ut,hadde vært gøy å se.

#190 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 02 September 2003 - 23:00

Det er flest egobilder der, men jeg kan legge ut det jeg har...

#191 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 19 January 2004 - 00:00

Vet hvor den S10 som var omtalt i Autofil har gått og hvem som har eid den de siste 3 år "Den er sliten" Noe som også blei skrevet i bruktbiltesten, Kan vel ikke samenlignes med ChevyJeepen til Hol

#192 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 12 February 2004 - 00:00

Sitat:

Massey... Skal hilse fra Hoel, Fint at omregen er bet. årsavgiften ligger og venter på deg i Strømsveien Til Toyleten. Heretter kaller vi den "Ferguson"





Heh...syns det passer bedre med toylet jeg altså......

Får vel svinge innom der og hente regninga.....

Billøs....hehe

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=2941

#193 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 06 September 2003 - 23:00

Blir du og ny-bilen og treffe på Rena 26-28?

Jonny T. Tlf:90 55 17 18

#194 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 06 September 2003 - 23:00

Ja, enten med ny eller gammel bil, litt avhengig av vær og føreforhold. Det er slitsomt å kjøre kort bil med manuell kasse og uten servo !! Vi har bestillt samme hytta som sist vi var der i lag.


Ut i skogen , opp i trærne !

#195 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 19 January 2004 - 00:00

Kjøp min !!

#196 Jesper

Jesper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 19 January 2004 - 00:00

Så det sitter bra rett på glasset..
Så test av 88' s-10 blazeren i et autofilblad... virket ikke som forfatteren hadde kjørt noe særlig firehjulstrekk før, og i hvertfall ikke amerikanske...hehe klagde fælt han. Stivpynta skulle han prøve blazern...

Bare litt finere vær nå..så får jeg ta inspirasjonen fra din s-10 til meg, og finne fram vinkelsliperen, punktsandblåseren og lommeboka..

#197 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 19 January 2004 - 00:00

Syregrunning !!! Etter en runde med Scotchbrite (pusseklut)
Deretter lakk vått i vått.

Endret av - hoelern on 19 jan 2004 15:38:07

#198 Roger`n

Roger`n

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 394 Innlegg:

Posted 15 January 2004 - 00:00

I biler nyere en -83 kan girkassetraversen beholdes orginal . I bilen til Hårek er faktisk gearkassefestet flyttet 2 cm frem . Så når du demonterer motor og gear kan fordelingskassa bli stående igjen i bilen . Kapp av orginale motorfester , skru i Advance adapteret og automaten . Anbefaler deg å kjøpe manifolder fra Advance fordi det er mye smalere ramme på Toyotan enn Cheverolen .Skru motorn til automaten og bruk litt tid på å få motoren riktig plassert i høyderetning og sideveis . Nå skjønner du hvorfor du skulle bytte eksosmanifolder . Bruk motorfester av forsterket type beregnet til -86 og nyere da de orginale Gm festene ryker (særlig de fra 2hjulstrekkbil). Da er det bare å sveise nye motorfester i ramma .Hvilken radiator som er best å bruke er ikke jeg sikker på men skal du bruke Blazer radiator mener jeg du må ha bodylift på .I Lux`n til Hyper ble det brukt orginal Hilux radiator som det er byttet register i fra 2 rader til 3 rader og i Hårek sin Lux`s sitter det radiator ifra Bmw 5-serie . Alle disse kjøler bra . Anbefaler å bruke ledningsnett fra Painless wiring da dette er enkelt å montere .Følger med lettlest monteringsannvisning der alt du kan lure på står . Eneste du må lage i tillegg er en liten +ledning til coilen .Du må også kjøpe orginalt rele til styring av bensinpumpa .Hoel har delenummeret til dette i mappa si . Du kan regne ca 50 timer på jobben hvis du har alle delene og det er ikkeno som er vansklig med dette motorbytte egentlig .

#199 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 15 January 2004 - 00:00

Det enkleste er å bruke drivverket fra Blazer S10 -88-92 mod med TBI, 700L4E kasse som er forsterket for 4x4 og som har rette bakstussen for innfesting i Adv.Adapteren uten at man behøver å dele kassa for å skifte utgående aksel. PS husk å få med hjernen.
Jeg brukte original S10 radiator og monterte elvifte på baksiden, mot motoren. Få tak i bensinpumpe til MB190 el.l, den mater nok bensin.
Du kan også bruke en Astro motor og gear, om du får tak i det, da må utg. aksel i kassa skiftes.(denne akselen følger med i Adv. adaspter kit også)
Kapp vekk de origiale motorfestene, eller kjøp Adv.adapter motorfester. For å få motoren i riktig høyde, kan det være like greit å få et godkjent sveiseverksted til å hjelpe deg med å lage de nye festene etter pappmal du lager når motoren henger i stroppen. Bruk gjerne de originale festene som sitter på traversen på den bilen motoren stammer fra.
Få motoren så nær torpedoveggne som mulig, men ikke nærmere enn at du får plass til å skifte fordelerlokk. Headers leveres også fra A/A, tilpasset Toyota rammen, slik at du får den så lavt som mulig mellom rammevangene.
Ta en titt på disse bildene: http://www.bgnor.no/...L/yellowcab.htm

Jo bedre plass å jobbe på, jo raskere å gjøre jobben.

Ledningsnett leveres komplett fra PainlessWiring, enkel jobb å gjøre og du behøver ikke være elektriker for å skjønne nettet, alt er merket.

Du må også lage ny gearkassetravers, kan ta noen bilder å sende deg på det om du vil. Traversen kommer ca 15-20cm lengre bakover enn originalt. Har også adaptere fra Adv. Adapters til dette,slik at original traversen kan stå. Du må bare forlenge den fremre mellomakselen med samme lengde som du korter den bakre.

Hvis Roger leser dette innlegget har han sikkert flere ting å komme med. Jeg husker ikke alle detaljene.

Papirmølla kan vi ta utenfor forumet

Vært i skogen , vært i trærne ! Hva gjør jeg nå?

#200 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 27 September 2003 - 23:00

Besto Jomfruturen !



Ut i skogen , opp i trærne !