Det enkleste er å bruke drivverket fra Blazer S10 -88-92 mod med TBI, 700L4E kasse som er forsterket for 4x4 og som har rette bakstussen for innfesting i Adv.Adapteren uten at man behøver å dele kassa for å skifte utgående aksel. PS husk å få med hjernen.
Jeg brukte original S10 radiator og monterte elvifte på baksiden, mot motoren. Få tak i bensinpumpe til MB190 el.l, den mater nok bensin.
Du kan også bruke en Astro motor og gear, om du får tak i det, da må utg. aksel i kassa skiftes.(denne akselen følger med i Adv. adaspter kit også)
Kapp vekk de origiale motorfestene, eller kjøp Adv.adapter motorfester. For å få motoren i riktig høyde, kan det være like greit å få et godkjent sveiseverksted til å hjelpe deg med å lage de nye festene etter pappmal du lager når motoren henger i stroppen. Bruk gjerne de originale festene som sitter på traversen på den bilen motoren stammer fra.
Få motoren så nær torpedoveggne som mulig, men ikke nærmere enn at du får plass til å skifte fordelerlokk. Headers leveres også fra A/A, tilpasset Toyota rammen, slik at du får den så lavt som mulig mellom rammevangene.
Ta en titt på disse bildene:
http://www.bgnor.no/...L/yellowcab.htm
Jo bedre plass å jobbe på, jo raskere å gjøre jobben.
Ledningsnett leveres komplett fra PainlessWiring, enkel jobb å gjøre og du behøver ikke være elektriker for å skjønne nettet, alt er merket.
Du må også lage ny gearkassetravers, kan ta noen bilder å sende deg på det om du vil. Traversen kommer ca 15-20cm lengre bakover enn originalt. Har også adaptere fra Adv. Adapters til dette,slik at original traversen kan stå. Du må bare forlenge den fremre mellomakselen med samme lengde som du korter den bakre.
Hvis Roger leser dette innlegget har han sikkert flere ting å komme med. Jeg husker ikke alle detaljene.
Papirmølla kan vi ta utenfor forumet
Vært i skogen , vært i trærne ! Hva gjør jeg nå?