Hoelerns garage
#141
Posted 09 July 2003 - 23:00
Mottoet er da:
Det umulige fikser Skogens Kongle med en gang, miraklene tar litt lengre tid
Innen helgen ruller dette igjen.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
Endret av - Nannestad-sub on 10 jul 2003 09:27:11
#142
Posted 09 July 2003 - 23:00
Bestilte org. GM feste for transferkassa, kommer til Bergheim i dag, styrestag og raddis er i orden... gadd ikke å lage "stumt" feste på transfer`n det kan ende med knekt kasse.
....mottoet er helt riktig det !!
Ut i skogen , opp i trærne !
#143
Posted 09 March 2004 - 00:00
Mulig du veit hvor jeg bor, men spørs om du klarer å finne frem til der bilen kommer til å bo...hehe
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#144
Posted 10 November 2003 - 00:00
Tror jeg solgte et sett boggere for deg også, en kar med TJ dreiv og vinsja seg rundt i myra nedi der jeg og Nitteberg dreiv og snudde. Han SKULLE ha Bogggere etter å ha sett meg ratte bilen din rundt nedi der Det var jo helt rått, trodde vi skulle sitte fast med en gang jeg (og jeg trodde vi hadde vinsj foran, så jeg tenkte det ikke var så nøye om vi satte oss fast, men der var det ingen vinsj så jeg da vi kom tilbake igjen.) Eneste problemet nedi der var å få snudd og få sving ut av spora... men det stoppa jo aldri, og hvis det stoppa var det bare å rygge litt tilbake, skru på ARB'n og gi litt mere spiker... det var med torv til akslene.
|||||||
#145
Posted 30 December 2003 - 00:00
Hva skal til for å få s-10'en godkjent med 33"?
#146
Posted 09 March 2004 - 00:00
Vært i skogen , vært i trærne ! Hva gjør jeg nå?
#147
Posted 30 December 2003 - 00:00
Hoelern: har du bredderne dine enda, evt. for salg?
Jeg kommer noek ikke til å kjøre så mye i terrenget som du(mitt intrykk..) gjorde med din.. Noen turer må det jo bli da... Men var det så at drivverket ikke tåler større enn 33"?
Veit du hva de originale felgene på blazeren tilsvarer i tommer.. Det går vel ikke så breie dekk på de uansett.
Kufangeren din er også interessant..
Jeg får handle bodylift av dg til våren.. Har du keys så jeg får skrudd opp mer på torsjon?
Fikk ikke helt med meg hva du hadde gjort av heving foran før du satte på hel aksling.
#148
Posted 09 March 2004 - 00:00
Trodde det ikke var normalt å selge kammerater jeg
Se på meg kvitta meg med grå`n å har angra siden
Var i skuffen med der rare i dag, der fant jeg en hel del bilder fra en tur på finnskogen (97-98??) Den Myra vi traff på der var DYP å etter det jeg kan huske var det vel bare 4stk lux som passerte uten større probl, før løypa fikk en slak u-sving utenom ??
Mimmre !! Mimmre !!
#149
Posted 29 July 2003 - 23:00
Har gjort noen små forandringer for å få plass til mellomaksel bakover på Jeepen min....
Jeg trengte ca 6 cm mer avstand mellom transferkasse og bakaksel... det ble i trangeste laget når jeg skal ha plass til radiator foran motoren. Den korteste av de originale frontmellomakslene til HiLux ble til og med for lang. Pinionvinkel ble et viktig punkt her også pga den korte distansen mellom aksel og kasse... en tur i CNC-fresen til kollega Andrè gjorde susen med heveklosser til Excursion !!
6omm ble totalforandring i .... nå står hjulet mitdt i buen og vikelen ser grei ut.
Kastet ut noen fjærblader i samme slengen... denne bilen veier jo ingen ting !! Og den skal flexe.
Sveiste fast en bolt på akselen med samme dia. som vi borret i klossen, satte i ny senterbolt i fjæra og det satt som om det var originalt !
Og inn her passet denne akselen etter at jeg kappet av 6 cm !!
Gearstanga kom ut på ca riktig sted... fortsetter der i morra.
Fikk tank her om dagen, og har funnet plassen for den og batteriet bakerst.
Dro ut noen av de gamle racingskuffene og der lå det litt gromt der også gitt......AeroQuip for de som kjenner slikt !
.... så fortsetter vi i morgen....
Ut i skogen , opp i trærne !
Endret av - hoelern on 30 jul 2003 16:49:10
#150
Posted 29 July 2003 - 23:00
#151
Posted 29 July 2003 - 23:00
#152
Posted 29 July 2003 - 23:00
Ut i skogen , opp i trærne !
#153
Posted 29 July 2003 - 23:00
har du noe fargekode på den grønnfargen ???
FULL SIZE OR NO SIZE
#154
Posted 29 July 2003 - 23:00
Den helt mørke grønne som er på alle NATO kjøretøy heter RAL6014-matt, og er vanskelig å få tak i !! Skulle hatt en 3-liter
Transferfeste er ikke ferdig.... må stive opp mer. Jobber emd mellomakselen bak nå..
Ut i skogen , opp i trærne !
#155
Posted 29 July 2003 - 23:00
Ronny
#156
Posted 29 July 2003 - 23:00
Ut i skogen , opp i trærne !
#157
Posted 29 July 2003 - 23:00
R
#158
Posted 29 July 2003 - 23:00
Ut i skogen , opp i trærne !
#159
Posted 29 July 2003 - 23:00
Men bilene som sto der oppe var jo mørkere enn den du har. (om bildene på forumet ikke "lyver"?
Kan du ikke ringe da? (eller sjekk på hjemmesiden til HMK-gutta?)
Ronny
#160
Posted 29 July 2003 - 23:00
Ikke no er enkelt ! Etter å ha kappet av mellomaksel fant jeg ut at det ar forskjellig boltsirkel på utg. aksel på kassa og på dobbeltleddet på mellomakselen, som gammel hugger !! hadde jeg selvsagt en knust transfer fra en nyere bil med riktig boltmønster.
Slipte vekk sveisen i begge ender av røret for å beholde flensene på akselen, faktisk eneste punkt å måle på for å få en rett aksel.
Kappet litt ekstra for å få ca 3 cm til evt innfjæring.. ikke smart at akselen bunner ... måtte kappe litt av splinsen for å få det til.
...neste blir enten rattaksel eller fremre mellomaksel....etter at gresset er klipt !!
Ut i skogen , opp i trærne !