Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#141 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 09 July 2003 - 23:00

Kondolere så mye, men er ikke dette noe av risikoen med å kjøre offroad

Mottoet er da:
Det umulige fikser Skogens Kongle med en gang, miraklene tar litt lengre tid
Innen helgen ruller dette igjen.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

Endret av - Nannestad-sub on 10 jul 2003 09:27:11

#142 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 09 July 2003 - 23:00

Trenger ingen kondolanser....dette er selvvalgt !

Bestilte org. GM feste for transferkassa, kommer til Bergheim i dag, styrestag og raddis er i orden... gadd ikke å lage "stumt" feste på transfer`n det kan ende med knekt kasse.

....mottoet er helt riktig det !!

Ut i skogen , opp i trærne !

#143 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 09 March 2004 - 00:00

Spørs vel hva du legger i det å ta godt vare på den da? biggrin.gif:D stå i garsjen eller brukes i skauen?

Mulig du veit hvor jeg bor, men spørs om du klarer å finne frem til der bilen kommer til å bo...hehe

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#144 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 November 2003 - 00:00

Neida Hoel, kan ikke klage på verken framkommeligheten, utseendet eller driftssikkerheten.



Tror jeg solgte et sett boggere for deg også, en kar med TJ dreiv og vinsja seg rundt i myra nedi der jeg og Nitteberg dreiv og snudde. Han SKULLE ha Bogggere etter å ha sett meg ratte bilen din rundt nedi der Det var jo helt rått, trodde vi skulle sitte fast med en gang jeg (og jeg trodde vi hadde vinsj foran, så jeg tenkte det ikke var så nøye om vi satte oss fast, men der var det ingen vinsj så jeg da vi kom tilbake igjen.) Eneste problemet nedi der var å få snudd og få sving ut av spora... men det stoppa jo aldri, og hvis det stoppa var det bare å rygge litt tilbake, skru på ARB'n og gi litt mere spiker... det var med torv til akslene.

|||||||

#145 Jesper

Jesper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 30 December 2003 - 00:00

det blir vel ikke større enn 33" uansett..

Hva skal til for å få s-10'en godkjent med 33"?

#146 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 09 March 2004 - 00:00

Vi får vel lage en mimreside med den vogna da ??!! Det har vært en god kamerat gjennom mange år, men jeg tror den nye eieren tar godt vare på den....ellers må jeg ta`n tilbake ...jeg veit hvor`n bor

Vært i skogen , vært i trærne ! Hva gjør jeg nå?

#147 Jesper

Jesper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 98 Innlegg:

Posted 30 December 2003 - 00:00

Høres bra ut Amund.

Hoelern: har du bredderne dine enda, evt. for salg?

Jeg kommer noek ikke til å kjøre så mye i terrenget som du(mitt intrykk..) gjorde med din.. Noen turer må det jo bli da... Men var det så at drivverket ikke tåler større enn 33"?

Veit du hva de originale felgene på blazeren tilsvarer i tommer.. Det går vel ikke så breie dekk på de uansett.

Kufangeren din er også interessant..

Jeg får handle bodylift av dg til våren.. Har du keys så jeg får skrudd opp mer på torsjon?

Fikk ikke helt med meg hva du hadde gjort av heving foran før du satte på hel aksling.

#148 Toy2

Toy2

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 646 Innlegg:

Posted 09 March 2004 - 00:00

Det der var en gooo bil Hoel...
Trodde det ikke var normalt å selge kammerater jeg biggrin.gif:D
Se på meg kvitta meg med grå`n å har angra siden blink.gif

Var i skuffen med der rare i dag, der fant jeg en hel del bilder fra en tur på finnskogen (97-98??) Den Myra vi traff på der var DYP å etter det jeg kan huske var det vel bare 4stk lux som passerte uten større probl, før løypa fikk en slak u-sving utenom ??
Mimmre !! Mimmre !!wink.gif

#149 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Blazeren står parkert og kan egentlig gjøre det en stund nå !.....
Har gjort noen små forandringer for å få plass til mellomaksel bakover på Jeepen min....
Jeg trengte ca 6 cm mer avstand mellom transferkasse og bakaksel... det ble i trangeste laget når jeg skal ha plass til radiator foran motoren. Den korteste av de originale frontmellomakslene til HiLux ble til og med for lang. Pinionvinkel ble et viktig punkt her også pga den korte distansen mellom aksel og kasse... en tur i CNC-fresen til kollega Andrè gjorde susen med heveklosser til Excursion !!
6omm ble totalforandring i .... nå står hjulet mitdt i buen og vikelen ser grei ut.



Kastet ut noen fjærblader i samme slengen... denne bilen veier jo ingen ting !! Og den skal flexe.



Sveiste fast en bolt på akselen med samme dia. som vi borret i klossen, satte i ny senterbolt i fjæra og det satt som om det var originalt !





Og inn her passet denne akselen etter at jeg kappet av 6 cm !!



Gearstanga kom ut på ca riktig sted... fortsetter der i morra.

Fikk tank her om dagen, og har funnet plassen for den og batteriet bakerst.



Dro ut noen av de gamle racingskuffene og der lå det litt gromt der også gitt......AeroQuip for de som kjenner slikt !



.... så fortsetter vi i morgen....


Ut i skogen , opp i trærne !

Endret av - hoelern on 30 jul 2003 16:49:10

#150 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Yes, jeg har en del sånne nipler i kul blåfarge i Jeepen min... motorfesteboltene mine er f.eks. Rolls Royce flykvalitet!

#151 cab man

cab man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Dette blir gromt er spent på å se hvordan det blir ferdig

#152 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Det blir ikke så spesielt, bare skikkelig og holdbart ! Forsøker å gjøre slike ting kun en gang. Motoren som sitter i nå er en 2,4 L Downey trimmet sak, den skal på sikt byttes ut med drivverket i Blazeren.

Ut i skogen , opp i trærne !

#153 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Dette blir bra pent oppheng til transferkassa

har du noe fargekode på den grønnfargen ???

FULL SIZE OR NO SIZE

#154 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

...mørk grønn kamuflasje (Hærens) RAL8010-1607 matt,
Den helt mørke grønne som er på alle NATO kjøretøy heter RAL6014-matt, og er vanskelig å få tak i !! Skulle hatt en 3-liter

Transferfeste er ikke ferdig.... må stive opp mer. Jobber emd mellomakselen bak nå..

Ut i skogen , opp i trærne !

#155 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Hva med å bruke HKM-grønn da? Står en pall på Moane på Kongsberg. Skulle holde det?

Ronny

#156 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Hva står HKM for Ronny ???????

Ut i skogen , opp i trærne !

#157 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

jaja....HMK da? Går det?

R

#158 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Vet du om det er den mørke kamofargen eller om det er RAL6014 olivengrønn ??

Ut i skogen , opp i trærne !

#159 Ronny

Ronny

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Tja? Da vi (jeepklubben) var der oppe hos gutta på Kongsberg, mente jeg ordet olivengrønn svirret i luften, men det kan jo være jeg som hørte skakt?

Men bilene som sto der oppe var jo mørkere enn den du har. (om bildene på forumet ikke "lyver"?

Kan du ikke ringe da? (eller sjekk på hjemmesiden til HMK-gutta?)

Ronny

#160 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 July 2003 - 23:00

Enda noen ubetalte timer brukt i dag..........

Ikke no er enkelt ! Etter å ha kappet av mellomaksel fant jeg ut at det ar forskjellig boltsirkel på utg. aksel på kassa og på dobbeltleddet på mellomakselen, som gammel hugger !! hadde jeg selvsagt en knust transfer fra en nyere bil med riktig boltmønster.



Slipte vekk sveisen i begge ender av røret for å beholde flensene på akselen, faktisk eneste punkt å måle på for å få en rett aksel.



Kappet litt ekstra for å få ca 3 cm til evt innfjæring.. ikke smart at akselen bunner ... måtte kappe litt av splinsen for å få det til.





...neste blir enten rattaksel eller fremre mellomaksel....etter at gresset er klipt !!

Ut i skogen , opp i trærne !