Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#101 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 09 April 2003 - 23:00

Planet på den GULE HiLuxen er sjølmekka !!
Har lagd bredderene selv, med utgangspunkt i Chevrolet Fleetside skjermer fra LUND. Seksjonert og tilpasset Toyotaen. Det er faktisk pluggene til formene som sitter på bilen. Har også lagd framskjermene selv. Byggerene er i glassfiber. Skal lager former av hele planet i sommer, slik at en bare kan sette opp en 4-kant rør ramme og deretter skru fast frontvegg og sider i dette.
.....tar det da de andre prosjektene begynner å bli ferdig.
Har former til framskjermene også.

Endret av - hoelern on 11 apr 2003 10:01:44

#102 Pajero

Pajero

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 425 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Ok. Tøft var det. Andre prosjekt er det er en ny Lux??

Har du bilder av den? Moro å se skjønner du....




Endret av - pajero on 11 apr 2003 06:10:20

#103 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Et av de andre prosjektene er HiLux ..ja. Her legger jeg ikke ut andre bilder enn av ramma og motor/drivverk. Denne skal godkjennes før jeg legger ut flere bilder. Det kommer fyldig reportasje fra hele byggeperioden når skiltene sitter på !! Trenger ikke å selge skinnet før bjørnen er skutt

Prosjekt nr.3 CJ3A blir jobbet på litt innimellom. Den skal også opp å gå i sommer. Det er foreløpig litt kjølig.

#104 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Bestiller ett sett, jeg, Odd Arild!

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#105 Pajero

Pajero

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 425 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Ok. Blir veldig moro å se bilder. Den GULE er jo skikkleig rå, og det blir vel denne her også... Unnskyld maset, men når skal du legge ut ramme bildene?

#106 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Noe av det ligger på fellesgarasjen... resten på harddisken min. Jeg startet garasjen der, men det ble så mye meldinger der om helt andre biler og garasjer at jeg døpte den om og fortsatte her.

#107 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 17 April 2003 - 23:00

Hei gutter, dette har ingenting å gjøre med garasjen min,selv om jeg kunne ønske at jeg hadde den doningen jeg har herjet med i dag.
Har ellers i påsken kjørt 2002mod Lynx-800, fikk byttelåne litt i dag til en SkiDoo......som bare er slik en scooter skal være !! Mangler bare 50hk!! Remy... er du ikke enig ? Kjørte også med en 2000 Polaris 800, ikke maken til SnowKing sin....men det er jo som å kjøre Mercedes ....fin på lange strekk..herlig tripple lyd !!Litt dårlig/tung i bratte heng ..spinner lett selv med 35 mm belte. Lynxen er en god nummer 2 etter den gule fare !! Hvem har en slik stående som jeg kan bytte med en bil...??
Kommer med flere bilder fra påskefjellet etter at jeg kommer hjem.




Dette er som å kjøre vannscooter!

Endret av - hoelern on 19 apr 2003 22:36:55

#108 SnowKing

SnowKing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 277 Innlegg:

Posted 17 April 2003 - 23:00

Hmm....
Matte bare nevne at du ikke finn nåkka triple-lyd i den Polaris i hvertfall, og ikke nåkka vekt heller. Tosylindra alle de du har nevnt der. Og Mercedes??? Ka faen??? Den e jo en av de absolutt lettetste og mest lettkjørte i hele klassen!!!
Vil ha mæ frabedt at sccoter'n min blir sammenligna med nåkka nazislede!

Vi får vel uansett finne en anna plass for den krangel'n. Blir vel litt drøyt med eget snøscooter-forum, selv om det no e ganske offroad, det også


mvh

Glenn

#109 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 18 April 2003 - 23:00

Sorry Glen, den Polarisen vi hadde med var en 2000 mod XCR 800 Triple, slett ikke meningen å fornærme deg !! Lynxen er en 2002 RAVE 800, som du vet med Rotax Twin....litt annet topplokk enn originalt..og bearbeidede sylindre, virker bra !! ca156hk.
Har du kjørt en slik XCR vet du sikkert at den er i en annen klasse enn den du kjører og de andre i din klasse !!
Offroad ja !!! Man kjører ikke scooter på veien, det er pysete.

#110 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 05 May 2003 - 23:00

Kjeder meg litt...skjer ikke mest i garasjen om dagen..gode minner fra påsken !













Fortsettelsen utover der ville ført til et evig liv........



Som alle ser, kjørte vi KUN i oppmerkede løyper. Legger ikke ut bilder av de mest halsbrekkende stuntene opp fjellsider, det er ikke sikkert at alle bør se dem. Tenk at slik har de det der oppe i det høye hvite nord.. og vi klager over snø ! Hadde vi hatt scooter hadde de fleste av oss holdt munn...tror jeg.

#111 Hyper

Hyper

    Reiseleder

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Posted 05 May 2003 - 23:00

Ta med luxen neste gang "er vel litt av drømmen det å"

#112 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 06 May 2003 - 23:00

For en flott natur å kjøre litt "tulling" i
Får ikke den samme følelsen i boligfeltet i Nannestad

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#113 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 06 May 2003 - 23:00

Kan si det slik at noen av turene var rekognosering !! Håper å kunne ta med meg en BIL opp på øya i sommer.....hadde vær mer enn en dagstur å komme over veit jeg ! Kanskje den grønne ender sine dager i en fjellskrent der oppe

#114 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 06 May 2003 - 23:00

ååå de bildene minner meg på svaldbar turen jeg hadde for 2 år siden, villkjøring i 14dager med kun snø og bratte fjellskrenter i sikte...og litt overhengende snø...det var konge tur det...fryser på fingra enda hehe...

mvh
EvoMan

Pajero
3,2L DID

#115 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 18 December 2003 - 00:00

Du får gi lyd fra deg om du trenger råd og vink...

#116 junglejim

junglejim

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 18 December 2003 - 00:00

ok,takk for svar,jeg skal kjøpe disse tingene få bilen godkhjent med vanlige hjul og heving, derretter er det bare åta ibruk boggerne. Det får gå som d går

#117 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 16 December 2003 - 00:00

Ikke for å være slem mot deg, men du har usannsynlig mye jobb foran deg !! 2" fjærløft + 3" bodylift hjelper en del, men godkjenning tror jeg du vil få store problemer med desverre.

#118 junglejim

junglejim

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 15 December 2003 - 00:00

hei hoelern, har du noen gode råd ang heving og tilpassing av 35"x15,5 superswamper bogger til nissan king cab 85 og er dette mulig å få godkjent 2,5 dieselmotorn får kanskje gnagsår av dekkvalget

#119 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 05 September 2004 - 23:00

Dette er et Hoel-link med minipanhard, den ombygde ramma, dvs rørene jeg har brukt er 60x60x6 firkant, samme som vi bruker når vi lager hengerfester... tror ikke de drar noen vei med den lette bakenden.

IROK ! Chairman of the J-I-T Club.

#120 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Sitat:

Har ikke rørt bilen siden jeg parkerte og reparerte den i sommer/høst.
Har tatt den med meg til jobben så den står under tak og koser seg.
Ingen ting er demontert enda, jeg selger den helst komplett.



Du burde kanskje legge den ut for salg en gang til? Har vært borti et par stykker som har nevnt den bilen, dette har stort sett vært offroadere som enten mangler tid eller kunnskap til å bygge bil selv, som Blazer'n din sikkert ville vært ypperlig for. Men jeg trodde den var hugget i småbiter, jeg.

Likevel, det er forskjell på å være interessert i og å faktisk kjøpe, det vet vi jo.