Hoelerns garage
#81
Posted 01 April 2003 - 23:00
Nærmer seg med stormskritt nå..!
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#82
Posted 01 April 2003 - 23:00
Tenkte jeg skulle prøve vogna til hyper .
#83
Posted 02 April 2003 - 23:00
Kanskje jeg må cruise med KingCaben til lørdag og heller sitte på med noen
#84
Posted 03 April 2003 - 23:00
Ekke det bare litt tilvenning da?
I hvert fall litt orginalt
mvh
Glenn
#85
Posted 04 April 2003 - 23:00
Måtte både tenke og kjappe meg på en gang, kappe, vri...snu, forsterke, lage hylser...
Var ikke helt sikker på om rørene skulle tåle fjærtrykket.. brukte sømløst emnesrør !! Når det så var klart på begge sider, var det kun eksosanlegg, bremser og resten igjen.. klokka bel 01:30, resten sto fortsatt igjen.
Satte klokka på vekking 7:23... jeg skulle i skauen å teste samme hvor mye svette det ble,,,
#86
Posted 04 April 2003 - 23:00
Lastet på hengeren kl 12:30, og dro avgårde til Odalen...
Det virket...på første forsøk !!
Middagsavbrudd Kommer med flere flexebilder
#87
Posted 04 April 2003 - 23:00
Det ble en helt annen bil å kjøre i skogen... jomfruturen med ny akslel var bedre enn forventet ... og så virket det slik det skulle attpå til.
#88
Posted 04 April 2003 - 23:00
#89
Posted 06 April 2003 - 23:00
#90
Posted 06 April 2003 - 23:00
Mvh C3
http://www.geocities.../cggh/jeep.html
#91
Posted 06 April 2003 - 23:00
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#92
Posted 06 April 2003 - 23:00
Mye jobb å bygge om en KingCab tror jeg..ikke så lett med aksler om en ikke rett og slett setter på HiLUx drivverk da
Fargekombinasjonen er helt etter egen skalle !! Hadde olivengrønn, men måtte lage de to andre variantene selv med syregrunning og farge.
Sprøyte og papp-plate... så var det gjort.
Er litt for høy i hekken !! Må senkes 2", da er den i vater.
Ellers funker det akkurat som jeg hadde håpet på !!
Endret av - hoelern on 07 apr 2003 21:36:21
#93
Posted 06 April 2003 - 23:00
Vater, er ikke det for snekkere og fliseleggere da ?
Finn deg heller en bittebitteliten oppoverbakke, så er den i vater !
Synes den var grom jeg !
Hvilken årsmodell er det ? Litt vanskelig å se under all camo'en... Men den er sikkert ikke av nyeste modell slik du "herjer" med den. Lurer hva tilsynet hadde sagt om de fikk se den, hadde vel revet seg i hårt til det ikke var noe igjen
Det firkantrøret du fester vinsjen i, er det samme dimmensjon som hengerfestene som man ofte ser ?
Per brukte vel 50x50x5 mm utvendig (45x45 innvendig) men da blir jo 40x40 kanskje litt lite for det innvendige røret ?
Vet du om det er ST52-3 dere bruker eller vanlig NVA/ST37 ?
Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...
#94
Posted 06 April 2003 - 23:00
-88 modell er bilen, tror kansjke den kunne ha blitt godkjent når jeg får den i vater.... ,men det er jo derfor den er kamo.... at den ikke skal på veien. Det har jeg andre biler til... det er bare moro å forbedre gamle halvfabrikat biler de ferdige kommer jo ikke fra USA. Kanskje derfor man får så mye ekstrautstyr som egentlig burde vært standard. KILLKILL
#95
Posted 07 April 2003 - 23:00
Når jeg tenkte på biltilsynet var det alle den mekkinga du har gjort på den, DE er jo ikke vant til sånt noe og de ville kanskje blitt lettere sjokkskadet ?
Fremtiden vil vise om alle sveiser og slikt vil holde, men det virker som at dette kan du, så det holder nok til både hopp og sprett så tusser og troll blir vettskremte...
Jeg regner med at dere måtte reparere og improvisere som bare fy når Anders var i pit-stop med camaroen sin og klokka går...
En annen ting... L300 med ploger har jeg sett noen av, har du noen forslag til litt stivede dempere foran enn originalt, eventuelt andre modifikasjoner ?
Per mente du hadde hadde noe "bedre" enn originalt.
Skulle prøvd å gjøre noe med L300'en og det at den stikker avgårde sideveis når det blåser endel...
Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...
#96
Posted 07 April 2003 - 23:00
Hva skal en som meg svare, som egentlig ikke kan noen ting om dette?
Men seiling? Det kan jeg!
Men du Hoelern? Hva sier kona di til at du er i garasjen hele tiden når du ikke er på jobben? Hva med dine ekteskapelige plikter?`
Eller har du folk til å ta seg av slikt?
Downhill
Ædabædasukkerærta
#97
Posted 07 April 2003 - 23:00
Etter over 10 år på teamet til Anders, vet vi at tilfeldigheter ikke bør forekomme.
Dempere til L300 har vi nok i hylla.... du må gi meg innfestingsdetaljer...pigg.. øye totallengde etc. L300 står ikke i de amerikanske listene mine..forståelig nok. Understell kan skaffes fra Ironman...på bestilling.
Downhill.... hu visste hva hu gikk til for 13 år sia....kan betales med roser en gang i blant og en Jeep til sommeren !!
Garasjen ligger helt inntil huset, er bare å skrike om jeg trenger hjelp til å lufte bremser eller noe slikt !
Endret av - hoelern on 08 apr 2003 11:20:10
#98
Posted 07 April 2003 - 23:00
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#99
Posted 09 April 2003 - 23:00
#100
Posted 09 April 2003 - 23:00
Suburban