Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#81 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 01 April 2003 - 23:00

Flink du er!
Nærmer seg med stormskritt nå..!

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#82 Roger`n

Roger`n

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 394 Innlegg:

Posted 01 April 2003 - 23:00

Ser ut som det blir Odaln til lørdag ?
Tenkte jeg skulle prøve vogna til hyper .

#83 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 02 April 2003 - 23:00

Vi får se... traff på et problem i kveld...pitmanarmen må skiftes..men på Jeepen sitter snekka tydeligvis lengre frem på rammevangen for slik som det er på Blazern nå treffer staget i senter på snekka, og om jeg snur armen til å peke framover.. ja da svinger bilen til feil side.... nå må jeg tenke nå !! .. for jeg kan jo ikke begynne å flytte snekke og tulle..... bygge om stag tror jeg nok.
Kanskje jeg må cruise med KingCaben til lørdag og heller sitte på med noen

#84 SnowKing

SnowKing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 277 Innlegg:

Posted 03 April 2003 - 23:00

Svinger gærne veien?
Ekke det bare litt tilvenning da?
I hvert fall litt orginalt

mvh

Glenn

#85 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 04 April 2003 - 23:00

Etter en del jobbing !!! Styrer det nå riktige veien.... bilder fra i går.



Måtte både tenke og kjappe meg på en gang, kappe, vri...snu, forsterke, lage hylser...





Var ikke helt sikker på om rørene skulle tåle fjærtrykket.. brukte sømløst emnesrør !! Når det så var klart på begge sider, var det kun eksosanlegg, bremser og resten igjen.. klokka bel 01:30, resten sto fortsatt igjen.




Satte klokka på vekking 7:23... jeg skulle i skauen å teste samme hvor mye svette det ble,,,

#86 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 04 April 2003 - 23:00

Klokka ringte.....jeg jobba som en idiot med eksos og bremser ++
Lastet på hengeren kl 12:30, og dro avgårde til Odalen...





Det virket...på første forsøk !!

Middagsavbrudd Kommer med flere flexebilder

#87 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 04 April 2003 - 23:00

Noen flere bilder.... det eneste som står igjen nå er å få senket den bak og skifte dempere. Bakdemperene ble for korte og holdt igjen akselen fra å flexe fullt ut.








Det ble en helt annen bil å kjøre i skogen... jomfruturen med ny akslel var bedre enn forventet ... og så virket det slik det skulle attpå til.

#88 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 04 April 2003 - 23:00

Jøss. Du er en kløpper, Odd Arild! For ikke å si en sveiser.. Det så veldig moro ut, å lage "kosebil" i skauen, ikke sånn versting-verst, men aircondition og gode seter i steden for.. førti tommer dekk. Fikk lyst til å mekke meg noe sånt selv.. men det er jeg jo egentlig i full gang med allerede

#89 Uphill

Uphill

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Har du sperrer ?? Er ikke den bilen litt tung å kjøre med ?? Hvor mye luft har du i hjula når du kjører i skogen og på snø ?? Kan du tenke deg å bygge opp en Nissan KingCab med stiv aksel ?? Er på tide med litt konkuranse til HiLuxene ....stå på !!

#90 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Som offiser og krigsmann i den Kongelige Norske Hær, må jeg få si at jeg liker fargekombinasjonen på bilen....

Mvh C3

http://www.geocities.../cggh/jeep.html

#91 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Jeg synes høyden på bilen ser fin ut jeg, Odd Arild!

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#92 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Ikke sperrer..litt uvant...lett og myk å kjøre...ca 10 pund i dekkene..
Mye jobb å bygge om en KingCab tror jeg..ikke så lett med aksler om en ikke rett og slett setter på HiLUx drivverk da

Fargekombinasjonen er helt etter egen skalle !! Hadde olivengrønn, men måtte lage de to andre variantene selv med syregrunning og farge.
Sprøyte og papp-plate... så var det gjort.

Er litt for høy i hekken !! Må senkes 2", da er den i vater.
Ellers funker det akkurat som jeg hadde håpet på !!

Endret av - hoelern on 07 apr 2003 21:36:21

#93 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

he he he...

Vater, er ikke det for snekkere og fliseleggere da ?

Finn deg heller en bittebitteliten oppoverbakke, så er den i vater !

Synes den var grom jeg !
Hvilken årsmodell er det ? Litt vanskelig å se under all camo'en... Men den er sikkert ikke av nyeste modell slik du "herjer" med den. Lurer hva tilsynet hadde sagt om de fikk se den, hadde vel revet seg i hårt til det ikke var noe igjen

Det firkantrøret du fester vinsjen i, er det samme dimmensjon som hengerfestene som man ofte ser ?
Per brukte vel 50x50x5 mm utvendig (45x45 innvendig) men da blir jo 40x40 kanskje litt lite for det innvendige røret ?
Vet du om det er ST52-3 dere bruker eller vanlig NVA/ST37 ?

Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...

#94 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Har vater, har SMART, har hammer, fliskutter og loddesnor og krittsnor, har også 2"x 2" receiver til vinsj og hengerfestearm med kule, hvis det er stålkvalitet du referer til..... så er det sikkert det !! Tåler det meste !! Det er samme sizen du ser på de fleste amerikanske biler.
-88 modell er bilen, tror kansjke den kunne ha blitt godkjent når jeg får den i vater.... ,men det er jo derfor den er kamo.... at den ikke skal på veien. Det har jeg andre biler til... det er bare moro å forbedre gamle halvfabrikat biler de ferdige kommer jo ikke fra USA. Kanskje derfor man får så mye ekstrautstyr som egentlig burde vært standard. KILLKILL

#95 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

He he he...

Når jeg tenkte på biltilsynet var det alle den mekkinga du har gjort på den, DE er jo ikke vant til sånt noe og de ville kanskje blitt lettere sjokkskadet ?

Fremtiden vil vise om alle sveiser og slikt vil holde, men det virker som at dette kan du, så det holder nok til både hopp og sprett så tusser og troll blir vettskremte...

Jeg regner med at dere måtte reparere og improvisere som bare fy når Anders var i pit-stop med camaroen sin og klokka går...


En annen ting... L300 med ploger har jeg sett noen av, har du noen forslag til litt stivede dempere foran enn originalt, eventuelt andre modifikasjoner ?
Per mente du hadde hadde noe "bedre" enn originalt.
Skulle prøvd å gjøre noe med L300'en og det at den stikker avgårde sideveis når det blåser endel...

Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...

#96 Downhill

Downhill

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

Hvis det blåser mye bør du gå opp mot vind, slenge ut drivanker, heise støtteseil, og vente på godvær.

Hva skal en som meg svare, som egentlig ikke kan noen ting om dette?
Men seiling? Det kan jeg!

Men du Hoelern? Hva sier kona di til at du er i garasjen hele tiden når du ikke er på jobben? Hva med dine ekteskapelige plikter?`

Eller har du folk til å ta seg av slikt?

Downhill

Ædabædasukkerærta

#97 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

Barfot, du har helt rett... ikke for å skryte....men vi har i felleskap stort sett gjort slike ting èn gang...for at det skal holde. Det er så dumt å måtte ta igjen dårlig utført jobb når en ikke har tid til det.
Etter over 10 år på teamet til Anders, vet vi at tilfeldigheter ikke bør forekomme.

Dempere til L300 har vi nok i hylla.... du må gi meg innfestingsdetaljer...pigg.. øye totallengde etc. L300 står ikke i de amerikanske listene mine..forståelig nok. Understell kan skaffes fra Ironman...på bestilling.

Downhill.... hu visste hva hu gikk til for 13 år sia....kan betales med roser en gang i blant og en Jeep til sommeren !!
Garasjen ligger helt inntil huset, er bare å skrike om jeg trenger hjelp til å lufte bremser eller noe slikt !

Endret av - hoelern on 08 apr 2003 11:20:10

#98 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

Hei Dovnhill, kondomeriet har mye fint for å gjøre sånne jobber så det er ikke noe problem!

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#99 Pajero

Pajero

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 425 Innlegg:

Posted 09 April 2003 - 23:00

et spørsmål til deg hoelern. det planet som er på den orange hiluxen din. er det original plan med hjemmebredda skjermer? Hva har du lagd skjermene av, er det glassfiber eller????

#100 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 09 April 2003 - 23:00

Imponerende arbeid du har lakt ned her Odd Arild Stå på !!

Suburban