Gå til innhold



Foto
* * * * - 4 votes

Hoelerns garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
440 replies to this topic

#61 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 25 March 2003 - 00:00

Rakk ikke mye i dag før mørket henta meg inn....



Nå er det ialle fall klart .........

Endret av - hoelern on 31 mar 2003 22:07:30

#62 ray

ray

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 25 March 2003 - 00:00

Det er nok greit med en smule lys der ja

Roar
Konsvinger offroad klubb

#63 skidoo

skidoo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 25 March 2003 - 00:00

Ja nu har du nåk å gjøre noen dager frem over, eller va.
Me litt rust løser å en smule lakk så blir det hjevlig bra.
Det vet æ..

ÅÅÅ gjørme jippi smile.gif

#64 trulz

trulz

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1030 Innlegg:

Posted 23 December 2003 - 00:00

Takk for mailen holer'n!

ikke dum hun dama der.. hehe. får jeg me hu hvis jeg kjøper en winsj?

Marry xmas!

MVH. Trulz.
-----------
Hilux: 35/14.5" hjul, sjakler, 4" hev, 2" boddylift ++
Sjekk: http://www.trulz.com....php?page=hilux

#65 Raymond

Raymond

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 25 March 2003 - 00:00

Hadde jeg hatt halvparten av den arbeidslysten du har Hoel hadde jeg vært lykkelig

-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" i kjelleren, 7" Warnflares i bua og hevesett i butikken
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul

#66 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 25 March 2003 - 00:00

Synes det er bra jobba jeg, drive å holde på ute, er kaldt og rått. I garasjen min skjer det altfor lite for tiden, tatt i betraktning at jeg har fri for tiden. Fikk somla meg til å bytta foraksling i forrige uke. Tok tre kvelder når jeg endelig kom igang. Ble dessuten heftet av et knukket bremserør og mye rust, men det gikk greit. Skal begynne på bakakslinga i morgen, men vet søren ikke om jeg får somla meg til å sette i gang. Må først få ut en skrue som har knukket inni sperra, og for å få ut den må jeg borre og bruke en liten grisepig. Slikt småtteri som i utgangspunktet er ganske kurrant tar laaaang tid. Bare det å finne et borr som passer, kan fort ta laaang tid, også var det å få undersøkt om det ligger noe rester av den gamle skruen nedi klokka eller andre steder inni der, og det kommer også sikkert til å ta lang tid, for ikke snakke om å få djævelskapen opp på hengeren og hive det av på verkstedet hvor jeg skal gjøre selve byttet. Har bestemt meg for at jeg SKAL bytte aksling i morgen, men søren...så var det det å behandle den akslinga da. ER godt på vei, har noe ferrobet-greier liggende i bilen (der ligger det veldig godt), så det spørs om ikke det blir litt etterarbeid etter at djævelskapen er på plass. Får ta det i samma slengen som når jeg skal behandle de stedene hvor tectylen under bilen har løsna (hvis jeg noen gang kommer så langt!).

Tror jeg er verdensmester til å bruke mye tid på å få gjort veldig lite (hvis jeg i det hele tatt får gjort noe).

#67 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Nehehei, jeg er mye flinkere enn deg til det, hehe. Kjøpte bilen min i desember, jeg. Etter tre måneder er det eneste som har skjedd bytte av forfjærer og montert ut motor. Men nå får jeg motor i løpet av uka, så da begynner det forhåpentligvis å skje noe. Det som tar lengst tid er å fundere på hva man skal gjøre, og finne delene man trenger. Og så blir det litt somling og latskap innimellom... noen ganger er det deilig å sitte i soffa'n foran teve'n! (Eller her, for den saks skyld..)

#68 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Joda helt enig, det som tar tid er å sette i gang. Nå er klokka kvart på ett, og jeg har enda ikke fått somla meg ned i garasjen for å sette i gang. Aller først må jeg få tak i et 2mm stålborr. Vet at jeg har liggende minst ti tusen borr i den størrelsen rundt om i garasjen, men når jeg trenger de, kan du banne på at det ikke skal være mulig å finne igjen et eneste borr, så å kaste bort tid på å lete er ikke vits. Nå er jeg nødt til å komme meg ut, og sette i gang, hvis ikke spøker det for den baksperra jeg hadde planer om til treffet i svinndal.

#69 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 23 December 2003 - 00:00

God Jul til alle sammen på forumet.... vi snakkes etter nyttår !

#70 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Junkern, det er vel på tide med en egen garasje snart?

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

Endret av - Per F on 26 mar 2003 18:10:34

#71 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Jeg har helt grei og ganske romslig garasje, men nå gikk byggvarmer'n til bloksberg, og det er vel bare et spørsmål om hvor mange år jeg bruker på å få satt i gang og fiksa den. Dessuten er det en del materialer der som må kappes opp til ved. Bruker garasjen når det er varmer der, men bør få rydda opp skikkelig der. Når det er gjort og jeg får rydda skikkelig der, er det fullt mulig å presse inn to landcruisere der, så det er egentlig det jeg burde gjort nå, men NÅ har jeg fått tak i borr, så nå kan jeg ikke sitte her lenger og somle.

#72 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Nå tenkte jeg her i forumet!!!

Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#73 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Burde kanskje hatt det, selv om garasjen ser ut som et bomberom for tiden. Må få ordna noe kamera-greier først, og det tar tid når man er i millitæret. Reiser på sjøen snart og da blir jeg borte i seks uker, så da burde det vel la seg gjøre å spare sammen noen få kroner så jeg også får meg et kamera etter hvert....

#74 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Hallo.....

Dette er min garage, skjønner ?? Fellesgarasjen er lengre ned på sida.

#75 Hilux

Hilux

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 23 December 2003 - 00:00

Hoppa bare innom en tur for og øsnke deg og dine en Gooooooood jul og Goooooooodt nyttår (raus med o`ene der gitt). Kos dere, snakkes på nyåret

#76 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 29 March 2003 - 00:00

Endelig !!!!!!!!!!!!!!!! Av med driten !!!!!!!!!!!








Ny giv i morgen...nå smakte pilsen fortreffelig

#77 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 30 March 2003 - 00:00

Hvilken frontfanger har du, Smittybuilt ?

Jeg er fremdeles forundret over at det ene lille firkantrøret holder vinsjen fast i alle mulige vinsjeposisjoner...

Har Per F. hermet etter deg, kanskje ??

Hvordan løser du strømtilkoblingene, en sånn stor grå batterikontakt som man bruker på el.trucker ? (selv om den ser rød ut hos deg)
Jeg regner med at fjernstyringen har plugg direkte på vinsjen ?

Er du fornøyd med King Cabben din ?

Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...

#78 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 30 March 2003 - 23:00

Frontfangeren er den 6år gamle velbrukte Smittybiltfangeren som satt på den gule HiLuxen......den tåler både vær, vind, smell og trekk helt ut !!
2" firkanten til vinsjen er et system som har eksistert antakeligvis siden før 2.verdenskrig i USA. Per har egentlig hermet, men det er den greieste løsningen for å flytte vinsjen fram og bak.

Strømtilkoplingene er Warn, men de samme som du refererer til... de grå. Har slike koplinger på vinsj og startkabler både foran og bak.. kan tilogmed skjøte kablene med mellomstykker i 4m lengder.

Ja ..King Caben har kjørt meg til og fra jobb i et års tid nå, summer og går...mot 386.000km, bruker 1,2l bensin på mila og ca 1 liter olje pr 100 mil...helt tørr og fin, men Armstrong muskelservo

#79 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 30 March 2003 - 23:00

Litt flere bilder fra S10/XJ conversion axle project !



Dette minner meg litt om det som skjer i Irak akkurat nå ! Demontering av kjøretøy på den voldsomme måten....








Dette går egentlig lettere enn jeg hadde trodd.. tok det på sparket uten å sjekke bredder og innfestinger. Det viser seg at jeg kan sveise de nedre origialinnfestingene til bærearmene rett inn på ramma, lage nye innfestinger til de øvre. Deretter fant jeg ut at styresnekka er eksakt den samme på S10 og XJ, kun pitmanarmen må skiftes.... Mellomakselen mellom transfer og framaksel er det bare å trekke frem, sette krysset på plass og skru det fast.. samme dia. på kryssene også !!! Panhard/tracklinken som synes med en brakett rett nedenfor ramma passer rett opp....sveiser den eller skrur den fast.
Det artigste er da igjen til slutt.....øvre fester til spiralene. Må lage braketter fra ramma og opp i innerskjermen. Tok med de originale fra innerskjemene på vraket, håper jeg kan bruke dem på et eller annet vis.



Da gikk jeg tom for arbeidslyst i dag

#80 Hoelern

Hoelern

    Veteran

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Posted 01 April 2003 - 23:00

Nå er det snart helg og kjøring i Nord Odal....kan ikke vente, det gjør seg ikke selv !!

Sydde på plass litt fester i kveld.



Festet draglink/panhard stagbraketten også....da er det kun resten igjen.