Hoelerns garage
#21
Posted 16 March 2003 - 00:00
La akslen under fjæra....det ble litt mye heving synes jeg...
Mellomakselen ble ca 7 cm for kort. UniCardan sveis har vi ikke tid til
Endret av - hoelern on 16 mar 2003 20:54:36
#22
Posted 16 March 2003 - 00:00
Blir fint å få Jeepakslen under fronten med spiraler !!
AirCondition virker også !!
#23
Posted 16 March 2003 - 00:00
Deven så høy den blei i rompa
Tøfft.
ÅÅÅ gjørme jippi
#24
Posted 16 March 2003 - 00:00
#25
Posted 16 March 2003 - 00:00
Det ser litt verre ut enn det egentlig er...kameravinklinga er litt tøff
Har kjørt en god del med denne bilen, og den er meget behagelig å kjøre i skogen med, flekser godt og er meget egnet for varme sommerdager. Problemet har egentlig bare vært at det ikke er stiv aksel foran. Det kommer snart.
#26
Posted 16 March 2003 - 00:00
#27
Posted 16 March 2003 - 00:00
FULL SIZE OR NO SIZE
#28
Posted 16 March 2003 - 00:00
Jeg får med spiralene, armene og innfestingene til Chreokee, det kun jobben som står igjen.....men det blir like fint vær neste helg ikke sant
#29
Posted 16 March 2003 - 00:00
FULL SIZE OR NO SIZE
#30
Posted 16 March 2003 - 00:00
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#31
Posted 18 March 2003 - 00:00
ÅÅÅ gjørme jippi
#32
Posted 18 March 2003 - 00:00
#33
Posted 19 March 2003 - 00:00
Ellers var det tøft å legge akslingene under fjærene. Gjør jeg det på kjerra mi, og skjærer ut litt av nedre kant på hjulbuene, får jeg faktisk plass til 44" såler, men da må jeg forlenge akslingene også, så det blir nok ikke gjort de nærmeste årene, kanskje senere. . Hvordan forlenget du din aksling?
#34
Posted 19 March 2003 - 00:00
#35
Posted 19 March 2003 - 00:00
FULL SIZE OR NO SIZE
Endret av - roffy on 19 mar 2003 06:13:05
#36
Posted 19 March 2003 - 00:00
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#37
Posted 19 March 2003 - 00:00
ja det hender vel at mellom akslene blir litt korte ja...
slip-yoken på subben min ble dratt ut ca en tomme når jeg heva bilen 6", den fremre mellomakselen (med fixed yoke) ble litt mer enn en tomme dratt ut i splinen, den er jo kortere så... men jeg tror det går... (til h....) neida, jeg har testa den endel allerede.
Men styringa er en annen sak, ble dårligere sving på bilen etter hevinga m(etter at jeg har justert den i senter så mangler jeg ca 1cm på å treffe stopperene), fjærene løfter 6" mens den nye styrearmen bare er 4" høyere... så jeg tenkte jeg skulle flytte ned styresnekka to tommer
FULL SIZE OR NO SIZE
#38
Posted 19 March 2003 - 00:00
Har alle kamofargene på lager i garasjen nå i ettertid.
Forlenginga av mellomakselen er meget enkel:
1 stk metallsag som skjærer rett
1 stk rør som passer innvendig
1 stk maken mellomaksel eller rør med samme innerdia.
2 vinkeljern til å rette opp akselen før sveis (180 grader overfor hverandre)
1 stk Kemppi sveiseapparat
Vips så var mellomakselen 7 cm lengre.
Dette har jeg gjort utallige ganger, og jeg har spart 800 kroner eller mer hver gang (sveis og avbal. hos UniCardan)
Endret av - hoelern on 19 mar 2003 18:56:04
#39
Posted 19 March 2003 - 00:00
Har du noen bilder av dekket du vrengt så fint på knauserud i
sommer , det burde du i såfall dele med alle andre.
Har du også bilder i fra sideskakka i 3´n på knauserud??
(Der du kjørte bensin tom pga STOR side helling)
Roar
Konsvinger offroad klubb
#40
Posted 19 March 2003 - 00:00