Hoelerns garage
#401
Posted 22 March 2008 - 22:53
Legger ut "how to" i morgen eller en dag det passer.
Nå er det bare resten igjen !
#402
Posted 23 March 2008 - 09:42
Fant hull i ramma mi i går å
Så må finne en god mann som kan kappe ut en bit og sveise litt fint, så det ikke syns
#403
Posted 23 March 2008 - 15:11
Utfra det du skriver har vi kommet akkurat like langt. Jeg også har bare resten igjen..
www.terrengbil.com
#404
Posted 24 March 2008 - 21:23
Det lønner seg å kappe midt i sveisen på røret, er du dyktig til å kappe er det bare å slå av
enden, om det er litt vanskelig - lag et kutt i lengderetning -det hjelper
Røret jeg bruker har riktig innvendig mål og det er bare å banke det forsiktig på plass og sveise.
Edited by Hoelern, 24 March 2008 - 21:28.
#405
Posted 25 March 2008 - 12:06
Hmmm...hvordan forklare dette enkelt for den som ikke er klar over dette..????
Prøvde å lage en ilustrasjon...
Om man ikke er helt nøyaktig med dette vil man ende med kraftig vibrasjon uansett hvor rett og fin man har fått akslingen.
Edited by ZukiJack, 25 March 2008 - 12:07.
#406
Posted 25 March 2008 - 12:22
#407
Posted 13 April 2008 - 21:11
I motorrommet er luftmengdemåler-spjellhus på plass med deler fra Biltema som passet som det skulle.
Jeg lærte også at det er forskjell på rattstammene i disse bilene - etter å ha montert bremsekraftforsterker fra Tacoma, ble det liten plass til leddet på rattstammen rett utenfor torpedoveggen.
Riktig stamme er nå på plass.
Utfordringer med det elektriske - har bibel, så vi får se om det løser seg. Noen løse ender og kontakter uten relèer etc. Har boret og dratt ledningsnettet til hjernen gjennom torpedoveggen - revet frahverandre dashen og lakkerer det samtidig - blått er ikke akkurat skjønt !
Sponset vinsj fra Warn -rett farge til og med. Inn i hylla og venter på lakkering av frontfanger.
Et par andre bilder...
#408
Posted 13 April 2008 - 21:31
#409
Posted 14 April 2008 - 10:41
#410
Posted 14 April 2008 - 14:19
#411
Posted 18 April 2008 - 18:34
It went to hælvete in a very krapp turn med gamlebilen min ja, men det er historie
I militæret går det greit, men har blitt flytta til oslo nå, og det medfører permnekt de første tre ukene..
Skal stå vakt foran slottet jeg vettu, så blir en del trening.. Men jeg er blitt satt til vaktleder og troppslagfører, hvilket medfører at jeg avanserer til korporal om en stund, så blir vel bra etterhvert
#412
Posted 21 June 2008 - 09:22
Bra jeg fikk Toylet`n tilbake ! Den har gjennomgått mye de siste månedene.
Jeg legger ut en billedserie som sier mer enn titusen ord...
Etter å ha fått den tilbake og tømt den for 100 kilo søppel og drit - skiftet bakaksel - satt i ARB bak og vasket den 8 - 10 ganger + karosseri og lakkarbeid er den på siste bildet klar for første runde i trail i Arendal. Som vanlig akkurat klar i tide.
Edited by Hoelern, 21 June 2008 - 17:29.
#413
Posted 21 June 2008 - 09:38
Årets satsing i løypene har vært litt hardere enn med 4Runneren i fjor......
Det går ikke alltid etter planen... eller var det noen plan i det hele tatt tro ???!!!
.. men hva gjør vel en liten velt når all motstand allikevel er knust
Edited by Hoelern, 21 June 2008 - 17:28.
#414
Posted 21 June 2008 - 10:34
Hjem med hevet blikk og krøllet blekk...... 2 uker til Modalen og NC#2 - litt arbeid gjenstår......
Fikk mangler på buret etter NC#1, så Gorm og jeg lagde ny hovedbøyle i hytta.. trangt som F !
Fik tak i de siste 2 skjermene Veng hadde ... støpte nye breddere og klinte på no`maling
Fikk tak i en donorbil fra et huggeri - noen få deler var hele nok til å kunne brukes
Klar for dyst i Modalen !!
Det ble ikke tatt så mange bilder i Modalen - men jeg vant der også.... Ingen andre skader enn en av-vridd mellomaksel...
NC#3 på Herstua 14.juni..... Her mange fine bilder tatt av B.T Nitteberg og Aili
Det ligger mange bilder fra denne konkurransen her:
http://nofear.no/for...=4085#post_4085
Flere actionbilder av Toylet`n
Det ble seier der også.......
Edited by Hoelern, 21 June 2008 - 17:27.
#415
Posted 21 June 2008 - 16:40
Bra du har lagt ut noen "how to do" bilder av det å skjøte på mellomaksler. Men jeg lurer litt her. Når man skjøter hvor mye skal man ha i gjenn på splainsa? Altså hvor mange milimeter bør man ha før den går går i bunnen? Å hva slags rør kvalitet blir brukt, gods tykkelse og innvendig diameter? Litt greit å vite slik att man ikke sprenger transfer.
#416
Posted 21 June 2008 - 16:52
Innerdia 61,5mm - tykkelse = 2mm - sømløst
PS ikke bruk noe annet enn rør som er beregnet til det - eksosrør gjør ikke samme nytta !
#417
Posted 21 June 2008 - 18:07
Litt framgang hjemme hos meg også nå, fått tak i ny motor, tok ut den gamle i dag Med hjelp av litt muskler og en gammel fendt Alt går hvis man prøver hardt nok At den kommer til å være noe som Toylet noen gang, er bare ønsketenkning Kommer iallfall en liten haug med Mk1-deler hit snart, hvis det er noe igjen av originaldeler som du trenger
#418
Posted 21 June 2008 - 20:08
#419
Posted 21 June 2008 - 21:23
#420
Posted 21 June 2008 - 23:34
kjempe artig å følge med:)