Naila's CommandoWagen
#21
Posted 11 September 2011 - 22:11
#22
Posted 12 September 2011 - 11:05
#23
Posted 12 September 2011 - 13:19
#24
Posted 12 September 2011 - 17:46
Hva ble det du brukte av støyisolering, og hvor mye av hver del?
#25
Posted 12 September 2011 - 18:55
Jeg ser du har like mye toe out foran som jeg har Begge fronthjulene peker utover. Er det slik at alle G'er har dette? Hva skal G'ene ha etter boken? Vet at toe out er bra i forhold til svingevillighet, men blir mindre greit å kjøre rett fram med.
Edited by maelling, 12 September 2011 - 18:55.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#26
Posted 12 September 2011 - 20:07
#27
Posted 12 September 2011 - 22:22
Edited by maelling, 12 September 2011 - 22:23.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#28
Posted 12 September 2011 - 22:24
???
Stian Overland 92258329
#29
Posted 12 September 2011 - 22:26
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#30
Posted 12 September 2011 - 22:43
Ja, bare lurte litt på din mening og erfaring om hjulvinkler.
Hadde en meget grundig firehjulskontroll på fagprøven min. Den ble meget godt bestått.
Kan liksom ikke få det til og stemme at en G, eller annen bil kan være brukbar og kjøre med toe out! Dekkslitasje og sporing er vel en selvfølge da?
Tøff vogn som bygges her
Stian Overland 92258329
#31
Posted 12 September 2011 - 22:49
http://www.suite101....rifting-a116379
"Toe In, Toe Out
In addition to the suspension adjustments mentioned, a drift car will have the front and rear toe set differently than a street car. For instance, the front wheels will be set with toe out (the leading edge of the tires sticks out further than that of the trailing edge). This adjustment will make the car turn quickly – something the driver will need to get the car into a corner as fast as possible.
At the rear of the car, the toe will also be set out; again, this will help to get the car into a drift.
"
Edited by maelling, 12 September 2011 - 23:12.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#32
Posted 13 September 2011 - 09:32
Geländewagen skal vel ha en halv millimeter toe in mener jeg å huske? Ikke umulig at jeg tar feil, så hvis noen faktisk vet den rette justeringen må de for all del rette meg
Poenget er uansett at du kan glemme å se det med øyemål hvis det er justert noenlunde riktig.......
#33
Posted 13 September 2011 - 11:31
Geländewagen skal vel ha en halv millimeter toe in mener jeg å huske? Ikke umulig at jeg tar feil, så hvis noen faktisk vet den rette justeringen må de for all del rette meg
Poenget er uansett at du kan glemme å se det med øyemål hvis det er justert noenlunde riktig.......
Skal det ikke være null da, men noen justerer det litt for å bedre selvoppretting og stabilitet?
#34
Posted 13 September 2011 - 13:04
Vel, dekkene jeg har brukt mest de siste 10 årene er borbet'ene, og der har jeg hatt samme gummi på hele tiden og har sikkert kjørt 50 000 km på dem, om ikke mer. De er ikke overdrevet mer slitt foran enn bak, til tross for at jeg ikke har vært smart med å flytte fordekkene bak og bak foran osv. Folk kan jo ta seg en tur ut selv og kikke på bilen sin, og måle avstanden mellom baksiden av dekkene og forsiden av dekkene. Men mulig at bilene og dekkene vi kjører med er mer robust enn andre biler. Ellers er det ikke mye toe out man justerer inn, type -0.1 og slikt som gir gunstig effekt. Det kan være jeg har ekstra toe out pga at mine orginale forfjærer er litt slappere enn det de var da de var nye, med mindre det er noe annet som er rart og at slappe fjærer burde gi toe in slik det er på porsche 944 tror jeg. Husker ikke helt hvilken vei det går på de fleste biler.
Men, nå kaprer vi tråden til Naila her
Edited by maelling, 13 September 2011 - 13:06.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#35
Posted 13 September 2011 - 13:07
Endrer dette seg på noen måte om fjærene er slitt eller ikke?
#36
Posted 13 September 2011 - 13:17
Edited by maelling, 13 September 2011 - 13:28.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#37
Posted 13 September 2011 - 14:45
Om du skal ha 463 skjermer fremme, har jeg meget brede skjermbreddere som kunne passet bra til oppsettet!
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#38
Posted 13 September 2011 - 14:45
Om du skal ha 463 skjermer fremme, har jeg meget brede skjermbreddere som kunne passet bra til oppsettet!
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#39
Posted 13 September 2011 - 14:50
Sunnmøring-forstilling?? Kave til seg alt de kan...
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#40
Posted 13 September 2011 - 15:42
Sunnmøring-forstilling?? Kave til seg alt de kan...
Her er min til sammenligning. Det ser nesten like rart ut Men det funker fint å kjøre med, men kanskje jeg skal spandere på den en hjulstillingskontroll en gang i fremtiden. Mulig det bare er jeg og Naila som har "skjeløyde" G'er
Edited by maelling, 13 September 2011 - 15:45.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)