Gå til innhold



Foto

flexing på patrol 160


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
30 replies to this topic

#1 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

er det noen som vet hvor stor avstanden var mellom akselingen og anslagsgummien på lang patrol 160 86 mod. den gangen denne bilen var ny. nå trur jeg det ikke er stort mer enn halvannnen tomme...

#2 keiber

keiber

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 09 April 2004 - 23:00

Tror ikke det var mange cm fjærvei på de bilene ny, men bladfjærene har et kortere arbeidsområde, så derfor teller hver cm fjærene synker sammen på komforten.

Min 1985 mod patrol har 3 lags bladfjærer framme og har derfor kun en tomme til gjennomslagsputene. En kompis har en 1985 mod med 4 lags bladfjærer, han har vell en 8-10 cm å gå på og dermed komforten i behold. Selv har jeg hørt at patrol først kom med 4 lags bladfjærer i 1987??? De med 6lag framme og 8lag bak finnes og.

Man kan jo kjøpe hevefjærer framme (1500kr+mva per stk) eller forlenge sjaklene selv eventuelt kjøpe nye forlengede til ca 1000kr.
Men det hjelper lite hvis man, som min bil, har fått negativ svai i bladfjærene, dvs at de svaier oppover........altså feil vei!



Offroadhilsen fra Keith B

#3 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 11 April 2004 - 23:00

har vært ute og mtitta nå og det er fire blader fremme og seks bak, men jeg trur ikke det er mye mer enn 2 cm vandring fremme, og da er bilen helt tom!!!, bak er litt vanskelig å si siden begge gjennomslagsputene er borte.... jeg er vel ikke så heldig at jeg har svai i fjørene... de er vel rimlig rette...

#4 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 11 April 2004 - 23:00

so det er snakk om frører på patrolar er det noken som har peiling på om det er samme frammfjørene på en kort benziner
å en lang med,3,3???
er 3 blad på begge å ellers heilt like , men når eg sette 3,3n ned i kortepatrolen so vart det svai oppover-_-fish.gif

#5 keiber

keiber

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 11 April 2004 - 23:00

Det med liten fjæringsvei må jo vær nokka alle sammen slit med som har uombygde patrola.
E d noen som har erfaring med hevesett tel patrol, hvor langt blir det til gjennomslagsputene da?

Offroadhilsen fra Keith B

#6 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 11 April 2004 - 23:00

er det noen som vet om andre enn 4x4 supply i drammen som har komplette hevesett til 86 mod lang patrol som det følger med papirer på så det er mulig å få det godkjent andre steder enn i trondheim
trur det ender opp med nye fjører

#7 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

BG-nor

totto

#8 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

så vidt jeg forstod da jeg prata med en på bg-nor for en stund siden var deres hevesett uten godkjenningspapirer.

#9 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

hvem selger forlenga sjaktler, har ikke tenkt å prove å lage noen selv nei.... da setter jeg meg ikke i bilen igjenn!!!

#10 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 13 April 2004 - 23:00

Reierstan sa:
"så vidt jeg forstod da jeg prata med en på bg-nor for en stund siden var deres hevesett uten godkjenningspapirer"

Da jeg snakket med dem, kalte de 2-tommers hevesett for "erstatningsfjærer" og mente at man ikke trengte papirer for dette.


totto

#11 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 13 April 2004 - 23:00

hvis de går som erstatningsfjerder så er det jo greit. det som er spennede er hva som skjer hvsi man er innblandet i en ulykke og bilen blir tauet inn til BT for sjekk, om de da også ser på fjerdene som erstatningsfjerder???
DEt vet de for håpentlig vis mer om på bg-nor. må prøve å ta en tur dit snart, er nesten flaut bor bare et kvarter unna, og har ikke vært der enda.....

#12 keiber

keiber

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 16 April 2004 - 23:00

Min mening er:
Skjønna ikkje ka alle her på forumet syt om at det må godkjennes og dit og datn, trenge verken TUV eller nån ting.

For det første så vet ikke biltilsynet eller de som utfører EU-kontroller hvor høy en patrol er og for det andre går det jo ikke ann å se forskjell på fjærene om de er orginale/erstatningsfjærer eller hevefjærer.
Og sjakler er det og sånn sett bare å kappe og sveise, SÅ lenge man kan sveise eller får en som kan til å gjøre det.

Så lenge man ikke hever bilen mer en 2-3 tommer så vises det jo ikke, og det biltilsynes ikke vet, har de ikke vondt av.


Offroadhilsen fra Keith B

#13 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 16 April 2004 - 23:00

ja keiber der e det endli en vetig person!!!!!!!!!!!! drit i alle sånne statlige tåpli regelverk:D:D:D

#14 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Noen som har anbefaling på hvor lange sjakler jeg skal lage fram og bak på min lange 88mod 160 3.3?




Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#15 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Tror ikke det er så gunstig å bare hive på lengre sjakler. Sjaklen skal jo helst stå i 45graders vinkel, hvertfall hvis fleksen skal være like god. 1" går vel bra men det hever ikke stort.

Noen som har sett revolversjakler til Patroler, eller veit om noe Jeep stash kan passe?

Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#16 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Helvete også!!! Finnes det ingen enkel måte å stoppe kjærlighetsforholdet mellom dekkene mine og skjermene bak uten at det koster så mye at jeg må selge dekkene og ikke lenger har bruk for det jeg har kjøpt.
Det er vel livet det da....... Eller er det det???

Pokker og så jeg som klamret meg til håpet om at sjakler kunne hjelpe. Men jeg vil jo ha noe som fungerer og som er minst like lite ubehagelig som det er nå også!

SUKK!!! Livet er hardt!



Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#17 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

du får sette på bodylift da, men jeg har fortsatt ikke funnet noen som har bodylift til patrolen. men 4x4 supply i drammen mente at et bodylift sett til en 4 runner passet nesten og tren gte bare litt modifikasjoner, kosta ikkke så gæli mye heller..., men ingen ting er gratis....

#18 nissen

nissen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Kjøp båtruller på biltema,kapp de i ønsket lenge ,sett inn et rør inni med tykt gods så tåler de masse de.Må kanskje forlenge rattstammen og bøye ut litt bremserør.Kommer an på kor høyt man vil ha det.Billig løsning!!

#19 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Er det ikke mer? HMMM

Hva med radiator, tankrør, ledningsnett, giroverføring etc etc?
Hvor mye kan man evnt heve uten å få så mye arbeid.

Vel vel Egentlig er det bare snakk om noen arbeidstimer. Det går.

Jeg vil bare ha best mulig oversikt over hva som trengs før jeg starter på jobben i forhold til hvor mye jeg hever bilen.


Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#20 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Får fundere på et Terranosett kanskje



Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT