Gå til innhold



Foto

flexing på patrol 160


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
30 replies to this topic

#21 Marlin

Marlin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 19 April 2004 - 23:00

Jeg har biltema heving, ikke noe knussel. Leste her inne en eller anna plass at man ikke burde heve mer enn 3" på karosseriet, og man kan jo tenke seg selv hvordan det er å gå på stylter...

#22 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 20 April 2004 - 23:00

Jeg hadde store planer med biltema "bodylift" på min, men etter at karrosiet ikke engang tålte å bli løftet opp med løftebukk så skjønte jeg at nesten samtlige karrosfester måtte rustsveises... rart at karroseriet hang på i det hele tatt. Dersverre tar ting tid og bilen står pent på bukken.

Hvor store dekk er du skal ha på pat33int?

Slik står min for tida...sad.gif




Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#23 totto

totto

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 20 April 2004 - 23:00

En kar på outerlimits laget hevesett sjøl, dreide avstandsstykkene av et nylonemne på 6-7-centimeters tykkelse og passelig lengder. Deretter er det bare å plukke ut boltene, stikke i maskinsjappa og kjøpe tilsvarende lengre bolter. om man så vil bytte ut foringene i samme omgang er fritt valg.
Noen som har erfaring med de bakerste boltene? Min erfaring resulterte i to hull i dørken bake og fjerning av de orginale "blindmutterne" til fordel for bolt og låsemutter. Måtte kappe hodene på de boltene nedenfra med rettsliper og liten kappeskive. Hullene skjules av teppet og teppelistene, så vidt det er.
(De bakerste boltene er skrudd nedenfra og opp i et par muttere montert i en slags holder. De ruster lett fast, og resultatet er at holderen utvider seg og "slipper" mutteren, slik at denne går rundt.)

totto

#24 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 20 April 2004 - 23:00

Mangla fire karoserifester på patrolen da jeg kjøpte den, viste at det varlitt rust, men at det var så ille viste jeg ikke. det syntes ikke heller, pga asfalt platene som var limt på, så når jeg titta unner teppet så alt fint ut.. helt til jeg kom med hammeren da ble det STORE hul... hadde ikke gulv under beina lenger for å si det sånn. (lurete litta da på hvorfor vi har eu- kontroll her i landet. bilen var nettopp kontrolert og godkjent uten mangler....blink.gif)
ER det foresten noen som vet hvor man kan få kjøpt nye foringer utenom på Nissan der kosta de ca 100 kr stykke, og det noen og tyve stykker på bilen....mad.gif

#25 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 21 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Jeg hadde store planer med biltema "bodylift" på min, men etter at karrosiet ikke engang tålte å bli løftet opp med løftebukk så skjønte jeg at nesten samtlige karrosfester måtte rustsveises... rart at karroseriet hang på i det hele tatt. Dersverre tar ting tid og bilen står pent på bukken.

Hvor store dekk er du skal ha på pat33int?

Slik står min for tida...sad.gif




Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045


<i><div align="right">Opprinnelig postet av JEHenden</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Tenkte på med 33*12.5*15 på 10*15 felger.
Er ikke helt sikker. Kanskje jeg bare skal ha de jeg har på også (32*11.5*.15)
.
Jeg er uansett ivrig på å få ting litt opp i været, slik at det kan bli litt plass i skjermene.
Det som hadde vært målet er å få litt mer avstand mellom fjærer og puter, slik at bilen blir litt bedre å kjøre med lass/ henger.
Den ligger jo nesten nedpå putene med litt lass og da blir den så vanvittig spretten av seg på nordtrønderske veier:(
Litt synd siden det er en vannvittig bil å trekke lass med.

Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#26 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 21 April 2004 - 23:00

legge til hjelpefjærer/ luftfjærer

En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...

#27 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 22 April 2004 - 23:00

Hva koster det for sånn nivåregulerig med luft? noe fra amerikanere burde jo funke.


Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#28 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

ca 1500 for paret, uten kompressor, men man trenger jo ikke å justere i fart - bruke slange fra reservehjulet/ fylle luft fra vanlig kompressor

En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...

#29 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Det var jo ikke ille!!! Hvor finner man dette revolusjonerende produkt?

Revers er for feiginger!!

-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT

#30 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Det var en overkommlig pris :-) Lurer også på hvor de har dette.

Med 33" så er vel bodylift påkrevd... 32" kan vel gå med litt trimming.

Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)

Zetor 8045

#31 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 26 April 2004 - 23:00

Airlift Luftfjærer
http://www.mamut.com...ply/subdet7.htm

www.4x4supply.no

87 King Cab 2.5