flexing på patrol 160
#1
Posted 07 April 2004 - 23:00
#2
Posted 09 April 2004 - 23:00
Min 1985 mod patrol har 3 lags bladfjærer framme og har derfor kun en tomme til gjennomslagsputene. En kompis har en 1985 mod med 4 lags bladfjærer, han har vell en 8-10 cm å gå på og dermed komforten i behold. Selv har jeg hørt at patrol først kom med 4 lags bladfjærer i 1987??? De med 6lag framme og 8lag bak finnes og.
Man kan jo kjøpe hevefjærer framme (1500kr+mva per stk) eller forlenge sjaklene selv eventuelt kjøpe nye forlengede til ca 1000kr.
Men det hjelper lite hvis man, som min bil, har fått negativ svai i bladfjærene, dvs at de svaier oppover........altså feil vei!
Offroadhilsen fra Keith B
#3
Posted 11 April 2004 - 23:00
#4
Posted 11 April 2004 - 23:00
å en lang med,3,3???
er 3 blad på begge å ellers heilt like , men når eg sette 3,3n ned i kortepatrolen so vart det svai oppover-_-
#5
Posted 11 April 2004 - 23:00
E d noen som har erfaring med hevesett tel patrol, hvor langt blir det til gjennomslagsputene da?
Offroadhilsen fra Keith B
#6
Posted 11 April 2004 - 23:00
trur det ender opp med nye fjører
#7
Posted 12 April 2004 - 23:00
totto
#8
Posted 12 April 2004 - 23:00
#9
Posted 12 April 2004 - 23:00
#10
Posted 13 April 2004 - 23:00
"så vidt jeg forstod da jeg prata med en på bg-nor for en stund siden var deres hevesett uten godkjenningspapirer"
Da jeg snakket med dem, kalte de 2-tommers hevesett for "erstatningsfjærer" og mente at man ikke trengte papirer for dette.
totto
#11
Posted 13 April 2004 - 23:00
DEt vet de for håpentlig vis mer om på bg-nor. må prøve å ta en tur dit snart, er nesten flaut bor bare et kvarter unna, og har ikke vært der enda.....
#12
Posted 16 April 2004 - 23:00
Skjønna ikkje ka alle her på forumet syt om at det må godkjennes og dit og datn, trenge verken TUV eller nån ting.
For det første så vet ikke biltilsynet eller de som utfører EU-kontroller hvor høy en patrol er og for det andre går det jo ikke ann å se forskjell på fjærene om de er orginale/erstatningsfjærer eller hevefjærer.
Og sjakler er det og sånn sett bare å kappe og sveise, SÅ lenge man kan sveise eller får en som kan til å gjøre det.
Så lenge man ikke hever bilen mer en 2-3 tommer så vises det jo ikke, og det biltilsynes ikke vet, har de ikke vondt av.
Offroadhilsen fra Keith B
#13
Posted 16 April 2004 - 23:00
#14
Posted 18 April 2004 - 23:00
Revers er for feiginger!!
-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
#15
Posted 18 April 2004 - 23:00
Noen som har sett revolversjakler til Patroler, eller veit om noe Jeep stash kan passe?
Nissan Patrol 3,3TD
Lada Niva (2)
Zetor 8045
#16
Posted 19 April 2004 - 23:00
Det er vel livet det da....... Eller er det det???
Pokker og så jeg som klamret meg til håpet om at sjakler kunne hjelpe. Men jeg vil jo ha noe som fungerer og som er minst like lite ubehagelig som det er nå også!
SUKK!!! Livet er hardt!
Revers er for feiginger!!
-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
#17
Posted 19 April 2004 - 23:00
#18
Posted 19 April 2004 - 23:00
#19
Posted 19 April 2004 - 23:00
Hva med radiator, tankrør, ledningsnett, giroverføring etc etc?
Hvor mye kan man evnt heve uten å få så mye arbeid.
Vel vel Egentlig er det bare snakk om noen arbeidstimer. Det går.
Jeg vil bare ha best mulig oversikt over hva som trengs før jeg starter på jobben i forhold til hvor mye jeg hever bilen.
Revers er for feiginger!!
-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT
#20
Posted 19 April 2004 - 23:00
Revers er for feiginger!!
-Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
-KC 720 2.5 D
11*15 m/33*12.5*15 MT