Jons F250
#21
Posted 08 April 2012 - 22:04
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#22
Posted 08 April 2012 - 23:09
tenkte mest på i norge
#23
Posted 10 April 2012 - 19:58
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#24
Posted 19 April 2012 - 21:22
men, har nå fått kjøpt meg en som passer
koster skjorta, men jeg kan kjøre i bar overkropp (eller ikke)
Edited by jon_f250, 19 April 2012 - 21:23.
#25
Posted 19 April 2012 - 21:43
men, fikk tatt ramma forrige helg, og håper og få kanskje satt sammen litt motor i helga (må rense kanaler + div før honing)
men her er resultatet av ramma:
her er ramma pussa ganske greit ned
og 2 minutter etter at jeg var ferdig å grunne, så begynte det å regne!
da var det stress for å få opp en provisorisk løsning, som fungerte ganske greit:
men nå er det tusen reiser å holde det rent rundt ramma skulle en tro!
deilig å se at vannet bare legger seg oppå den nye lakken:
noen som har noen gode tips for hva som kan gjøres med bladfjørene? =)
Edited by jon_f250, 19 April 2012 - 21:43.
#26
Posted 25 April 2012 - 20:41
#27
Posted 19 May 2012 - 21:05
men her er noen oppdateringer:
har her fått kjøpt inn litt deler
lista:
pakningssett til hele motoren
nye dempere forran
rammalager
rådelager
16 nye ventiler
øvre og nedre bærekuler framme
indre endeledd høyre og venstre
nye justeringsledd til styringa
nye støtstenger
bremseslanger forran
foringer til bladfjørene forran (venter på 2 til, og nye shackler)
fødepumpe
2 sett toppbolter
returslangesett
og til høyre er det et konverteringssett for AC anlegget, for R-134a gass =)
har også begynt å se litt på framakselen, da denne bør på plass ganske snart, for jeg står inntil en husvegg som snart skal rives
har fått plukket den fra hverandre, og pussa ned den minste delen og lakka opp den igjen =)
blir litt for dumt å sette tilbake rustne ting igjen når alt er så nedplukka
plukka av den lydisoleringa på torpedoveggen og pussa ned litt der nødvendig bak, vaska og lagt på et lite lag med svart lakk
Satte alle stempla oppi et lite bad med biltemas "oljesanerer"
dette løste opp soten på stemplene ganske greit, stod over et døgn, med litt pussing med tannbørste inni mellom
når de hadde stått lenge nok, tok jeg sandblåsepistolen nedi varmtvann og blåste de rene... fungerte utmerket!
stempla ble gullende rene, smørte opp kryssbolter på med nye ringer og tilbake der de høyrer hjemme i sylinderen =)
#28
Posted 22 May 2012 - 07:28
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#29
Posted 24 May 2012 - 19:50
litt enklere å holde et øye med hva som skjer med motor osv når det er rent!
og ikke minst mulighet for å holde det rent (flater som er enkle å vaske)
mange år gammelt oljesøl som har brent seg fast gjennom tidene regnes ikke som flater som er enkle å vaske
og da har man jo ikke mulighet til å finne nye problemer som kanskje måtte oppstå
skal snart komme med litt fler oppdateringer =)
har fått lakka ferdig forran hytta nå, også har jeg slengt på litt asfaltmatter, for lydisolering
neste er å få tak i foringene til shacklene, borre opp et hull eller to til ledningsgjennomføringer også er det på med akselen igjen! =)
#30
Posted 24 July 2012 - 21:09
men pga flytting, jobb og diverse, har det blitt litt for lite.
men her skal det komme litt nye bilder i alle fall =)
her er bare blåst fort over med sandblåsepistolen i biltemas sandblåsekabinett (ikke den medfølgende pistolen da selvfølgelig)
her er ene spindelen før sandblåsing (gått grovt over med stålbørste bare, så var værre)
shacklene har også fått seg en liten syrevask, og nytt lag med lakk, pressa i nye foringer på begge shacklene (242kr levert på døra fra rockauto.com... fader ikke værst, 5 dagers leveringstid)
bladfjørene forran har også fått seg nye foringer både forran og bak =) så her skal det bli deilig forstilling.
nye bærekuler oppe og nede på begge sider er en selvfølge (selvom 3 av 4 hadde under 1 års brukstid)
har fått satt på litt av forstillingen igjen, og gått litt over diverse deler og gitt de er lite strøk med lakk først.
ser det litt mer ryddig og pent ut en tidligere nedsausa skrapmetall =)
har også fått satt i alle stempla i motor'n med tilhørende ny stempelringer, ny oljepumpe er i eske, klart til montering, alle løftere er på plass. kammen er tredd i, alle nye lager (ikke kam) er lagt inn med monteringsolje/fett
har ikke bilde av dette dessverre =/
neste på agendaen er å få lagt på et lite lag lakk på de rustne akslene, på med hubber, knote med låsemutter og på med styringa så kan rulle på hjula snart
Edited by jon_f250, 26 July 2012 - 20:44.
#31
Posted 25 July 2012 - 20:49
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#32
Posted 25 July 2012 - 21:10
det er nok litt sånn "bra langt i fra, men langt i fra bra"
men det ser hundre reiser bedre ut enn før og det blir lettere og holde rent
#33
Posted 10 August 2012 - 21:28
akslene, begge ledda fått seg et lite lag med lakk og nye kryss:
hubbene og skivene satt sammen igjen (må jo presse/slå inn hjulboltene gjennom skivene og inn i hubbene) også spandert på nye låsehubber, så blir'e strøkent å koble ut og inn firehjulsdrift til vintern, eller i et gjørmehøl
der var styresnekka på plass
før hubbene var på plass, men et litt mer oversiktlig bilde.
kaliperene er lakkerte, og trenger et lite strøk til før de blir monterte, så er det bare slange-braketten igjen på disse, så kan jeg lage bremserøra ferdig =)
når kaliperene har herda kan jeg få satt på hjula også, det blir stas
#34
Posted 11 August 2012 - 20:29
det høres litt positivt ut å si det sånn, men faktum er jo at det er kun det den er, bare på hjula, ikke driftsklar
slenger ved et par bilder fra dagens arbeid:
Nye kalipere som har fått seg et strøk med lakk og nye bremseslanger:
resultatet på begge sider:
og når jeg ser det forfra, så kan det se ut som jeg har satt camber-"koppen" feil vei (snu 180 grader for å dra inn hjula på toppen)
men det kan også være at den bare ikke har pressa opp forstillinga nok uten motor++++ det mangler sikkert 7-800 kg forran der =)
#35
Posted 08 September 2012 - 20:59
til og med fått laga en liten snurr på dem! =)
#36
Posted 09 September 2012 - 08:07
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#37
Posted 09 September 2012 - 15:24
#38
Posted 06 October 2012 - 20:30
Edited by jon_f250, 06 October 2012 - 20:31.
#39
Posted 08 December 2012 - 20:45
Da jeg sendte bort toppene mine til litt maskinering fikk jeg de fort tilbake fordi de var sprekte begge to i ventilsete og utover =/
etter lite prosjekt på å få tak i nye fikk jeg til slutt kjøpt meg et par brukte som jeg fikk tilbake for noen uker siden
Nye K-line styringer og setene er "fresa til" og toppene er planet!
Satte i nye Dowel Pins når jeg fikk pussa dem ned og lakkert de.
Når jeg var ferdig med begge toppene og skulle sette sammen igjen la jeg merke til at den ene ventiltetningen var ødelagt så mangler derfor tetning til en ventil =/
prøver å finne en tetning til ellers må jeg nok bestille i US =/
nye tetninger i toppen, nye ventilfjører, nye slangestusser og alle sensorer skal byttes ut =)
Har også fått satt på Termostathuset med ny termostat og den andre kjølevannsrøret over oljekjøleren.
Har også skrekkelig lyst på Defa Smart-Start pakke =D
#40
Posted 08 December 2012 - 22:56