Kirnehs Eltohundre
MEAN MEAN MITSUBISHI MACHINE!
Her er doningen min! (24/5-14)
Bilen heter Elto og er født i Thailand på Laemchabang fabrikken. Elto er en Mitsubishi L200 GLS fra 1997 (K74) som drives av en 2.5 liter Turbo Diesel Intercooler (4D56). Skulle egentlig bare fikse den opp litt og selge den for fattern, men ble heller å beholde den selv. Eneste som har blitt gjort siden han kjøpte bilen i april 2012 er å etterfylle olje og bytta dieselfilter i november. Han kjøpte også nye AT dekk i riktig størrelse. Eneste som stod under beskrivelse i annonsen når han kjøpte den var "Ny registerreim", og da hadde bilen rulla 319 000 km. Nå har den gått 337 122 km så på tide med litt service. Modifiseringer bilen hadde ved overtakelse var to ekstralys i tryne og veltebøyle med fire arbeidslys. Ellers er bilen orginal etter hva jeg kan se. Noe av det første jeg gjorde var å hive ut setetrekkene i bilen og festa ekstralysene ordentlig. De hang egentlig bare i en selvborrende skrue.
Bilde uttafor kebabsjappa på vei hjem fra henting. (29/11-12)
Nokian Hakkapeliitta SUV 5, piggdekk (235/75 R 15 105 T) på 7.5x15 Rust Spoke sitter på bilen. (Disse felgene er solgt sammen med 16" Nissan stålfelgene). Bridgestone Dueler A/T (31x10.50R15 LT) på 7x15 American Racing AR62 Outlaw II felger ligger på planet sammen med noen Nissan felger i 16" som ikke passer på navet.
Dokumentasjon som fulgte med bilen
- Vognkort (standard dekkdimensjon er 31X10.50 R 15LT)
- "TÜV-License" på original planbøyle med gitter
- Kvittering på forrige "EØS kontroll" utført 27.01.2011
Mods
- Flyttet reservehjulet fra under bilen til planet
- Hurtigkabelsko på batteripoler
- Oljeånding med catchtank (fjernet igjen etter PKK mangel)
- Montert turbotrykksmåler
- Flyttet torsjonsstavene to hakk og strammet opp
- Øvre bærekuler flyttet til undersiden av øvre bærebruer for å få skrudd litt høyere på torsjon
- 32" Mud Terrain dekk på 10x15 stålfelger
- Fjernet lyktespylere
- Fjernet isolasjon på torpedo og under panser
- Fjernet bremseskjold
- Fjernet stigbrett
- Fjernet skvettlapper
- Fjernet stab. stag foran
- Snudd og hevet hengerfeste
- Koblet vekk Airbag
- Motor: orginal 4D56T (2.5TD)
- Girkasse: orginal V5MT1 (manuell 5-trinns)
- Aksler: 4.875 giring med LSD bak
Modell kode forklaring (K74TGJENXFL6)
1 | Vehicle line | K | L200 |
2 | Drive system | 7 | 4WD |
3 | Engine type | 4 | 2,477 ml Diesel engine |
4 | Group | T | Truck |
5 | Vehicle wide, Cargo bed | G | Wide fender, with cargo bed |
6 | Cabin shape | J | Double cab |
7 | Rear body shape | E | Smooth surface and low floor |
8 | Transmission type | N | 5-speed manual transmission (Floor shift) |
9 | Vehicle grade | X | GLS |
10 | Specified engine feature | F | I/C T/C |
11 | Steering wheel location | L | Left hand |
12 | Destination | 6 | For Europe |
Oppdateringer kommer plutselig!
Edited by Kirneh, 27 March 2015 - 12:32.