Fikk endelig radiatorkrana fra Motor Forum. Bestilling min hadde blitt borte så ble lang bestillingstid. Tipper limet jeg brukte for å lime den gamle krana ikke var noe glad i varme for den knakk selfølgelig igjen når jeg skulle bytte. Tok ut radiatoren igjen for å få ut plastdelene. Tenkte at det passa bra å inspisere regreima bare for å være sikker på at det så bra ut, pluss at jeg hadde mistanke om at simmeringen på veiva lakk.
Det så
ikke så bra ut...
Med den tilstanden der følte jeg det på tide med litt nye deler. Demonterte mesteparten foran der, og bestilte deler. Jeg var sløv og roterte ikke drevene til merkene før jeg demonterte den gamle reima, så var litt usikker på åssen det skulle gå, men alle drevene har merking så tror det gikk bra.
Etter en "liten" vask med diesel og oppvaskbørste...
Jeg tar meg god tid når jeg skrur. Passer på å ta bilder av ting det kan bli usikkerthet av og vasker alle deler før jeg monterer. Da reimene (det er to) var montert roterte jeg motoren et par ganger rundt og kjekket at merkene på drevene fortsatt stemte.
Delene jeg kjøpte fra Milner Off RoadEngine Cam / Timing Belt & Tensioner KitEngine Crankshaft Seal Front (fordi den lakk og den er så lett å bytte når man først har det fra hverandre)
2 stk
Engine Fan / Alternator Belt (fordi de er så billige og den skreik)
Engine Pas Belt (samme grunn som over)
Engine Crank Gear Balance Lower Flange Plate (fordi den jeg hadde var herja)
Engine Plastic Cover Lower Cam (var sprukene og herja)
Engine Plastic Cover Upper Cam (samme som over)
Radiator Hose Bottom (fordi det var noe motorvarmer greier der jeg ikke trenger)
Engine Oil Filler Cap (fordi den jeg hadde lakk litt)
Spanderte på noen nye skruer til dekselet over regreima også fordi det manglet flere og de som var der hadde sett bedre dager. Kjøpte skruer i løsvekt på
Swedol Drammen, akkurat som en godteri-butikk.
Brukte verkstedmanualen for litt veiledning underveis.
VERKSTADSMANUALER / TEKNISK INFORMATION / SERVICESCHEMAN ETCHøres ut som alt gikk bra. (filmsnutt)
Bilen hadde rulla 337872km ved bytte.
Edited by Kirneh, 24 March 2017 - 11:23.