Da har jeg endelig fått i gang Elto igjen.
Handla Kina-topp, pakningsett og oljefilter fra Milner Off Road.
Fikk vaska vekk en del griseri rundt motoren når toppen først var ute. La merke til runde ventil merker på alle sylinderne, så motoren har nok vært ute i hardt vær før.
Siden jeg handlet en Kina-topp tittet jeg nøye over den, og fjernet alle grader og spon jeg måtte finne. Ble en del filing på noen av hullene, men sånn er det med billig-varer. Det krever litt mere jobb enn med orginal deler. Justerte også ventilene etter beste evne.
Rundt hull i Kina…
Tok å modifisere innsuget litt. Fjernet sikkerhetsventilen fra innsuget og erstattet det med overgang til kuleventil og videre til turbotrykksmåler. Sikkerhetsventilen satt godt, så måtte borre og banke litt for å få den ut. Ser ut som dirringa ble borte når jeg strupa trykket til målern litt.
Blir til at jeg fikser litt ting og tang når jeg først driver å surrer rundt bilen. Dukker stadig opp ting som trenger oppmerksomhet.
Bytta selfølgelig olje og oljefilter før jeg fyra opp bilen første gang. Motoren fungerte veldig bra på testturen, men bilen har nok stått litt lenge nå for høyre bremsekalipper foran ligger på.
Har også fjernet ekstralysa da jeg allerede hadde fjernet kablinga for en tid tilbake. Kablene så ut som de var koblet av Kaptein Kabel Satan med lampettledninger, uisolerte kabelsko, manglende sikring og uten bryter. Det så ut som Stevie Wonder hadde hjulpet til med å trekke kablene.
(Bilen har rulla 337991 km - 24/7-13)
Edited by Kirneh, 25 July 2013 - 07:08.