Nå har jeg klart å få tidligere eier til å innrømme at hn viste om dette, men ingenting ble fortalt til meg når jeg kjøpte dette:(
Hva må jeg passe på ved kjøp av Pajero gen4?
Started by
ayapaya
, Mar 01 2013 11:57
25 replies to this topic
Posted 14 July 2013 - 08:59
Posted 14 July 2013 - 09:18
Man plikter strengt tatt til å informere om feil og mangler man vet om ved salg av bruktbil. Selv har jeg aldri "reklamert" på noen bruktbiler, men man har rettigheter når det gjelder sånne åpenbare feil og mangler. Problemet er jo gjerne at det er vanskelig å bevise at tidligere eier visste om dette. Nå er jo ikke dette umulig å reparere, men surt å sitte med regninga fordi forrige eier var en "luring".
Det går ann å heve kjøpet, men jeg ser for meg at det er mere styr og stress enn å bare fikse feilen. Vet ikke helt åssen den prosessen er heller.
Det går ann å heve kjøpet, men jeg ser for meg at det er mere styr og stress enn å bare fikse feilen. Vet ikke helt åssen den prosessen er heller.
Posted 14 July 2013 - 09:44
http://www.forbruker...privat--1128867
Men er det en oppegående selger kan dere komme til en fornuftig enighet utenom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men er det en oppegående selger kan dere komme til en fornuftig enighet utenom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
Posted 14 July 2013 - 10:32
Når tidligere eier innrømmer at han viste om at det var sprekk der å ikke sa ifra til meg så er det åpenbart forrige eier som skal betale dette, evt å ta tilbake bilen, for dette er en skade som har vært lenge ifølge rustdannelsen i sprekken. Skal ha takst på dette så får vi se hva som skjer, for hvem vil vel ha en bil men knekte a-stolper som er sveist, er en grunn til at det er knekt.
Posted 14 July 2013 - 18:53
Jeg er helt enig. Dette er noe som forrige eier skal betale.
Edit: Er den kjøpt hos forhandler eller privat?
Edited by Stian216, 14 July 2013 - 18:56.
Posted 14 July 2013 - 19:30
Privat, byttehandel med bil og cash