Har en Tahoe 2003mod som jeg ønsker bedre lys enn originalt.
Hadde tidligere uoriginale frontlykter med xenon og angeleye og 4x parklys. Utfordringen da var at nærlyspære lyste svakt til og begynne med etter nedblending. Hadde en løsning med og få nærlys til å ikke slokke når fjernlys er på. Som jeg ikke har rukket utføre, da jeg nå skal vise bilen til nedklassing til B. Og må inn til BT med "alt" originalt for at det skal gå igjennom.
Tusenmeterne er av xenon 50watt og lyser en laaaang stråle (spotbeam), for min del skal jeg ha mer spredning i ekstralys (eurobeam).
Se bilder av uoriginale frontlykter, vurderer og selge de:
- Har forsøkt med lysforsterker fra Biltema med på andre biler med Halogen og det fungere bra. Er dette en god løsning for Tahoe?
- Hvor stor wattstyrke har dere, kan anbefale? Tenker på plastikkglass og reflektorer, hvor mye som tåles..?
- Hva med kurvelys, står 30w i mine nye lykter, stod 35 w i de gamle. Her er vel også en utfordring: vann og issprut, før glasset sprekker.
Har dere forslag.
Usikker på om jeg skjønnerhelt hva du mener... Men prøver like vel
Du har DEPO lamper, ser jeg. De har veldig gode projektorer til den prisen. Behold de!
Hvis du må vise bilen, så setter du bare halogenpærer i de eksisterende lampene dine. Både fjern/nær. Så kan du sette tilbake HID pærene når du er ferdig. Tusenmeterne dine er det vel ikke noe i veien med mtp biltilsyn?
Det du har, DEPO, er det beste du kan oppdrive mtp lys. De har en svært god projektor (til den prisen) med god spredning, og en veldig bra cut-off. Som kanskje er det viktigste mtp HID.
Ang at nærlyset slokker når du går på fjern, dette er et problem med HID og billigere pærer, de tenner ikke momentant, og du opplever en "black out" i noen lange sekunder før full tenning på nærlyspæra.
-dette løser du enkelt ved enten et relé eller med diode-metoden. Begge disse er enkle og fort gjort. Da har du nærlys på konstant.
Min personlige mening er at du ikke burde bytte lamper.
Skal se om jeg kan legge ut lenkene til å koble nær/fjern sammen.
Eller du kan google "tahoe lights 4 on hi"