Gå til innhold



Foto

Bedre frontlykter 2002 tahoe?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
95 replies to this topic

#41 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 12 January 2017 - 20:13

Det er ikke alltid masse lys 0-40 meter foran bilen er det beste. Tenker det er noe som heter egenblending.

 

Noe av det dummeste jeg vet er på mange nyere biler er det xenon på nærlys med voldsom styrke, og elendige fjernlys med halogen. Enste forskjellen på fjernlys kontra nærlys er en liten gul-aktig halvmåne av lys foran cut-off linja. 

 

Jeg kjører med original halogen på nælysene og har 6000K HID 55W i fjernlysene, og er fornøyd med det.

 

 

Min mening da....


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#42 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 14 January 2017 - 16:05

 

Jeg er helt enig, til den prisen bør de være ekstremt bra.

 

Jeg er derimot ikke helt sikker på at jeg er enig med deg i at man maks kan ha 35W HID i nærlys.

Med 35 W HID i mine DEPO reflektorer så lyser disse opp mye mindre veibane enn kona sin Merce med linselys/halogenpære.

Kan heller ikke se at det er noe strølys å snakke om, men dersom det kommer mye skitt på lampene har ihvertfall jeg stoppet ofte og vasket dem.

 

Vurderer sterkt å kjøpe 55W/5000k  og prøve dette på DEPO reflektorene.

Det gamle settet mitt er uansett defekt....

 

Bare min personlige mening.

Vi har jo ikke automatisk nivåregulering, så noe blending av andre bilister blir det.

Selvfølgelig mye mindre enn de som ikke bruker linselampe, men likevel.

Derfor tenker jeg at 35W holder.

 

Også er det egenblending, som ble nevnt her.

Men for all del, kan hende jeg tar feil :)


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#43 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 18 January 2017 - 14:01

Kikker litt på auxbeam, noen som vet noe om de forskjellige? De har ikke en stor boks og masse ledninger ser jg! Kun en liten en på pæreledningen👍

#44 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 22 January 2017 - 12:43

Jg kjøpte dette dyre HB4 LED kittet til ekstralys og nå har jg myyyyye bedre lys, sinsykt mye bedre faktisk!! Har litt vanskelighet med å stille de best inn men får det vel til ettervert!!
Jg er fornøyd selv om det kanskje var dyrere enn andre!

#45 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 22 January 2017 - 17:38

Jeg byttet ut halogenpærene med 40W led pærer som er designet for å bruke som hovedlys/nærlys, disse har riktig skjerming slik at du unngår strølys, resultatet var en "orkan" i forbedring.

En ting dere må huske på og det er at bilen har korrekt justerte lys, hvis ikke så er helv👹👹👹 løs. Jeg tok i tillegg og justerte ned ett hakk på høydejusterings bryteren i bilen, og bank i bordet,, jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på dette oppsettet, funker perfekt.

Det må fjernes litt av en plastkant bak disse led pærene pga de bygger litt ut bak, men dette er fort gjort.

40W er rikelig lysstyrke, ingen grunn til å gå høyere. (Husk på Ebay så står det som regel 80W men det gjelder 2 pærer tilsammen ,ikke en.). Bildet under viser omtrent hvordan de ser ut.

Attached Thumbnails

  • IMG_0117.JPG
  • IMG_0118.JPG

Edited by wellcraft, 22 January 2017 - 17:45.


#46 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 23 January 2017 - 11:15

Jeg byttet ut halogenpærene med 40W led pærer som er designet for å bruke som hovedlys/nærlys, disse har riktig skjerming slik at du unngår strølys, resultatet var en "orkan" i forbedring.

En ting dere må huske på og det er at bilen har korrekt justerte lys, hvis ikke så er helv løs. Jeg tok i tillegg og justerte ned ett hakk på høydejusterings bryteren i bilen, og bank i bordet,, jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på dette oppsettet, funker perfekt.

Det må fjernes litt av en plastkant bak disse led pærene pga de bygger litt ut bak, men dette er fort gjort.

40W er rikelig lysstyrke, ingen grunn til å gå høyere. (Husk på Ebay så står det som regel 80W men det gjelder 2 pærer tilsammen ,ikke en.). Bildet under viser omtrent hvordan de ser ut.

 

Bruker du projector reflektorer ala DEPO eller har du standard originale reflektorer ?



#47 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 23 January 2017 - 12:07

Standard E merket reflektor, uten linse.

#48 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 24 January 2017 - 15:01

Jg kjøpte dette dyre HB4 LED kittet til ekstralys og nå har jg myyyyye bedre lys, sinsykt mye bedre faktisk!! Har litt vanskelighet med å stille de best inn men får det vel til ettervert!!
Jg er fornøyd selv om det kanskje var dyrere enn andre!

 

Hva slags kit kjøpte du ?



#49 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 24 January 2017 - 15:37

 
Hva slags kit kjøpte du ?


Dette
https://www.ekstraly...t=12001-31-1235

#50 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 24 January 2017 - 18:13

Som nevnt tidligere i denne tråden så vil jeg fraråde bruk av xenon kit i ordinære reflektorer, det blir for mye lys, du generer alle møtende biler. Led pærer går når wattstyrken er sånn ca 30-40 W, og de må være designet for bruk som nærlys/hovedlys med riktig avskjerming.

#51 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 24 January 2017 - 19:18

Jeg byttet ut halogenpærene med 40W led pærer som er designet for å bruke som hovedlys/nærlys, disse har riktig skjerming slik at du unngår strølys, resultatet var en "orkan" i forbedring.

En ting dere må huske på og det er at bilen har korrekt justerte lys, hvis ikke så er helv løs. Jeg tok i tillegg og justerte ned ett hakk på høydejusterings bryteren i bilen, og bank i bordet,, jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på dette oppsettet, funker perfekt.

Det må fjernes litt av en plastkant bak disse led pærene pga de bygger litt ut bak, men dette er fort gjort.

40W er rikelig lysstyrke, ingen grunn til å gå høyere. (Husk på Ebay så står det som regel 80W men det gjelder 2 pærer tilsammen ,ikke en.). Bildet under viser omtrent hvordan de ser ut.

 

Har du en URL til pærene eller? Det er vel en skog å velge i der ute :)

 

Snakker vi dissa kanskje? https://www.amazon.c...m/dp/B00VNBEJ1G


Edited by valemon, 24 January 2017 - 19:30.


#52 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 24 January 2017 - 20:47

http://www.ebay.com/...4-/331922323283


Her er dei jeg kjøpte, men ser at prisen har skutt i været, da jeg kjøpte så kostet dei ca 400 for ett par.
Men det er jo bare å finne noe tilsvarende som matcher.
Og husk på at sokkelen på pæren skal være HB4 eller 9006, dette er den som skal passe på nær/hovedlys på orginale reflektorer.

Edited by wellcraft, 24 January 2017 - 20:58.


#53 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 25 January 2017 - 08:11

https://bygghobby.no...kede-led-paerer

Skal prøve ut disse

#54 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 25 January 2017 - 10:12

 

Dette er jo xenon ?  syns du sa du kjøpte LED....



#55 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 26 January 2017 - 21:53

 
Dette er jo xenon ?  syns du sa du kjøpte LED....

Ja skrev vist feil der😎

#56 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 26 January 2017 - 22:01

Bittegrann Off topic men jg lurte på å bytte ut ekstralysa i bøylen på min Tahoe! Noen som vet noe om hva som er best av LED bar eller xenon/LED lykter? Det vil muligens se litt rart ut med kun en bar inni bøylen??

#57 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 26 January 2017 - 22:24

 

Har også sett på disse.....gi oss tilbakemelding på hvordan resultatet ble.....



#58 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 27 January 2017 - 07:51

Det skal bli!

#59 Hilux91td

Hilux91td

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 30 January 2017 - 11:59

Bittegrann Off topic men jg lurte på å bytte ut ekstralysa i bøylen på min Tahoe! Noen som vet noe om hva som er best av LED bar eller xenon/LED lykter? Det vil muligens se litt rart ut med kun en bar inni bøylen??



Ledbar i bøylen er i mine øyne det fineste og se til 😊
Skal selv skaffe bullbar å led nå

#60 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 30 January 2017 - 12:02

http://www.ebay.com/...4-/331922323283


Her er dei jeg kjøpte, men ser at prisen har skutt i været, da jeg kjøpte så kostet dei ca 400 for ett par.
Men det er jo bare å finne noe tilsvarende som matcher.
Og husk på at sokkelen på pæren skal være HB4 eller 9006, dette er den som skal passe på nær/hovedlys på orginale reflektorer.

 

Har bestilt og skal teste disse :) Takk for tips!