Kjetil's LJ70 VX uteplass
#21
Posted 02 August 2004 - 23:00
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#22
Posted 02 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
så kommer spørsmålet: tror dere det er mulig å få eu-godkjent bilen med fleksibel eksos??
Opprinnelig postet av kholand[/i]
Spurte biltilsynet her i byen om jeg ville få godkjent en Willys med fleksibel slange av eksos. Fikk til svar at så lenge det var tett funka det bra det. Men vanskelig å få tett da...
thaugen
#23
Posted 02 August 2004 - 23:00
EU kontrollen er jo i utgangspunktet en sikkerhetskontroll og derfor skulle ikke dette ha noe å si, men som du sikkert vet er dette noe enkelte verksteder har dratt noe langt. Så lenge det ikke det bråker hemningsløst (Som det ikke gjør hvis du har 2.5" og det kan være at de reagerer på sidepipen din, den stikker frem i fartsretningen på bilen)
Godt å se at du har fått i gang kjerra igjen, syns den fortsatt er skikkelig fin:P:P:P
#24
Posted 01 August 2004 - 23:00
så kommer spørsmålet: tror dere det er mulig å få eu-godkjent bilen med fleksibel eksos??
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#25
Posted 31 July 2004 - 23:00
men har du noe peiling på oljetrykk da??
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#26
Posted 30 July 2004 - 23:00
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#27
Posted 30 July 2004 - 23:00
Mvh
Stian F
_________________________________________
"TRYING IS THE FIRST STEP TOWARDS FAILURE"
Homer Simpson
_________________________________________
#28
Posted 30 July 2004 - 23:00
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#29
Posted 30 July 2004 - 23:00
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#30
Posted 29 July 2004 - 23:00
MEN hvorfor er oljetrykket så lavt??! kommer opp til den første streken kun ed høyt turtall!!
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#31
Posted 27 July 2004 - 23:00
fant ut det med de 3 ledningene.. det var til startsperre (egentlig litt merkelig det der. han jeg kjøpte motoren av sa at det var en 92 modell. men startsperre kom ikke på de motorene før i 96 sa de på toyota) uansett.. startsperra var en svart boks på baksiden av dieselpumpa. fant ut at eneste måten å fikse det på var å slå startsperre-boksen i tusen knas. noe som selvfølgelig var et helvete. driten var jo forsterka i hue og rævva.. når den var borte kom magnetbryteren fram.. var bare å koble ledningen fra den på +(tenning)
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#32
Posted 26 July 2004 - 23:00
Kopi av melding:
tenkte det ja.. men må nok bruke den originale downpipen. der flensen mot turboen sitter. kapper røret i to, vrir 180 grader og sveiser.. må bruke downpipen fra den nye motoren, men på 4-runneren den satt i så gikk eksosen ned på innsiden av ramma. på min går den på utsiden, derfor må det tilpasses litt.
Vil virkningen av større eksos bli totalt borte når jeg må bruke den originale downpipen??
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
Opprinnelig postet av kholand
Jeg kappet den orginale biten akkurat der hvor den vibrasjonsdemperen sitter (trekksplilllignende greie). Kappet den med vinkelsliper så nært som mulig, og da løsnet også noe inn i der slik at jeg fikk ut et ganske tynt rør som var inni. Vet ikke om det har noe å si, men i hvertfall gikk det fint å helsveise rundt 2,5" rør går akkurat kan i kant med den flensen. JEg synes det ble ganske stor forskjell faktisk, det orginale anlegget er altfor tynt.
#33
Posted 26 July 2004 - 23:00
tre nye problemer i kveld:
1 - Klarte på ufattelig,tåpelig,dustete, idiotisk måte å få ødelagt den splitter nye vannpumpa til 1000,- kroner!!! dumme meg klarte
å sette braketten til momentfjæra til strammehjulet BAK vannpumpa! den satt da selvfølgelig ikke intill blokka. når jeg dro til da
så sa det *KNÆKK* -fikk ordnet no leamikk med tettestoff for hydraulikksylindre så det går vel greit på et vis(noen få mil)
2 - Får ikke diesel til pumpa. må ta med kompressoren imårra og kjørt trøkk på tanken så skal det nok bli bra
3 - får ikke dieselpumpa til å virke skikkelig. må ha koblingsskjema tenker jeg. for på den nye pumpa så sitter det en 3-polet kontakt
på baksida (kontakten sitter på en kabel som går ut fra en svart boks på baksida av pumpa)
2 av polene var visst til startsperre. der skulle det bare være å legge en lask. den siste og tredje kontakten var for stopp av
pumpa.. problemet er at jeg ikke vet hvilke av polene som er til hva.. ledningene er rød med svart stripe, svart med rød stripe og
brun. hvordan i svarte fa** kobler jeg dette? -er jo elektriker, men liksom ikke hverdag en er borti slikt-
går det an å få tak i koblingsskjema for motor til 4runner 92'?? -til IMÅRRA!
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#34
Posted 26 July 2004 - 23:00
Vil virkningen av større eksos bli totalt borte når jeg må bruke den originale downpipen??
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#35
Posted 26 July 2004 - 23:00
#36
Posted 26 July 2004 - 23:00
Gasspågivende, Hensynsløs og Voldsom
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#37
Posted 20 July 2004 - 23:00
trenger nytt eksosanlegg. -ble endel spesialtilpasninger p.g.a. at vinkelen på eksosen var forskjellig fra den gamle og den nye motoren.. hvor får jeg kjøpt billig eksos (løse rør og klammer)
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#38
Posted 20 July 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Termostathus, registerdeksel ny clutch og div pakninger er nå på veg fra belgia..
trenger nytt eksosanlegg. -ble endel spesialtilpasninger p.g.a. at vinkelen på eksosen var forskjellig fra den gamle og den nye motoren.. hvor får jeg kjøpt billig eksos (løse rør og klammer)
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
Opprinnelig postet av kholand
Mekonomen... http://www.mekonomen.no
Mvh
Stian F
_________________________________________
"TRYING IS THE FIRST STEP TOWARDS FAILURE"
Homer Simpson
_________________________________________
#39
Posted 05 June 2004 - 23:00
#40
Posted 05 June 2004 - 23:00
hvor mye/lenge skal jeg holde på med honinga? -til det er bra vil nok noen si, men er liksom ikke noe vits i holde på ut i det uendelige -hvis du skjønner?
erfaringer vedrørende bytte av sylinderforinger?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net