Kjetil's LJ70 VX uteplass
Started by
kholand
, May 25 2004 23:00
55 replies to this topic
#41
Posted 17 July 2004 - 23:00
har skrudd hele helga.. og dene nye motoren er endelig på plass etter mye om og men. -var endel forskjell på de motorene egentlig.
Det jeg mangler nå er termostathus og register-deksel. hvis noen har dette til en 92' (lik fra 90' til 95'??) 2L-T så er jeg meeget interessrt i å kjøpe det. skal få tatt noen bilder av den nye herligheten så fort kameraet kommer tilbake fra service
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
Det jeg mangler nå er termostathus og register-deksel. hvis noen har dette til en 92' (lik fra 90' til 95'??) 2L-T så er jeg meeget interessrt i å kjøpe det. skal få tatt noen bilder av den nye herligheten så fort kameraet kommer tilbake fra service
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#42
Posted 25 May 2004 - 23:00
En flotte bil du har der!!!
med noen modifisering så blir den tipp topp
Offroaders Hordaland
Kavaleri batalajonen
WHOOHAA
med noen modifisering så blir den tipp topp
Offroaders Hordaland
Kavaleri batalajonen
WHOOHAA
#43
Posted 25 May 2004 - 23:00
noen bilder av motorkirurgien
ikke rare plassen nei
har ikke noe sted å gjøre av alle delene heller
ser dere forskjellen mellom den øverste og de andre?
har kommet olje i lufta også
"Kunst er noe man ikke kan. -Når man har lært det, er det jo ikke noen kunst lenger.."
ikke rare plassen nei
har ikke noe sted å gjøre av alle delene heller
ser dere forskjellen mellom den øverste og de andre?
har kommet olje i lufta også
"Kunst er noe man ikke kan. -Når man har lært det, er det jo ikke noen kunst lenger.."
#44
Posted 27 May 2004 - 23:00
har fått rekvirert mikrometer så jeg kan måle ripene i den bakre sylinderen.
vet dere hva maks dybde på ripe kan være? stemmer det med 15/100 mm?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
vet dere hva maks dybde på ripe kan være? stemmer det med 15/100 mm?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
#45
Posted 27 May 2004 - 23:00
olje i lufta er normalt, overskuddsoljedeamp føres til innsugslufta.
Vegard.
BJ42 ønskes kjøpt!
Vegard.
BJ42 ønskes kjøpt!
#46
Posted 06 June 2004 - 23:00
har vært i kontakt med toyota idag. snakka med en de sa at var "sjefsmekaniker"(kontor-rotte) hos toyota norge. -jaja. han sa ihvertfall at det ikke er foringer i den motoren. snakket så med det verkstedet her i larvik som jeg har brukt i flere år, og verksmesteren der sa at det satt tørre(?) foringer i den blokka mi.
Nytter ihvertfall ikke å hone den sylinderen.
Skal byne å plukke frahverandre hele skiten nå, så får jeg kjøre inn med det og se hva de sier.
mest sannsunlig så blir det kun byttet foring i den bakerste sylinderen. de andre blir honet opp. skal bytte stemelfjører også tenker jeg.
Dagens spørsmål: går det an å ta opp motoren uten å ha med girkasse opp?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
Nytter ihvertfall ikke å hone den sylinderen.
Skal byne å plukke frahverandre hele skiten nå, så får jeg kjøre inn med det og se hva de sier.
mest sannsunlig så blir det kun byttet foring i den bakerste sylinderen. de andre blir honet opp. skal bytte stemelfjører også tenker jeg.
Dagens spørsmål: går det an å ta opp motoren uten å ha med girkasse opp?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
#47
Posted 06 June 2004 - 23:00
der har det komt flere bilder ja....noe dritt med det stempelet.
men men
Crazy Teddy
Offroaders Hordaland
Det er mye bedre slippe en uskyldig tarmgass, en å sprenge en tarm!!!
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13901
men men
Crazy Teddy
Offroaders Hordaland
Det er mye bedre slippe en uskyldig tarmgass, en å sprenge en tarm!!!
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13901
#48
Posted 03 June 2004 - 23:00
godt igang med å skru ihjel motoren nå. Temmelig sikker på at jeg har finni feilen...
Som dere ser så er ringene rimelig rævkjørte!. tviler på om stempelet er noe å ha lenger. Det som er problemet er at alle splintene (og gudvethva for noe drit) har lagd noen fine riper i sylinderveggen.
kjedelig å endelig få skrudd driten sammen igjen, og så er den fortsatt like lekk som ei gammal fisekjærring...
hva tror dere?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
Som dere ser så er ringene rimelig rævkjørte!. tviler på om stempelet er noe å ha lenger. Det som er problemet er at alle splintene (og gudvethva for noe drit) har lagd noen fine riper i sylinderveggen.
kjedelig å endelig få skrudd driten sammen igjen, og så er den fortsatt like lekk som ei gammal fisekjærring...
hva tror dere?
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
#49
Posted 04 June 2004 - 23:00
Om du honer sylinderen og smeller i nye stempelfjærer er du langt på vei.. Er forsøket verd i hvertfall.. sånn økonomisk sett.. Tenker du på å bytte blokk,er byttemotor et bedre alternativ.. var bare min mening det da....
vectra
Glemte å nevne at du sansyneligvis må ha et nytt stempel,menlitt vanskelig å se på bilde..
vectra
Glemte å nevne at du sansyneligvis må ha et nytt stempel,menlitt vanskelig å se på bilde..
#50
Posted 05 June 2004 - 23:00
har vært å lånt honeverktøy nå. har bestillt nytt stempel med fjører. kom på 1736,- med moms. er litt usikker på den honinga da. kjenner ripa godt på innsida serru. har prøvd å måle ripa med mikrometer, men det er vanskelig å holde akkurat loddrett uten å ha vater eller noe som ligger an mot blokka.
hvis det går til pises(igjen) med honinga, så tror jeg at jeg sender blokka til borring.Koster som rundt 800+mva +stempel.kan jo borre den større også for å få litt mere stuk i motorn.
er jo et par motorer tilsalgs her på forumet, men du har liksom ikke noe garanti hvis du kjøper privat. samma rakkærn å mye du stoler på han du kjøper av. når jeg nå gjør alt sjøl så veit jeg jo også at den er tipp topp etterpå (regner med det ihvertfall:D)
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
hvis det går til pises(igjen) med honinga, så tror jeg at jeg sender blokka til borring.Koster som rundt 800+mva +stempel.kan jo borre den større også for å få litt mere stuk i motorn.
er jo et par motorer tilsalgs her på forumet, men du har liksom ikke noe garanti hvis du kjøper privat. samma rakkærn å mye du stoler på han du kjøper av. når jeg nå gjør alt sjøl så veit jeg jo også at den er tipp topp etterpå (regner med det ihvertfall:D)
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
#51
Posted 05 June 2004 - 23:00
Begynte å hone istad. men er usikker på hvor lenge jeg skal holde på. noen bilder av prosessen
var noen som sa at de ikke så skadene på stempelet skikkelig..vel?
skjønner at noe er forferdelig feil her ja!
de svarte feltene er altså de berømte ripene.
det var noen her som sa at det ikke var sylinderforinger på denne motoren, men hva er da den markerte linja rundt sylinderen?? noen som har erfaring med å bytte foringer? sitter de jæ***g godt? for eksempel...
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
var noen som sa at de ikke så skadene på stempelet skikkelig..vel?
skjønner at noe er forferdelig feil her ja!
de svarte feltene er altså de berømte ripene.
det var noen her som sa at det ikke var sylinderforinger på denne motoren, men hva er da den markerte linja rundt sylinderen?? noen som har erfaring med å bytte foringer? sitter de jæ***g godt? for eksempel...
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
#52
Posted 10 July 2004 - 23:00
er det noen som har noe info om den 92 2l-t motoren? tenkte på forskjeller mellom denne og 88' modellen. høyere effekt etc.
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#53
Posted 10 July 2004 - 23:00
er vel 90 hk ved 3500 rpm og 218 Nm fra 1800 rpm på den
-----------------
Toylet
www.toylet.no
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#54
Posted 10 July 2004 - 23:00
den gamle motoren er tilsalgs hvis noen er interessert.
uten bunnpanne, starter, termostathus og dynamo.
OBS! -motoren må repareres! må bytte foring(eller borre opp) 4'de sylinder, og bytte stempel
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
uten bunnpanne, starter, termostathus og dynamo.
OBS! -motoren må repareres! må bytte foring(eller borre opp) 4'de sylinder, og bytte stempel
Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net
LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934
#55
Posted 25 November 2004 - 00:00
Bare bruk makt for å få foringa ut, feks.dynamitt (meisel er mer skånsomt) legg den nye foringa i frysa (lenge) før montering... noe jeg lerte på skolen... folk får rette på meg hvis dette er feil...
#56
Posted 25 November 2004 - 00:00
så ikke at det var fire sider.. du har visst fått ny motor...