Eysteins Garasje
#141
Posted 10 November 2009 - 13:01
Mangler én ledning på pluss på coilen, vet ikke i farta hvilken som mangler...
Hvor sitter støydemperen? Har alle SJ'er støydempere?
Men hva skal jeg måle på de forskjellige ledningene når barte tenninga står på? Jeg måler ikke 12v noen steder...
Og hva skal jeg måle når jeg kimer motoren? Skal jeg da måle tolv volt fra sort fra ledningsnett?
-Eystein-
#142
Posted 12 November 2009 - 00:04
den gule går til fordeleren, den svarte med hvit stripe er tenningsstrøm, mangler denne vil bilen være helt død... den har sannsyneligvis falt av eller røket, og du finner den igjen der kabelmatta går forbi coilen(innenfor 15 cm unna coilen tenker jeg)
Edited by sven, 12 November 2009 - 00:11.
#143
Posted 12 November 2009 - 15:16
Fikk start på den i ca. to minutter ved hjelp av litt startgass...
Men så stoppet den igjen, og den ville ikke starte igjen. Starter så vidt med startgass, men turtallet faller med én gang og bilen stopper.
Har prøvd nye plugger, men ikke noen suksess..
Jeg har forresten ikke koblet tilbake brun ledning på coil, den som går til turteller..
Hvis jeg var noe unøyaktig da jeg byttet fordeler, vil jeg få slike problemer? Altså om tenninga er litt av...?
-Eystein-
#144
Posted 12 November 2009 - 22:08
#145
Posted 21 December 2009 - 17:10
#146
Posted 18 January 2010 - 19:48
Hvert en liten tur i Rio de Janeiro, og akkurat tilbake.
Viste seg at forrige problem skyldtes dårlig beholdning av drivstoff på tanken, noe som ordnet seg etter en tur på bensinstasjonen.
Var blitt så vant til at det var tull med motoren at jeg ikke sjekket om det var bensin på...
Var ute og kjørte Suzuki rett før jeg dro til Rio rundt 14. desember og fikk stans da jeg ikke hadde montert varmeskjoldet.
Samtidig sluttet selvfølgelig startmotoren å fungere , og sto paa flatmark og sleit med å få start igjen.
Bestilte ny startmotor fra Torshov Bilrekvisita ca 1600,- , da jeg er blitt rimelig lei av defekte startmotorer.
Ringte først et firma som overhaler startmotorer, noe som viste seg å koste rundt 1000,- mer enn å kjøpe ny.
Når jeg na skulle bytte starter viste det seg at hele solenioden har falt av... Den hang og slang i ledningene... Underlig..
Skrudd på ny Hella startmotor og varmeskjold og det ordnet visst biffen..
Edited by eybjerke, 18 January 2010 - 19:50.
-Eystein-
#147
Posted 25 February 2010 - 20:51
Hvert en liten tur i Rio de Janeiro, og akkurat tilbake.
Viste seg at forrige problem skyldtes dårlig beholdning av drivstoff på tanken, noe som ordnet seg etter en tur på bensinstasjonen.
Var blitt så vant til at det var tull med motoren at jeg ikke sjekket om det var bensin på...
Var ute og kjørte Suzuki rett før jeg dro til Rio rundt 14. desember og fikk stans da jeg ikke hadde montert varmeskjoldet.
Samtidig sluttet selvfølgelig startmotoren å fungere , og sto paa flatmark og sleit med å få start igjen.
Bestilte ny startmotor fra Torshov Bilrekvisita ca 1600,- , da jeg er blitt rimelig lei av defekte startmotorer.
Ringte først et firma som overhaler startmotorer, noe som viste seg å koste rundt 1000,- mer enn å kjøpe ny.
Når jeg na skulle bytte starter viste det seg at hele solenioden har falt av... Den hang og slang i ledningene... Underlig..
Skrudd på ny Hella startmotor og varmeskjold og det ordnet visst biffen..
Godt å lese at bilen endelig går igjen. Du fortjener at den går problemfritt lenge nå.
#148
Posted 25 February 2010 - 23:59
Har ligget vann i kjøleanlegget i over et halvt år (derav masse vannrøyk da jeg startet bilen første gang i sommer) noe som har ført til at eksosen er rimelig opprusta... Tenkte jeg skulle hive på et rustfritt (1,5" eller 2" - vil prøve å unngå "rånelyden" ) til sommer'n, bare venter på at det skal bli varmt og tørt på bakken
-Eystein-
#149
Posted 26 February 2010 - 08:51
Sjekka pris på rustfri eksos på VW men fant ut at eg ikkje treng å sitte igjen med et fint eksosanlegg når bilen er rusta bort
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#150
Posted 26 February 2010 - 11:54
Kanskje jeg går for et vanlig et, da...
Får legge inn en annonse, hvis ingen har et i grei form liggende og slenge, da?
Ser ikke helt at jeg trenger et 2" anlegg....
-Eystein-
#151
Posted 26 February 2010 - 12:12
Sjekka pris på rustfri eksos på VW men fant ut at eg ikkje treng å sitte igjen med et fint eksosanlegg når bilen er rusta bort
Ca hva kosta 2" ditt?
Når bilen ruster bort trenger du jo bare en tur til www.weiss-design.de
Og da er det jo kjekt med fint eksosanlegg
-Eystein-
#152
Posted 03 March 2010 - 10:53
Trodde faktisk at speedometeret skulle vise rimelig nøyaktig, men mulig at 410-transfern fikk det ut og seile igjen..
Noen moderatorer som kunne tenke seg å endre navnet på garasjen min?
-Eystein-
#153
Posted 03 March 2010 - 11:52
Når bilen ruster bort trenger du jo bare en tur til www.weiss-design.de
Og da er det jo kjekt med fint eksosanlegg
http://terrengbil.co...eksos/index.htm
snekra sammen i 2004 tida går..
trur det står "handleliste i garasja mi også:
http://www.offroad.n...a...st&p=895870
etpar poster lenger ned er det liste over kva eg kjøpte..
men holder i alle fall fint enda. ramla av heilt foran der etpar gonger i den første skøyten så måtte lage til et ekstra opphengesklammer. trur det har løsna litt no en plass sidan det avogtil tek litt borti etelleranna lengst bak. lurt å bruke plenty oppheng i alle fall.
som sagt, laga til i 2004 og holder fint enda.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#154
Posted 09 March 2010 - 03:09
enkelt og raskt lager du eksos anlegge. reis på biltema, kjøp et styk: rett rør, kardangbøy, 45grader (trur jeg, eller 90) en størlseforandrer. slik fra 1" til 2". og etstykk lydemper. da har du det du trenger. blir bare en grom lyd med 2" har en kamerat som kjører med det.
#155
Posted 22 March 2010 - 14:37
Blir nok litt mindre Offroad stil, men litt bedre for veibruken (som stort sett er der jeg kjører)..
Ny dim er 255/70-15 som gir ny rullomkrets fra +12.34% til +6.49% (31") i forhold til originalt 195/80-15
Angrer litt på at jeg solgte 8x15"-felgene jeg hadde, men et sted må også grensen gå for hva jeg kan ha liggende....
Litt i tvil på om jeg skal selge MT-dekkene, kommer litt an på hva jeg klarer å få for dem, men de er borte for rundt 3000,- ihvertfall
Nye var de rundt 1100,- pr stk men det er jo også 3 år siden....
edit: Ja, forresten er det Goodyear Wrangler helårsdekk, men ikke noe AT eller MT..
Edited by eybjerke, 22 March 2010 - 14:39.
-Eystein-
#156
Posted 22 April 2010 - 10:44
Var innom "A Bilvask og Dekkservice", men de klarte ikke å balansere dekkene... Målte 125 og 80 på maskinen, men mulig det ikke er så unaturlig på dekk av størrelse 255/70-15. Satt ihvertfall ganske mye vekter på i utgangspunktet. Stikker innom Vianor imorgen, så får de gjøre det.. Endte med å betale 200,- for dekkbyttet.
Får legge inn noen bilder imorgen med nye dekk
Siden rørfangeren er borte, ville jeg gi fronten litt mer detaljer, og innfeldte noen firkanta lykter i grillen. Synes reultatet ble bra jeg 8D
Edited by eybjerke, 28 April 2010 - 11:10.
-Eystein-
#159
Posted 26 April 2010 - 22:08
#160
Posted 27 April 2010 - 22:01