Gå til innhold



Foto

Endelig vinsj =) - nå med bilder!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
83 replies to this topic

#61 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

takk takk biggrin.gif

jeg har ikke noe i mot warn...men jeg er litt sikker på at man betaler veldig mye for merket....slik som med en levis bukse....

om denne t-max vinsjen holder mål gjenstår og se....har allerede testet den ganske grundig på sølgende måte:

kjørte meg uti en myr, sank ned mellom 30-50 cm og begynte å vinsje....vinsjet mer eller mindre sammenhengende i ca 1,5 - 2 time og ca 75 meter bortover myra....ingen ting å utsette på den da....ble faktisk ikke så veldig varm heller smile.gif

har et warn feste som jeg bruker. er skrudd i ramma.
vinsjen passet faktisk med warn sine monteringshull laugh.gif



<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#62 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

jeg undrer.....er winsj en uuutrolig utsatt dings?tenker på vedlikehold og slikt....synst det er mye trøbbel med slikt matriell??dårlige motorer??

#63 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Hvor skal du montere vinsjen, i rammen eller oppå støtfangeren.. wtf.gifwtf.gifwtf.gif

#64 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Velkommen til gen1-pajero-winsj klubben:D:D:D:D

#65 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 June 2004 - 23:00

Holder en knapp på Warn jeg da, men det er sikkert, kanskje en bra vinsj uansett, gratulerer.. wink.gif

#66 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

<b>Det er nettopp slike ting dette forumet IKKE er beregnet på! </b>

Jeg skal komme tilbake med resultatet av hvordan forholdene mellom T-Max og distributørene i Australia er i en trykt publikasjon, hvor kundene selv får avgjøre dette.

Anders og Anders skal få slippe å sitte i en vanskelig situasjon her.

#67 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">får sette meg ned og lese litt da :c)

t-max er etter hva jeg har lest, et australsk merke...så det burde jo være bra...eller?

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

<i><div align="right">Opprinnelig postet av ikjos</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

T-MAX er IKKE Australsk. De er produsert i Kina. De produseres av T-Max (Hangzhou) Industrial Co. LTD. og markedsføres under navnet T-Max Tools og T-Max winches.

I dag finnes det ikke noen importør lenger på T-Max i Australia. Jeg skal ikke utdype hvorfor men ring og sjekk eller send en E-mail til dem som hadde det der nede og spør hvorfor de kuttet det ut. Over 200 vinsjer ble sendt i retur til Kina.

Opplysningene er fra ARB Corporation i Australia.

#68 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

de hoder sikkert til mitt bruk uansett om de er laget i kina eller us eller...eller... smile.gif

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#69 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 16 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Helt sikker på at winchen din er bra, er jo ikke i usa allt det som er best blir laget...???
Har warn sjøl, fornøyd, men det blir sikkert du å!!

<i><div align="right">Opprinnelig postet av ZR-900</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Neida, både SEPSON www.sepson.se fra Sverige og ROTZLER www.rotzler.de fra Tyskland lager vinsjer vi daglig konkurrer i mot med WARN vinsjer. Disse er begge av MEGET HØY kvalitet.

#70 ljokjell

ljokjell

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 290 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

I Norge er det visst

Erik Winther-sørensen Import
Drammensveien 291
3420 Lierskogen
Tlf: 32850540
Fax: 32854650

som forhandler T-Max vinsjer

ljokjell
LJ 73 & Volvo L3314N

#71 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

dette er nesten litt komisk.....jeg skreiv et innlegg om at jeg hadde kjøpt meg vinsj...i sverige...en T-MAX....og vips så blir det til en diskusjon der det virker for meg at BG Nor er kronisk negative til alt som de selv ikke har på sitt lager, og spesielt om det kommer fra asia.

om vinsjen er laget i asia, europa eller amerika, er for meg knakende likegyldig, så lenge den er i stand til å hjelpe _meg_ når _jeg_ trenger den.

jeg har i løpet at den tiden jeg har hatt vinsjen, testet den mange ganger, under ulike omstendigheter. utfallet av "testene" er ensartet positivt.

mulig WARN er et godt testet merke, har vært i salg lenge og har mange fornøyde kunder. men det ville ikke forbause meg om WARN også har en del misfornøyde kunder, kunder som aldri vil bruke pengene sine på WARN igjen.

ta foreksempel Milemarker.
US Army byttet ut sine WARN vinsjer med Milemarker sine hydrauliske. hvorfor? har ikke WARN hydrauliske? nå må det jo siest at Milemarker også er laget i USA...

personlig får jeg litt avsmak av BG Nor...jeg føler at det ikke bare blir rakket ned på T-MAX som merke, men også på meg personlig som har kjøpt dette produktet.

at jeg noen gang kommer til å legge igjen penger hos BG Nor er etter dette lite trolig.

jeg ønsker å legge et lokk på denne etter hvert tåplige og tildels kyniske diskusjonen.



Ivar Kjøs

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#72 oystein

oystein

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 518 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Fikk du tilbakebetalt den svenske momsen? Hvordan gikk du isåfall frem?

#73 Korando

Korando

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Har vært i kontakt med fabrikken, spurte om det var noe i disse ryktene
som er framsatt her
Fikk dette til svar:

<font color="red">" Already, T-MAX is a very popular in Australia now. As informed, T-MAX winch is actually engineered for toughest Australian out-back. No reason to not sell there. Two containers just arrived there. And another two container are expected to be shipped there in the following two months."</font id="red">


Tok også kontakt med ett firma i Australia.
Dette var svaret derifra:

<font color="red">"Svein,

Thank you for your email. This is typical of a certain company to make up stories about other products and other companies. T-Max is imported by R&L Sales here in Brisbane. The email address is rlsales@theforum.com.au

Our contact is Brad Hipwood. We have 30 stores and we sell T-Max winches across Australia. We have no knowledge of these claims"</font id="red">.


Så hvem som forteller fakta vet ikke jeg
Jeg venter uansett den første forsendelsen hit til landet om ca 4-5 uker.


Svein

#74 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">

user posted image


<i><div align="right">Opprinnelig postet av ikjos</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hehe, ser ut som bilen din lager trutmunn, Ivar:D:D:D va ikkje stygt meint den, måtte berre ta igjen for at dåkke kalla luxen min for ein personbil;)

Blir artig heretter i skogen kan eg tenke meg, når luxen min hopper ut i den værste myra og prøver å simmulere sperre:blink:
Du har vel ikkje solgt ATV-en din????

Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#75 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">dette er nesten litt komisk.....jeg skreiv et innlegg om at jeg hadde kjøpt meg vinsj...i sverige...en T-MAX....og vips så blir det til en diskusjon der det virker for meg at BG Nor er kronisk negative til alt som de selv ikke har på sitt lager, og spesielt om det kommer fra asia.

om vinsjen er laget i asia, europa eller amerika, er for meg knakende likegyldig, så lenge den er i stand til å hjelpe _meg_ når _jeg_ trenger den.

jeg har i løpet at den tiden jeg har hatt vinsjen, testet den mange ganger, under ulike omstendigheter. utfallet av "testene" er ensartet positivt.

mulig WARN er et godt testet merke, har vært i salg lenge og har mange fornøyde kunder. men det ville ikke forbause meg om WARN også har en del misfornøyde kunder, kunder som aldri vil bruke pengene sine på WARN igjen.

ta foreksempel Milemarker.
US Army byttet ut sine WARN vinsjer med Milemarker sine hydrauliske. hvorfor? har ikke WARN hydrauliske? nå må det jo siest at Milemarker også er laget i USA...

personlig får jeg litt avsmak av BG Nor...jeg føler at det ikke bare blir rakket ned på T-MAX som merke, men også på meg personlig som har kjøpt dette produktet.

at jeg noen gang kommer til å legge igjen penger hos BG Nor er etter dette lite trolig.

jeg ønsker å legge et lokk på denne etter hvert tåplige og tildels kyniske diskusjonen.



Ivar Kjøs

<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

<i><div align="right">Opprinnelig postet av ikjos</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det var på ingen måte ment å rakke ned hverken på deg eller andre som person, og dersom du sitter igjen med det inntrykket, ber jeg absolutt om unnskyldning for det.

Vi deltar aktivt i alle debatter og fora som vedgår vår hobby og produkter. Vi har heller ikke noe imot konkurranse, det er kort og godt sunt for alle.

Det vi gjorde var bare å vidreformidle den informasjonen vi sitter på. Jeg har ingen grunn til å trekke denne i tvil og vil sjekke nærmere hva realitene er i denne saken.

Jeg har heller ikke rakket ned på produkter fra Kina, faktisk er det ofte mange deler i anerkjente bilmerker i dag som produseres i Kina. Jeg håper derfor at du vil lese innlegget mitt en gang til og du vil da se at jeg kun avkreftet at T-Max er Australsk.

#76 Korando

Korando

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><b>Det er nettopp slike ting dette forumet IKKE er beregnet på! </b>
<font color="red">Hva er det du mener; at noen kan komme med andre opplysninger som ikke harmonerer med dine?
Du kom med påstander, ba folk her ta kontakt med Australia og sjekke.
Gjorde dette jeg. </font id="red">
Jeg skal komme tilbake med resultatet av hvordan forholdene mellom T-Max og distributørene i Australia er i en trykt publikasjon, hvor kundene selv får avgjøre dette.
<font color="red">Gjerne det, men må nok si at når jeg får en mail ifra en kar som er ansvarlig for import/eksport i en kjede bestående av 30 butikker over hele Australia og er ubetinget positiv så vektlegger iallefall JEG det ganske mye</font id="red">
Anders og Anders skal få slippe å sitte i en vanskelig situasjon her.

<font color="red">Ingen problem
Ønsker ikke å sette noen her i en vanskelig situasjon.
Vil kun svare på spørsmål via PM fra no av.</font id="red">
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Stig</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Svein

Forøvrig har jeg sendt deg 2 PM, Stig

#77 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Neida, jeg tåler absolutt en diskusjon, men det er bare det at vi har vært igjennom dette her inne tidligere og blitt enige med innehaverene av forumet at slike ting skal vi styre unna.

Derfor har jeg heller ikke nevnt alt vi sitter inne med om informasjon om vinsjene her, samt at ARB som har gitt opplysningene ikke har noen mulighet til å forsvare seg. 4X4 Supply er ikke tjent med det, han selger ikke vinsjer og ARB kan ikke norsk!

Men jeg kan bare si at ARB Corporation er en uhyre profesjonell organisasjon med over 700 ansatte og jeg tror ikke de slenger om seg med totalt grunnløse rykter. Det er nettopp disse vi vil argumentere for og forsøke å bevise i trykt utgave ovenfor våre kunder.

Ellers ønsker jeg deg bare lykke til i bransjen, vi har en meget god tone med alle våre konkurrenter og de er faktisk kunder hos oss alle sammen!

Dermed ser jeg "stridsøksen" som begravet og ønsker deg velkommen innom oss når du er i Oslo.

#78 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 21 July 2004 - 23:00

Fint at dere gir dere nå, dette begynner å ligne mer på en parodi mellom to salgsboder i Astrix el...!
(Min fisk er ferskere enn din.....)wink.gif

Avhengig av bruk og behov så kan man sikkert være fornøyd med begge merkene, det er fritt valg!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!
Og Blom har reist hjem...! :-(

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#79 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 21 July 2004 - 23:00

synest det nesten er komisk jeg smile.gif

80 svar på dette emnet og det er lest over 2300 ganger smile.gif alt pga en vinsj jeg kjøpte meg smile.gif

hehe....


<center>
-----------------------
<b>Ivar Kjøs</b>
Pajero 2,5 TD EXE
Polaris Magnum 425
<b>::Prosjekt Pajero'88::</b>
http://www.pajero.us

-----------------------
</center>

#80 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 21 July 2004 - 23:00

Sånn er det bare, lykke til med vinsj`n du..