Ford Bronco
Posted 06 September 2004 - 23:00
Håper noen har litt erfaring med denne bilen, og som vil dele litt med meg.
MVH
--- E-Man
Posted 28 October 2004 - 23:00

--- E-Man
men som sagt så har jeg en kompis som driver EXE Expressgods hær på mo.. han sa frakt ble ikke så dyrt, men skal forhøre meg nermere om det!
Må ordne bilder da eneste!
--- E-Man
Posted 26 October 2004 - 23:00
selger det gjærne billig som få! tar bare plass hær, og er jo bedre at noen offroadinteresserte får nytte av det enn at det står hær å bruker plass!!!!
Posted 24 October 2004 - 23:00

--- E-Man
Posted 20 October 2004 - 23:00
slik gjorde jeg på min, ble gulle gått det da..
Er samme patent på 250'en min !
Posted 15 October 2004 - 23:00

--- E-Man
Posted 13 October 2004 - 23:00
Posted 14 September 2004 - 23:00
IFS = Independent Front Suspension
Mener jeg det skal stå for. Det er i grunn det samme, bare med forskjellig navn. Noe som kom på disse bilene på 80-tallet. Istedet for en stiv (rett) foraksel har forhjulsopphenget en konstruksjon som skal bedre kjørekomforten og veggrepet. På din Bronco er det altså en TTB. Den består av to aksel-deler som kan bevege seg uavhengig av hverandre. Dette fordrer litt flere beveglige deler i forakselen, naturligvis, og fører dermed også til raskere slitasje av forakseldeler. Med slike IFS'er er det derfor viktig å holde alle deler smurt til enhver tid for å redusere servicefrekvensen.
Klart "Tha Bronc" er tung og stor i norske skoger, men da har den også mer autoritet og kan virkelig ta i et tak når noen trenger ett rykk ut av de degenererende restene av organisk materiale som har lagt sitt klissete og sleipe omsvøp rundt de fremdriftsskapene deler av våre venners befordringsmidler.
Håper du får tatt deg en prøvetur snart! God Ford-høst!
"Yess Pliis!"
Posted 06 October 2004 - 23:00

Forøvrig tror jeg nok katalysatoren kommer til å forsvinne ganske fort, tenker på å bygge om hele eksosanlegget etterhvert...
Takker for masse nyttige tips!
MVH Einar B.
--- E-Man
men ellers er det en veldig grei bil å skru på og billige deler er det også.katalysatoren vist du har bør du fjerne da denne steler hester.og den kan også smelte vist du drar tungt lass.deytte er en svak het på disse bilene.lamdaond sensor er også en del som kan være lurt å bytte ut.denne kjøpte jeg på biltema,de er like på alle biler eneste forskjell er antall ledniger og farge.tror det er 2 vite og 1 svart eller omvendt.pass også på å aldri bruk overdriven når du drar tungt last eller kjører under 45 miles eller 75 km da brenner du kassen.
Nå tenker jeg og få ordnet bremsene og kjølesystemet, så jeg får kjørt den litt fram og tilbake. Noen som vet om man trenger spesialverktøy for å demontere/stramme hjullageret framme? Ifølge Haynes manualen så må man ha det. Noe man kan lage selv, eller hvor får man kjøpt det?
--- E-Man
Posted 22 September 2004 - 23:00
Vet ikke hva et slikt panser er verdt ?
går vel for ikke mange kronene.. bare kom med et lite bud du så skal du vel få det.. hehe
Kopi av melding:
Har et panser... ...men lakken er liksom flakket av noen plasser...
Opprinnelig postet av dalix
He He He- Nei, sier du det! Ukjent at lakken fra sent 80-/tidlig 90-talls kanere flasser

150,- for pluggene må da være grei pris. Ikke vet jeg hva slikt koster hos andre, men 150,- er da ikke mye uansett. Får bare såvidt kjørt motoren varm for det beløpet:)
"Yess Pliis!"
så om du trenger så har jeg et stående!
Det er ikke rust noen plass på det, men lakken er liksom flakket av noen plasser...
Det er blått av farge..
1990 Ford F-250 XLT Lariat , 7,3 International Diesel V8, 33"x12,5"16,5 BF Goodrich All-terrain
Så godt som original!
Posted 21 September 2004 - 23:00
Returnfan: Var skikkeli kjekt å høre duren ja! Har skjekket pris på pluggene i dag; ca kr 150,- for et sett(grei pris det?). Om dette er komplett, eller bare for blokka var ikke han jeg snakket med sikker på. Men jeg mener jeg har klart å tell seks på sidene av blokka, så kommer de i toppen og mot girboksen i tillegg. Fikk denne prisen fra det lokale bilhugger'n (les: øyas amcar frik nr.1). Men vet dessverre ikke hvor han får de fra.
--- E-Man
Gi lyd fra deg når du har fått sjekket opp de frostpluggene. Min motor har fått demontert sin motorvarmerkolbe og har i stedet fått noen plastikkdeksler med litt gummitettinger skrudd fast som erstatning. Nå når vinterkulda trenger seg på har det begynt å lekke litt, så det hadde gjort seg med litt ordentlige plugger.
Vet ikke antall og pris, men det kan sikker Aarnes AS eller C.I. gi deg svar på.
"Yess Pliis!"
Du fikk vel ikke med en førerdør for mye ?
F-250'en min trenger dette sårt
1990 Ford F-250 XLT Lariat , 7,3 International Diesel V8, 33"x12,5"16,5 BF Goodrich All-terrain
Så godt som original!