Ford Bronco
#21
Posted 20 September 2004 - 23:00
MVH
--- E-Man
#22
Posted 19 September 2004 - 23:00
Det kan godt hende det er lett å skaffe deler til bilen, men det gjelder i så fall ikke i Norge. Beregn minst tre ukers ventetid på alle deler (pluss evt. tidstillegg ved feilforsendelser, du vet).
"Yess Pliis!"
#23
Posted 18 September 2004 - 23:00
Ford motorer har generelt lettere for å lekke i toppakningene i forhold til f. eks. chevrolet på grunn av færre topplokksbolter.
5,8 EFI er helt kurant motor, men den er litt vanskelig å trimme pga MAP sensor styrt EFI anlagg. (Med mindre du bygger om til MAF styrt da... koster ca. $600)
33" passer greit originalt med 10" felger. Hevesett finnes i bøtter og spann. Bronco er jo helt lik F150 i hjulopphenget og F150 er jo verdens mest solgte pickup og det finnes dermed massevis av ettermarkedsdeler.
Roar, Lightfoot Racing
#24
Posted 17 September 2004 - 23:00
#25
Posted 17 September 2004 - 23:00
Her er også et bilde av prosjektet:
Som dere ser er det nok og gjøre på den.... Men den skal nok bli fin med tid og stunder!
--- E-Man
#26
Posted 15 September 2004 - 23:00
Kjøleren du snakker om er en ekstra kjøler til automaten som ble levert standard på alle Broncoer med originalt opplegg til tilhenger.
Sjekk for rust i bunn av bakluke og i speilfestene på døra.
Roar, Lightfoot Racing
#27
Posted 13 September 2004 - 23:00
Med tanke på TTB og IFS så må jeg si at jeg er helt blank... Hva er dette?
Jeg har kjørt en del Suzuki Samurai, både på og utenfor vei. Helt klart tøft å kjøre i skogen, men frykter for at Broncoen blir litt tung til norsk myr-skog... Men alt må prøves....
Kommer sikkert med flere spørsmål når bilen står trygt i garasjen!
--- E-Man
#28
Posted 10 September 2004 - 23:00
Takker for svar!
Hilsen nylig US-Ford frelst.
--- E-Man
#29
Posted 09 September 2004 - 23:00
Du får kjøpt justerbare foringer til framakselen din. Disse er nødvendige hvis du bare endrer fjærhøyden, men fungere også fint på en standard bil. Sjekk hos annonsørene du finner øverst til høyre her på offroad.no
Arne, Lightfoot Racing
#30
Posted 09 September 2004 - 23:00
--- E-Man
#31
Posted 08 September 2004 - 23:00
#32
Posted 08 September 2004 - 23:00
For å legge ned baklemmen må du kjøre ned ruta, enten fra førerplass eller med nøkkel i baklemmen. Ofte går vinduet tregt og motoren kan brenne.
Se på dekkene foran, er det antydning til skjev slitasje bør du ta en forstillingskontroll. TTB akselen spiser dekk hvis hjulstillingen er gal.
Ellers er Bronco´n en trivelig bil og med 5,8 litern går den jo greit også.
Arne, Lightfoot Racing
#33
Posted 08 September 2004 - 23:00
Da får bare kaste meg i det og håpe jeg blir klokere etterhvert!
--- E-Man
#34
Posted 13 September 2004 - 23:00
Har ikke lange offroaderfaringen og kan derfor ikke si så mye om TTB'en (IFS) ift. solid aksling. Men jeg brukte jo en god stund på å forsøke å justere forstillingen, uten å komme til det ønskede resultat. TTB fungerer jo i terrenget og jeg vet det er folk som faktisk velger å beholde den selv med andre større offroadmodifikasjoner. Behold den i hvert fall hvis du ikke har planer om å mishandle brakka i ulendt terreng, men heller satser på landevegscruising. Tror heller at den noe tilbakeholdne fleks-kapasiteten og den totale mangelen på diff.sperrer/-bremser er årsak til redusert framkommelighet i skauen. Det blir først og fremst sperrer for meg, i hvert fall.
Ellers har jeg også et tregt bakvindu (gud vet hvorfor?!!!). Se etter rust i gulv/skjermer rett bak bakhjul da det her ikke finnes skvettlapper eller innerskjermer. Løft på teppet! Håper, som andre nevnte her, at du har manuell transfer-shifter. Jeg har elektrisk styrt og har hatt div. problemer med denne, senest i helga ble det feltreparasjon av el.motor. Men det koster jo også å finne seg en manuell kasse, så... Det kan også være lurt å se over el.nettet mtp. lyskoblinger gjort ved import til Norge. Her fant jeg korroderte/sprukne/smeltede tjuver og andre LLL. Da jeg startet arbeidet oppdaget jeg røykutvikling i den ene tjuven!!! Da ble det raskt "amerikansk" kobling igjen.
Kommer ikke på mer i farta, men bare spør i veg, selv om jeg ikke er noen racer på mekking.
Lykke til med arbeidshesten og ha det moro både på og av vegen (for du må jo prøve den litt utenfor asfalten, eller?).
"Yess Pliis!"
#35
Posted 22 September 2004 - 23:00
Returnfan: Sant det. Jeg har ikke orket å skjekke pris andre steder. For når den er så lav, kan jeg ikke tenke meg at det er så mye å spare...
--- E-Man
#36
Posted 05 October 2004 - 23:00
#37
Posted 05 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Da har jeg endelig klart å vekke motoren til liv... Skikkelig go-lyd i den! Ikke en ulyd en gang! Men jeg oppdaget ett lite minus da jeg skulle helle på kjølevæske... Ene frostpluggen er rustet istykker... Noen som vet hvor mange plugger som er på disse motorene, og hva de koster. Regner med at det er like greit å bytte alle når en først er i gang...
MVH
--- E-Man
Opprinnelig postet av E-Man