Gå til innhold



Foto

Ufullstendige brukerprofiler


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
110 replies to this topic

#61 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Jeg har vel ikke fullstendig profil tror jeg.. Da jeg fylte ut for å få brukernavn så anså jeg ikke det som noen nødvendighet. Forøvrig så kan jeg ikke helt forstå at dersom jeg hadde skrevet navn og by på profilen så hadde det vært en kvalitetssikring mot useriøsitet.

En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee

#62 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Til dere som har ufullstendige brukerprofil kom med deres argumenter? Kanskje det er lettere å forstå hvorfor?

Er ikke ute etter å henge ut noen på noen slags måte.

Da er vi to Henning+ en redaktør som jeg vet mener det samme som oss.

Ingar;)

#63 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kan ikke annet enn å si meg helt enig! Har den siste tiden vært iallefall 3 tråder om dette, virker som det bare er noen få av oss som irriterer seg over dette...

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=17571

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=16127

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=19108

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#64 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

Pr i dag så finnes det ikke en slik funksjon på snitz. Iallefall ikke som jeg vet om...



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#65 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hei alle sammen.. Har fulgt litt med i denne diskusjonen.

Mye gode forslag her, men det er ikke alle som lar seg gjennomføre på en grei måte. Vi har prøvd noen forskjellige ting, slik som at alle nye som registrerte seg fikk en mail med en link de måtte klikke på for å få kontoen aktiv. Dette var et problem for mange brukere slik at vi fikk bare masse mer arbeid med å rydde opp i det.

Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette, men vet av erfaring fra andre forum at det ikke er noen lett måte å få bort alle de som er useriøse. Er med å driver noen andre store forum, og en av de bruker seg av mobilnummer. Fungerer forsovidt greit, men det blir et kostnad spørsmål og om man faktisk blir kvitt de useriøse. Da det er bare å kjøpe et kontant kort og voila man er inne.

Man må jo heller ikke skremme bort eventuelt nye brukere. Det burde jo ikke være for vanskelig å bli medlem her. Da det er mange brukere her som ikke er så datakyndige, og det er jo helt greit. De sitter jo på ekspertise på andre plan som å skru bil:)..


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

Opprinnelig postet av anders



Har akkurat lest igjennom denne thread'en.
Slik jeg forstår dette, så er ikke problemet nødvendigvis ufullstendige brukerprofiler osv., men at en vil prøve å "luke ut" de useriøse.

Nå er det vel kanskje slik at de som noen oppfatter som useriøse, kan andre oppfatte som "morsomme" osv.

Dette har jeg spurt etter før: finnes det noen "kill-filter" funksjonalitet i forumet ?
Har drevet med Internett helt tilbake til før det var noe Internett, og en funksjon som de fleste (alle ?) news-readere har, er nettopp kill-filter.
Nick'er en ikke ønsker å se innlegg fra, de legger en i kill-filteret, innleggene ligger på forumene, men selv ser en de ikke.

Derved kan de "useriøse" holde på som de vil, og selv så ser en ikke innleggene fra de.


Regards,
PerJ

#66 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det jeg lurer mest på er vilke medlemmer som skal avgjøre hva som er seriøst eller ikke: Dette må være opptil redaktører å avgjøre hva som er upassende i dette forumet. Garasjen er et fristed har jeg blitt fortalt. Tar jeg feil eller?
Humor og artige innlegg må man ha takhøyde for. Hvis det er et artig innlegg hva er galt med å skrive :-)???????

lulle:Hvorfor legger du ikke inn navnet under profilen din? Yrke useriøs??? Hva er det for et yrke?

#67 Go-carter

Go-carter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kan ikke dere redaktører sjekke IP?

da ligger jo adressen nesten på et sølvfat?wtf.gif

Land Rover 109" Ex-mil

#68 lulle

lulle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det jeg lurer mest på er vilke medlemmer som skal avgjøre hva som er seriøst eller ikke.Er det seriøst å vere melem av taliban hunting eller dea er det seriøst å kalle tilsynet jævla idioter eller å oppfordre til sivil ulydighet.Er man seriøs når man poster svar med bare hehe og lignende.Er man dom eller seriøs når men legger ut en handleliste til tyver og kjeltringer på et ÅPENT forum.Hilsen en som sikker er useriøs forde han ikke har navn i profilen eller bor på mange rare plasser.Plager det dere så mye så kan jo alle vi useriøse bare kalle oss Harry Hansen fra Haugesund.

#69 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Seedy og vaktmester: Les igjennom det som står nederst. Jeg skal tolke det jeg selv har skrevet for dere. Så lenge dere ikke har upassende innlegg(for å bruke et annet ord) vil dere ikke være aktuelt å eksludere dere heller. Jeg skjønner nå hvor lett det er å finne ut hvor du bor og da kan uvedkommende lett stjele bilen din.
Fikk servert dette i sted.

Kanskje den biten med adr. kunne være skjult for oss andre uten om redaktører??????
Bare et forslag fra meg og jeg synes det er fint at så mange har kommet med bidrag.:-)

Ufullstendige brukerprofiler er mange ganger irriterende og det burdet være en plikt å fylle ut denne delen for å være bruker av dette forumet.
På denne måten er det også enklere å få ut useriøse personer.

#70 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Maestro: Det kan nok godt hende at du får holdt mange uvedkommende unna med medlemmsavgift. Ingen dom ide.:-)

#71 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Mangler vel litt jeg og. Men alt har en baktanke. Mulig jeg kan virke useriøs, men..
Det er faktisk pga de som er ute etter å drive helvete , dette er blitt gjort. Basert på tidliger erfaringer. Telefonkatalogen er jo oppfunnet. Og bilen min står jo utenfor.
Er rimelig lei av slike ting. Men for all del. En email må da la seg gjøre.
Men la meg si det slik. At det finnes de med brukbar profil som ikke svarer på hverken PM eller email. Synd med tanke på kjøp/salg.

Håper det er mulig å komme frem til ett tiltak som alle kan være tjente med. Det finnes flere forum der du blir logget. Ta kontakt så forteller jeg hvor og hvordan. Da kan alle se hvor den enkelte er og det til og med i hele verden.

#72 nielsen

nielsen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

kan det ikke bare koste litt for å bli medlem her a?? 100 spenn i året eller noe, det vil garantert luke ut mange, og i tillegg vil gutta som driver dette forumet få litt lønn for strevet, de har de fortjent spør du meg hvertfall.

Det var min mening:)

Thomas Nielsen member of DEA fan club



#73 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det sier seg selv, hva som er seriøst.

#74 vaktmester

vaktmester

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 704 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Hei, en liten hilsen fra en som ikke har fylt ut profilen sin, er man ikke så kjent under sitt eget navn som aliaset sitt så er det greit å bruke det.
Er det noen som mener man er useriøs da, så de om det.
Er det navnet eller innlegg som gjør at man er useriøs????????????

Kjørt mye og lenge
TEAM ANTISTRESS.
Vi tar det med ro........

#75 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

ufullstendig brukerprofi er ordet jeg ville brukt, får man kan være ok selv om man ikke har fylt profilen sin.

men sjønner jo på en måte at de ikke fyller ut profilen.. mange sladder jo bilskiltene på bildene... jo, fordi de ikke vill at langfingrende personer skal få tak i bilen sin... vis en tyv tenker litt så kan han jo bare gå inn på brukerprofilen å ta d fulle navnet som står der å trenger bare å sende 1 sms så har han adresse å alt... jelper veldig lite å sladde de skiltene da... en grund d isofald.. Hvis det er så enkelt å finne personen har du et absolutt et poeng der og det stjeles mange biler om dagen.

#76 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Er det ingen med ufullstendig brukerprofil som kan komme med gode argumenter for å ikke fylle denne profilen helt?

Opprinnelig postet av ingos


jeg har nu fylt ut min profil fra dag 1... er i mot useriøse brukere.. men sjønner jo på en måte at de ikke fyller ut profilen.. mange sladder jo bilskiltene på bildene... jo, fordi de ikke vill at langfingrende personer skal få tak i bilen sin... vis en tyv tenker litt så kan han jo bare gå inn på brukerprofilen å ta d fulle navnet som står der å trenger bare å sende 1 sms så har han adresse å alt... jelper veldig lite å sladde de skiltene da... en grund d isofald..



#77 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 01 November 2004 - 00:00

Hei alle sammen.. Har fulgt litt med i denne diskusjonen.

Mye gode forslag her, men det er ikke alle som lar seg gjennomføre på en grei måte. Vi har prøvd noen forskjellige ting, slik som at alle nye som registrerte seg fikk en mail med en link de måtte klikke på for å få kontoen aktiv. Dette var et problem for mange brukere slik at vi fikk bare masse mer arbeid med å rydde opp i det.

Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette, men vet av erfaring fra andre forum at det ikke er noen lett måte å få bort alle de som er useriøse. Er med å driver noen andre store forum, og en av de bruker seg av mobilnummer. Fungerer forsovidt greit, men det blir et kostnad spørsmål og om man faktisk blir kvitt de useriøse. Da det er bare å kjøpe et kontant kort og voila man er inne.

Man må jo heller ikke skremme bort eventuelt nye brukere. Det burde jo ikke være for vanskelig å bli medlem her. Da det er mange brukere her som ikke er så datakyndige, og det er jo helt greit. De sitter jo på ekspertise på andre plan som å skru bil:)..


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#78 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Er det ingen med ufullstendig brukerprofil som kan komme med gode argumenter for å ikke fylle denne profilen helt?

#79 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
For mye hotmail ute og går til at det er nok Ingos.

IROK!



Opprinnelig postet av F.R.



Må man ikke registere seg med fult navn på hotmail?

#80 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Dersom "grunnloven" til forumet hadde inneholdt påbud om fullstendig utfylling av profil, kunne redaktørene påpekt dette overfor brukere. Neste konsekvens er å bli stengt ute. Etterhvert vil nok alle seriøse ha en fullstendig profil.

IROK!



Opprinnelig postet av F.R.



F.R der har du et godt poeng og en grei måte å gjøre det på.

Ingar