Gå til innhold



Foto

Ufullstendige brukerprofiler


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
110 replies to this topic

#81 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

Må bare si jeg er ganske enig med det Henning skriver over her. Men må også si meg enig med mange andre på begge sider av diskusjonen. Jeg kan godt betale 100 spenn i året for og være medlem men tror også at det vil gjøre slik at mange "seriøse" vil bli skremt bort. Ikke alle som er inne her hver dag og skriver...

Hvis noen vil komme å stele russeren min kan de bare prøve på det... men når de ser den tror jeg ikke det er den beste bilen å stjele. Har du litt peiling da stikker du å sjekker garasjen til naboen for å se om ikke det står noe bedre der!!


Drømmen om beltehjul!

www.mattracks.com

#82 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Blir IP adresser logget?

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

Opprinnelig postet av yakuza



Det blir logget men ikke brukt til noe ennå...

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#83 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

På endel forum så er bruk gratis, men betaler man en slant si 100 kr i året så oppgraderes medlemskapet og man får utvidet brukerrettigheter, sån som f.eks mulighet til å legge ting ut for salg (alle kan leseannonser) muligheter for å legge inn bilder, avatere, eks garasje....

Tommy Olsen

#84 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

Det var lurt Tommy, kan luke ut mye ugress i salgsannonsene...




#85 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 02 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
På endel forum så er bruk gratis, men betaler man en slant si 100 kr i året så oppgraderes medlemskapet og man får utvidet brukerrettigheter, sån som f.eks mulighet til å legge ting ut for salg (alle kan leseannonser) muligheter for å legge inn bilder, avatere, eks garasje....

Tommy Olsen


Opprinnelig postet av Tommy




Kanon ide.....kor æ skal føre åver pænga??

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#86 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 09 November 2004 - 00:00

Jeg kjøper også forslaget til Tommy:-)

#87 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Litt bakgrunn kanskje....
Jeg er greit utdannet innenfor IT... besitter en grad med andre ord... og driver litt med sikkerhet ved siden av samt at jeg er den type person som er opptatt av personvern og syns datatilsynet gjør en god jobb...

Jeg har ikke navn i profilen men har lagt ut både tlf og navn i forum under spes. forhold.

Ser noen på meg som spes useriøs.... ? Kan ikke helt forstå at det er en automatisk sammenhengen mellom lite utfylt brukerprofil og useriøsitet. Men vet at det er klare tendenser til at folk gjerne oppretter en ny profil for å slenge dritt og lignende, Problemet er bare at anonymitet kan oppnåes med et uttall virkemidler på nett, anonyme surfing igjennom proxy servere... osv (gidder ikke liste opp alt mulig). Poenget er... vil man, så kan man klare å være anonyme, og man trenger ikke være noe geni heller.

Mitt grunnlag for ikke å legget ut navn med mer på nett er enkel, det er ikke bare "venner" på offoad.no som har tilgang på denne informasjonen men noen "få" hundre millioner og endel interesserte myndigheter... organisasjoner... bedrifter osv.. Det er mange ulike grunner at noen eller "noe" ønsker informasjon om deg, det kan være så enkelt som målrettet markedsføring(milliardmarked). Og guess What elektronisk databehandling gjør alt litt lettere/mer tilgjengelig/kostnadseffektivt osv...
Selv om alle som ønsker informasjon om deg langtifra ønsker deg vondt er det greit å være litt oppmerksom på dette.

Så enkelt kan jeg finne ut om interesser med mer.. Google

Ingos = http://www.google.no...0&sa=N&filter=0

Henning = http://www.google.no...=&start=40&sa=N

Og bare vær oppmerksom på at dette er den enkleste metoden og finne informasjonene på nett. Det fins mange flere og jo færre med ditt navn jo lettere er du å finne i mengden.... De 2 personer over, tar meg 2 min å finne ut om hobby, bostedsadresse, telefon nummer, kjøretøy... osv. Graver man dypere finner man mer... !

Kan være greit å tenke litt igjennom.

#88 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Henning = http://www.google.no...=&start=40&sa=N




Opprinnelig postet av Driving



Så lett kan det være å få feil informasjon......... det eneste du har lært er at jeg er medlem på LC forumet.smile.gif Men du har lært mye om hvordan en annen Henning gjør det på pistolskytebanen;)

uff.....går det annt...



Pynt e for homsa å småpie!

#89 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Nei, selvfølgelig er det ingen direkte sammenheng mellom ufullstendige brukerprofiler og seriøsitet! Men de som ER useriøse har garantert uutfylte profiler evt falskt navn. Jeg synes likevel at det er greit å vite hvem jeg snakker med, og hvor de kommer fra spesielt under kjøp og salg! Og for øvrig, det finnes ikke fler enn MEG med mitt navn, men jeg gidder ikke være paranoid av den grunn.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Edit: Fant forresten ut at det finnes fler med mitt navn... Det er IKKE jeg som er født i 1915, så jeg lyger ikke om alderen min i profilen min...

#90 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Det var bare et eksempel... og ja fant ut at du ikke var den som bedrev skytingen..

#91 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Jesus Online - Den kristne nettavisen!
... Nicky Cruz - Byttet ut springkniven med Bibelen. Skrevet av: Henning Eliassen
den 02/02/03 - 17:28:57. Vitnesbyrd og mirakler (166 leste, 3 kommentarer). ...
jesus-online.nu/YaWPS/cgi-bin/ yawps.cgi?action=topics&viewcat=vitnesbyrd - 67k - Tilleggsresultat - I hurtigbuffer - Lignende sider"ohmy.gif:o:)

Enig med oppgradert medlemsskap for en hundrings. Useriøse postere som vil lage kvalme må vi leve med bestandig, men kjappere "politi" som sletter bruker, ip adresse hvis den brukeren ikke oppfører seg.



1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#92 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Handler ikke om x-files eller å være paranoid... bare om å være litt bevisst !

#93 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Presiserer igjen, man må sortere ut informasjon og dette var bare et enkelt søk men "Henning" søket er for demonstrasjon for flere med samme navn....
Søket med Ingos traff bare riktig person for eksempel... Og dette er enkleste måten..

#94 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

oppgradert medlemskap brukes med stort hell på "pirate4x4.com"

der man får en rød stjerne når man er betalende, uten den, begrenset bruker rettigheter....

Man får fortsatt bruke forumet.


Tommy Olsen

#95 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Ja, men nei! Selvfølgelig får vi luket ut useriøse profiler med å ta betalt 100,-, men vi luker også ut mengder av nye medlemmer! Vet ikke om jeg for 2 år siden hadde giddet å bruke masse penger på å få lov til å entre et forum jeg ikke visste noe om! NÅ betaler jeg gladelig ja, men jeg tenker før de... 1064 innleggene jeg har hatt!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Edit: Å! Nå er jeg enig med Tommy!

#96 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Offroad.no - Nettstedet for Offroad i Norge!
... NR 79 Navn: Henning Eliassen id på offroad.no: Henning Suzuki type: SJ 410 cab Sted:
Harstad e-mail: henningeliassen@hotmail.com mob: 95945220 Pynt e for ...
offroad.no/snitz/topic. asp?TOPIC_ID=4823&whichpage=6 - 50k - Tilleggsresultat

Stod da virkelig dette også her Henning ! Og stort mer trenger man ikke for å finne resten smile.gif

#97 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Dersom vi skal ha slik oppgradert medlemskap så kan det være en ide at profilen også bare er åpen for "den indre krets"

En flat Cherokee er ingen tøff Cherokee

#98 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

den beste modellen er som følger:

ordinært medlemskap i forumet (gratis)
kan svare på og lage nye emner i alle forum utenom kjøp/salg der man bare eventuelt får poste
man kan ikke legge ut bilder eller andre filer.

VIP medlem 100,- i året
gir deg rett til å legge ut bilder og andre filer
rett til å starte tråder i kjøp/salg
rett til eks: avatar + andre brukerinstillinger
rett til å åpne egen garasje på garasjesidene


Dette over er bare eks. på denne måten blir alle som vil medlem etter en stund når man finner ut hvor bra forumet er betaler man om man vil
de som er betalende kan. f.eks ha en spesiell farge på stjernene!!

Tommy Olsen

#99 utpåtur

utpåtur

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Jeg støtter forslaget til Tommy, og betaler gjerne litt for å få tilgang til et "utvidet" forum. (Kjøp, salg etc) Kunne kanskje sende et gratis OFFROAD.NO merke til de som betaler. Da vil jo adressen og navn også være tilgjengelige for redaktør/adm. + at vi ser hverandre litt lettere ute på veien hvis folk har merkene på bilene sine....

per

#100 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

På pirate forumet så starter 99% av alle med et vanlig medlemskap 25% oppgraderer dette i løpet av 3 mnd...

Tommy Olsen